Pioni, Paeonia, Osa 1, SULJETTU -> Jatkuu Osa 2

Buckeye Bellen kukka näyttää hirmu pieneltä tuohon toiseen verrattuna… (nuo tumman punaiset muruset tuolla vasemmassa reunassa)

Minkä takia muurahaiset parveilevat cheddar goldin nupussa kokoajan?

Nupuista erittyy jotain makeaa. Muurahaisista ei kuulema ole haittaa pionille.

ok -ei sitten myrkkyjä :smiley:

Muurahaisista on jopa hyötyä nupuille, massuttavat pois sen makian niistä ja kas, kukat avautuvat paremmin. Missä ihmeessä tämä juttu oli, englannissa vissiin tutkittu, jos muistan…

Tapahtuu pionitarhassa: pilvisenä päivänä Coral Charm ei avaudu.

…mutta Catherine Fontijn on avautunut niin että keltaiset heteet alkavat näkyä, kuin auringonsäteet.

…ja vahingossa livahutin aikaisemmalla sivulla olevan kuvan. Festiva Maxima joutuu nojaamaan karviaiseen, mutta yksittäiset pallot ovat komeimmillaan.

joo, ei se mun vanha ole FM. etsii nimeä edelleen…tuos on keskellä sellainen vahvemman vaaleanpunainen syherö. Toisaalta eri taimissa samasta alusta on erilaisia kukkia, heikommissa taimissa vähemmän kerrotut.

Annaw, pionisi saattaisi olla Shirley Temple.

Voi kiitos. Hyvä arvaus on parempi kuin kaikenmaailman taimien ostaminen vertailukohdaksi, kun ei niitä mahdu enää perunamaahan. Siinähän se sitten nähdään - mulla sattuukin olemaan 2 viime vuonna eri kaupoista ostettua Shirley Templeä…

Nimetön pioni, jos joku tietää nimen otan kiitollisena vastaan.

Tässä vielä viimekesän kukka

tuo nyt muistuttaa vähän niitä mun nimettömiä pioneita, joka emokasvi on löytynyt vanhasta talosta

mä kaunotar kukkii nyt,teki vain yhden kukan. ei ole nimeä.
tuoksuu vanhanajan ruusulle.

Tätä odotan jännityksellä. Viime vuonna ei jaksanut avata nuppuja,siirretty vanhasta pihasta.

Kaksi puupionia kukassa, tosin nämähän on vasta vauvakukkia mutta jospa muutaman vuoden
kuluttua olisivat sellaisia oikein kerrannaisia ja kookkaita. Tuoksu mieto, miellyttävä.

Vastailen omaan kysymykseeni, luin pioni kirjaa ja oisikohan pionini Alice crousse, tuoksuu kielolle ja on saman näköinenkin???

Buckeye Belle aamuauringossa. Erityisen kaunis punainen ei toistu hyvin kuvassa.

Ihanin valkoinen pioni… ei punaisia viiruja, ei keltaista keskustaa…