Posliinihajusinteistä tulee muuten tosi helposti rikkakasveja, jos ei älyä poistaa kukkineita kukintoja ennen niiden kypsymistä. Leviää... leviää.... ja niitä ei tahdo raaskia kitkeä pois. Lopputulos on sitten neliöitä laaja kasvusto, joka kuihtuu kesken kesän pois.
Mitä teillä kasvaa niiden kaverina naamioimassa loppukesän tyhjyyttä?
Meillä on levillyt nurmikolle, kukkii juuri hienosti. Ei siitä ole mitään haittaa , päinvastoin. Kukinnan jälkeen kasvaa nurmi jota sitten leikataan.
Nurmikolla ja syreenien juurella minulla scillojen kaverina, saavat kuihtua ja siementää ihan rauhassa ennen kuin nykäisen ruohonleikkurin käyntiin. On niitä muutama perennapenkissäkin omenapuun alla, kuunliljat siihen levittää kohta lehtensä eikä hajusinteistä näy silloin enää mitään. Minä kun oikein toivon ja odotan että leviäisivät!
meillä saavat pikkusipulit,narsissit,kiurunkannukset kasvaa missä vaan haluavat,siemeniä ripottelen sinne tänne, oikein haluaisin niiden täyttävään keväällä kaikki paikat,
nurmikolta ne leikataan samalla kun nurmikkokin :)
lisäksi on mukulaleinikkiä joka paikassa
On ne sitten niiiiiin ihania... huohh!
Tässä hiukan erinäköinen posliinihyasintti, anteeksi toivottoman huono kuva (joku muinainen pojan ottama).
Kiitos Titamiinin, meilläkin kukkivat posliinihyasintit kauniisti!
En ole tiennyt että niitäkin on erilaisia, meillä kasvaa mökillä molliksen kukan värisiä.
Posliinihyasintti, joka on myös sitä suurempaa muotoa Puschkinia scilloides var.libanotica.
Minä saan lahjaksi 60 kpl. posliinihyasintti sipulia. Meinaan lahjoittaa työkaverille niitä, sillä tuskin ne viihtyy lasitusparvekkeella. Kuvassa oli vaaleansiniset.
Sain lisäksi valkeat tulitulppaani sipulit, mutta onneksi työkaveri saa ne minulta.