Pionivauvoja pitkin penkkejä.
Jää helposti muiden jalkoihin.
Tai Kartanonpioni. En osaa niitä erottaa.
Kurppa… jos tulet taimivaihtoon, ottaisin ihan älyttömän mielelläni noita pionivauvoja! Jos sulta vaan liikenee?
Suokukka, mulla on oletettavasti kartanopioni, sellainen tosi aikaisin kukkiva. Tässä kuva viime keväältä:
Tällainen siitä sitten tuli:
Olen saanut taimen filopatorilta. Näyttää aika samalta kuin tuo sinun…
Taitaa olla tillipioni tuo minun.
Kävin tänään puutarhaseuran taimitorilla ja siellä oli sama nainen myymässä tillipionin alkuja, jolta minäkin tuon ostin. ![]()
Siellä on jo päättäväinen ilme! ![]()
Kartanopioni avasi ensimmäisen kukkansa! Tämä on se Filopatorilta saatu. Kukka on tuplasti isompi kuin viime vuonna.
Vihdoin eilen sain keltaisen pionin. Olen sitä pitkään haikaillut, nyt enää Tillipioni puuttuu.
Hieno kukkapenkki sulla.
Kiitos. Ei vaan aika ole riittänyt kitkemiseen, apila ja vuohenputki yrittää vallata koko penkin.
Toi kirkkaan punainen kartanonpioni on aivan ihana
.
Mulla kukkii tänä vuonna ekaa kertaa Nopsikselta joku vuosi sitten pienenä nimettömänä taimena saatu pioni. Hän oli saanut sen todennäköisesti puu-ukolta jääneistä taimista, eikä enää itse sille myös ehtinyt tehdä mitään. Kun kierreltiin puutarhaa hänen silmiin osui se pieni ruukku talon seinustalla ja hän kysyi että haluunko sen. Tänä kesänä se kukkii ![]()
Kuolan pioni aloitti täällä muut vasta alkutekijöissään.