floora: olen oppinut, että Hoya serpens on viileässä viihtyvä laji kautta vuoden, joten viileä valoisa kuisti kuulostaa paremmalta kuin huoneenlämpötila.
Kiitos infosta jahoolii:) ja kiwakiwa tänää sain jenkkilästä yksityis henkilöltä infoa että praetorii ja buotii ovat juurtuneet ja hän oli leikannut minulle vielä ruthieta kun olin aluksi kirjoittanut ruthietakin vaikka buotita tarkoitin.No pitää pistää ruthie vaihtoon tai myyntiin, en kehtaa olla ottamatta sitä kun hää minun vuoksi otti pistokkaan
yhteensä hinnaksi tulee 26.50€ kaikkineen päivineen.
Hoya Calycinasta pukkaa uutta alkua ![]()
hyi hellevi ku on pölyset lehdet ![]()

moik
tunnistaakohan kukaan tän näköstä hoyaa? sain pistokkaan mutta nimestä ei oo tietoa eikä siitä mimmosia kukkia tekee.
Voisi olla Hoya wayetii tai kentiana. Niissä on saman näköiset lehdet ja kukat. erona on kukkien varsien väri joka toisessa on punainen ja toisessa vihreä. ![]()
En tiedä nimestä mut kauniit on lehdet
joo mäki kattelin ton näkösiä hoyia, mut aattelin ettei ois sama ku tän kasvin lehtien reunat on mustat, voihan se johtua valostaki tai jotain. varsi taitaa olla punanen tai ruskea, ei vihree ainaskaan.
Kyllä mun H. wayetiissa on melko saman väriset lehtien reunat. Ja melko tummat tälläkin kasvilla on.
joo kiitos antte81! toihan se on! en ollu tota sivua ees nähny, on kiva tietää mitä kasvattaa.
Jos jollakin oisi pistokas tai alku? ottaisin ilomielin vastaan=)Kaunis kukka!
Onpahan sitä lätkäistävä tännekin kuva ;P Hoya sheperdii siis onpi hän.
Vasta kuusi kukkaa auki (optimistina sanoisin, että se on kuitenkin useampi kuin ei yhtäkään...), mutta lisää (toivottavasti) avautuisi lähipäivinä.
Ensimmäinen poslari, joka kukkii - jospas loput ottaisivat mallia... ![]()

No ei voi olla totta, pari päivää sitten valitin, kun posliinikukkani (latinalaista nimeä ja lajia en tiedä,minulle riittää posliini...tavallinen) on niin laiska
kukkimaan, kappas vain, katselin sitä tänä aamuna "sillä silmälle", hallooo...kaksi kukintaa on jo aukeamassa, en ollut huomannut niitä aikaisemmin ollenkaan, tarkemmin tutkittaessa kukintoja on tulossa vaikka miten monta..
Pitää ihan ottaa kuva ja lähettää kohta sinne! Kiitokset kaikille hyvistä neuvoista, tällä kertaa selvittiin ihan vahingossa omin avuin![]()

Ihanaa... Elämäni ensimmäinen kukkiva posliinikukka! Siis en ole ennen saanut kukkimaan. Paikan vaihto auttoi. Kiitos vielä uudelleen näin pitkän ajan jälkeen hoyabellalle... Tuo nimi oli taimen mukana kun sain se sinulta.. Toivottavasti en sekoittanut lappuja..
Tässä kiireellä otetut kuvat Posliinikukastani, joka sitten äityy kuitenkin kukkimaan, kun tarpeeksi selän takana julkisesti morkkasin.. sitä olisi todella hankala siirrellä, sen verran iso se jo on
Eevaliisa
Kyllä se varmaankin on se ihan tavallinen, ostin kasvin pikkuisena, kuivettuneena taimenrääppänä kirpparilta n. kymmenen vuotta sitten, ei tietenkään ollut nimilappua mukana
Eevaliisa
Mahtava kukkaköynnös Eevaliisalla…
No on kyllä ja vielä noin tuuhea
Kiitos paljon Posliinikehuista, lämmittää todellamieltä
Kyllä minä parhaani kukkieni eteen teen, nyt jäin huhtikuun alusta osa-aikaeläkkeelle, niin että aikaa riittää, minähän puuhastelen kukkieni kanssa aamuisin pari tuntiakin, jokaisen kanssa keskustellaan, hoidetaan jne. Se on tosi kivaa, ja antoisaa, toinen intohimoni Kissa katselee kateellisena vierestä, mutta ei puutu kukkiin. Hänen vuoronsa tulee kukkien jälkeen,niin ja sitten ovat vielä perennat, mutta se on toinen tarina se. Hyvää viikonloppua kaikille
Eevaliisa
Minä kans kierrän kukat läpi aamulla ja tarkistan mitä niille kuuluu, ja mulla ainakin on reissussa jo pikkusen ikäväkin niitä, on niin kiva kattoa kun ne kasvaa =)
Vuokkiksen obovata on ihanan herkän hennon vaalean punainen ja eevaliisan poslarilla on kokoa ja ulkonäköä aikas kiitettävästi ![]()