Tälle kaipailtiin omaa paikkaa.
Onhan nämä punalehtiä
ja minulla on kirjoitusvirhe tuossa kuvan yläpuolella, tarkoitin pilkkulehteä
Eiköstä juu olla pilkkulehtiä
Kyllä, ja nyt kun mulla tuo on niin siinä on sit vaikia kasvi, jatkuvasti saa olla kastelemassa ja lehet menee ruttuun yms.
Minä kun ostin tuon ihan vaan kun oli nätti. Kotona aloin etsimään nimeä ja hoito-ohjetta, voi jippii. Kylläpäs lupas pitkää elämää tuolle kasville mun hoidossa
Minä luulin että tuo olis helppo ja pöh, ainakin joka toinen päivä saa kastella muuten lehdet käpristyy
Altakastelupurkki vois vähän helpottaa.
Joo, aattelinkin ostaa sille semmosen, ei tartte sit olla myöthään kastelemassa
minä vaihdoin tuon turvemullan tavaliseen multaan niin eipä kuivu niin äkisältään
Kesä ja muurahaiset. Ihmettelin miksi tytön pöytä on täynnä muurahaisia, kunnes huomasin katsoa pilkkulehden ruukun alle. Sieltä kuhisi muurahaisi vaikka kuinka paljon. Laitoin kanelia multaan ja aluslautaselle ja muurahaisrasian pöydälle, muurahaiset hävisi sitten nopeaa. Mutta nyt päätin katsoa mullan, ettei siellä vain olisi muurahaisen munia. Ei näkynyt, mutta jotain pienen pieniä ruskeita siellä kipitti. Toivottavasti tolu uitolla ja sumutuksella kuolivat. Samalla sitten jaoin kukan kahteen ruukkuun, kun oli jo täynnä juuria.
Molemmat pilkkulehdet kukkii
Hypoestes phyllostachya “Confetti Blush” polka dot siemenet tulivat ihan vahingossa mukaan
Minä ajattelin heittää pois sen vihreä-valkoisen, kun ei se minun mielestä ole minkään näköinen. Kukatkin on niin pikkaset, että turhaan ne niitä työntää.