Kiitos neuvoista! Pionipenkin paikka varmasti pysyy siinä, nyt se on suorassa auringon lökötyksessä, mutta jonkin matkan päässä on viime kesänä istutetut omppupuun taimet, joten osan päivästä pionit ovat sitten tulevaisuudessa puolivarjossa.
No, kiva juttu, että voin jo alkukesästä istutella pioneja:)
Oulun seudulta. Kyllä ainakin minulla kukkivat hienosti viimekesänä, samana keväänä istutetut pionit. Bowl of beatyja muistaakseni..Hyvin ovat myös talvihtineet ja miekin heittelen niille kahvinporoja penkkiin aina kun muistan. Mietin just mitä Pioneja laittaisin tänä kesänä? Tahtoisin tummemman punaisia tai oranssiin vivahtavia Pioneja toiseen "penkkiin". Hyviä vinkkejä otetaan vastaan?
Kiitos neuvoista! Katselin tuota Sarahia ja luulisin sen olevan sellainen kuin isä tarkoitti. Ja kiva kuulla että ei pionin kukintaa tarvitse aina vuositolkulla odottaa.
Kevättalvisen jouluruusu- ja heinäkuumeen jälkitautina minulla on nyt pionisyyhyä . Taitaa olla sillä hassulla partamiehellä Länsi-Suomessa parhaimmat valikoimat. Muilla taimistoilla on ihan satunnaisesti vain laajemmalti lajeja *miettii - miettii*.
Minäkin laitoin jo tilauksen partamiehelle. Onneksi meillä riittää lääniä minne istutella. Joka vuosi löytyy uusia ihania kokeiltavaksi. Ei huono harrastus. Pionihan voi kestää vaikka 100 vuotta!
Jos haet joskus taimet messuilta, niin tapaat kyseisen henkilön ihan henkilökohtaisesti. Minä siinä kiireessä uskaltanut puhutella. Tyttäreltä pyysin taimet. Viime talvenahan oli heistä juttua - oliko se Viherpihassa?
Minä ehtisin jo siirtää pionit uuteen paikkaan vaikka oli siinä kyllä kaivamista. Nyt saa sitten seurata kuinka käy kasvun. Mutta onneksi voi aina ostaa uusia.
Kuuluisko tämä nyt pioneihin vai istutusalueisiin... Mutta mitä teillä kasvaa pionin seurana? Jotain valkosävyistä, rönsyilevää matalaa olen ajatellut, mutta muitakin ajatuksia mielelläni kuuntelisin.
Ostin tänään ensimmäisen pionin. Lajike `Jadwiga` (ruohovartinen). Tämäkin kotoisin ns. partamieheltä Kovassa kasvussa on, mittaa yli parikymmentä senttiä ja on tuuhea. Kauppias epäili, että voisi kukkia jo tänä vuonna, mitä mieltä olette? Hyvältä se ainakin vielä toistaiseksi näyttää
Sain tänään tuttavarouvalta tummanpunaisen pionin alun ja kyynärvarren kokoisen katkenneen mukulan (jossa oli juuria). Sain myös huisin pienen valkoisen pionin alun josta epäilen ettei selviä muutosta. Nämä pitäisi olla jotain vanhaa kantaa ennen sotavuosia. Kävin äsken raivaamassa länsipenkkiin tilaa ja laitoin ne sinne. Pitääkö jotain ottaa nyt huomioon?
Voisiko se saamasi alku olla vaikka kuolanpionia,sen alut ovat punaisia..taitaa kyllä kaikkien olla tähän aikaan . Ota huomioon se ettet laita liina syvään , mieluimmin melkein maanpinnalle Laitan kuolanpionin kuvan, on ollut jo pitkään tuonkokoinen, mutta kun
^^ Näkyy olevan kaksi nuppua Taimi tosi hyvän näköinen, alkuja paljon. Kunhan vaan saisi maahan asti. Juurelle ostin karpaattienkelloa. Epäilen, että pionivillitys alkaa täälläkin
Laskin juuri ja totesin, että minulla on jo yli 30 erilaista pionia. Aika monet on hommattu tänä tai viime vuonna, joten kukintaa ei välttämättä vielä kaikissa ole. Onneksi lääniä riittää, joten jatkossakin voi niitä halutessaan haalia lisää.