Pionigalleria: Kuva / lyhyt kuvaus pioneista

Paeonia officinalis ’Anemoniflora’, vuoripioni.

Paeonia lactiflora ''Pillow Talk''

Paeonia lactiflora x tenuifolia ‘Early Scout‘ on melko tuore tulokas pioniryhmässäni enkä ole onnistunut vielä näkemään sen kukintaa. Tämä ensimmäinen nuppu päätti kuivahtaa pois eikä auennut lopulta ollenkaan. Ensi kesänä toivottavasti saan ihailla myös kukintaa. Mutta lehdistökin on kaunis. Onko kenelläkään kuvaa kukasta?

Tässä Early Scout lajikkeen kukka. Lajike on aikainen kukkien jo kesäkuun alkupuoliskolla.

Tässä on pionilaji P.lactiflora luonnonlaji

Nämä ei ikävä kyllä ole omassa penkissäni, mutta itse olen kuvannut.

Hyvin ovat samanoloisia Illisin kuvankukat kuin nämä minun P.lactiflorat,

Tässä koko penkki

Tässä Voipaalan "lapsenlapsi", Magdalenan siemenkasvatuksen tuloksia vuosien takaa. Nimetön siis, mutta mielestäni yksi kauneimpia pioneja puutarhassani.

Vinca, kuinka tarkasti nimeät siemensyntyiset silloin, kun jompi kumpi vanhemmista tai molemmat on tiedossa? Tosin meillä kaikki mahdolliset siementaimet ovat avopölytteisiä.

Merkitsen koodiksi minkä pionin siemen, avopölytteinen, vuosi ja juokseva siemeneräkoodi +taimen numero.

Tässä myös yksi P.lactflora luonnonlajin avopölytteinen siementaimi kukassa

Todennäköisesti Festivaa. Sata vuotta vanhaa porilaista kantaa.

Vain kuva / lyhyt kuvaus pionista. Katso myös varsinainen keskusteluketju: Pioni, Paeonia

P. lactiflora

Kesän 2010 uutta kukintaa pionitarhassani: Paeonia lactiflora Sorbet.

Nimetön siementaimi P. "Peter Joy Kakkonen".

Paeonia lactiflora Pink Princess

tavispioni Rubra Plena

… ja hauska hörsöpioni, jonka nimilappu on joutunut hukkateille.

Vasta ensimäinen kukka avautunut

jeee osasin laittaa kuvan tänne muttta…en kirjoitusta:) olettaisin hänen olevan Karl Lagerfeld tai jokin sen niminen…nimikyltit kadonneet taivaan tuuliin

tämä on yksi lemppareista olikohan bowl of beauty juuri aloittamassa kukintaa
kukinto just alkamaisillaan bowl of beautyssä

Cheddar toinen lempparipioneista… kukka ei mikään jätti mutta nätti