Posliinikukka, Hoya

Mie tykkään kovasti noista hoyista, mutta ärsyttää se roskaaminen:( Ikkunalaudat täynnä kuivaa kukkaa. Toisaalta, jos ei kuki ei tule roskia… kumpi sit lie parempi? No ne kukat voittaa kuitenkin:)

Ostin tänään ensimmäisen hoyani 5 eurolla "löytöjä" laatikosta. Varmistin sille heti uuden hoitopaikan jos meillä ei tykkää asua. Innoissani menin äsken hakemaan lappua, joka kukassa oli, mutta myyjähän oli nipannut sen itselleen. Hienoa! Nyt en tiedä mikä tuo on. Paitsi, että se on pieni posliinikukka. Ei paljon auta.

Mahtaisiko joku tunnistaa pelkästä lehdistöstä tarkemmin.

Se on Hoya Bella eli pikkuposliinikukka

Kiitos Jadeliila! Nämä olivat taas näitä pölhöjä kysymyksiäni. Mutta onneksi jaksatte vastailla.

Jaksetaan me =)

Buotiit ja Cumingianat ovat löytäneet kodin.

höh olin niin innoissani kun näin passionin buotii kaupittelun että laitoin juuri yskäriä hälle ja luin nyt vasta ketjun loppuun hm nehän oli jo menneet :confused:

wallichii kellastutti edellisen nuppunsa, mutta nyt on samaan tappiin tekemässä uutta. multiflora speckles leafsissa on myös nuppu ja sitten tuossa vielä nimettömässä myös (ja edelleen epäilen sen olevan memoria,mutta saa nähä) bella jatkaa komeasti, itse asiassa siis kaikki 4 naurua heuschkeliana intoutuu vain enemmän ja enemmän, Tsangii(vai DS70) pukkaa myös entistä enemmän. Linearsiksessa myös pikkunuppuja sekä wayetii jatkaa kukintaa kohta uusilla aukeavilla.

Kerrii on mennyt kummallisen hailakaksi apea

Hyvän löydön on talleroinen tehnyt halvalla. Kaupoissa myydään näköjään nytkin ihan ruipeloita pikkuposliineja yli 10E kipale! Omani ostin pari euroa kalliimmalla helmikuussa, mutta se olikin vehreä ja siinä oli paljon nuppuja..aika samanlaisen näköinen kuin Tallerolla. Kalliilta tuntuvat noi posliinikukat kaupassa. Hoya kerriin alutkin (joissa on pari lehteä ja se "oksa" pystyssä) kustantavat yli 10E.

Muuten pari tyhmää kysymystä: Olen juurruttanut nyt sitä hoya australiksen pistokastani vesilasissa reilut 2 vkoa ja siinä on n. 5mm pitkät juurinystyt! pomppivaa hymyä Kuinka runsaan juuriston odotatte noille pistokkaille kasvavan, ennenkö siirrätte pitokkaan multiin? Ei ilmeisesti kannata tuonne vesilasiin laittaa paria hippua mitään lannoitetta?

hep hoyabella! laitoin hölöä!

Voitte arvata, että eilen illalla oli kuumeiset näpyttelyt täällä kun nettiyhteys jumahti siihen, että näin hoyabellan pistokas-listan - avasin viesti-ikkunan ja netti jumitti siihen koko loppuillaksi (varmaan myös yöksi). Mutta hlöä laitoin vielä…toivottavasti en ihan liian myöhään :slight_smile:

Siis eikö VIELÄKÄÄN ollut? Nyt tässä priva-systeemissä on mun kohdalla joku häikkä! Compactasta ja slaweenicasta kyselin. Tosin compacta ainakin taisi löytää jo kodin. Yritän vielä tuota privaa…

Saitko eilen hoyabella viestini, kyselin sen tilinumban perään? Näissä hölöissä on nyt jotain häikkää niin aloin varmistamaan…

Noniinpä niin ja sen kerran kun jättää käymättä pariin päivään täällä, niin on ollu vaikka mitä herkkua tarjolla. Sitten kun hias hämäälainen tulee, niin kaik on mänt…arvattakos ottaako yhtään päähän…?

Just sen takia mä olen aina hollilla,toki muutama mojova tinka on mennyt sivu suun

Etsinnässä olisi H.paucifloran tai racemosan pistokas. Vaihtona olisi esim. campanulatan juuria jo tekevä pistokas.

Hoya wayetii lähettää hoyabellalle kukkivat syysterveiset.

Minä olen ihastunut pienilehtisiin Hoyiin. Sain juuri pari pv sitten

Bellan,Kentianan, Lacunosan ja Serpensin oksia ja aivan ihania ovat.

Laitanko nekin jo heti multaseokseen vai juurrutanko vedessä ensin?

Miepä serpensin sitten istutan jo.

Hoyabella: laita vaan "kaikki pudonneet ja melkein pudonneet ja ne mitkä vois vaikka pudota" kasvit myyntiin tälle palstalle silmän isku haluaisin kerrankin olla ekana jonossa naurua

Oijoi- no se melkein on aina odotettavissa, että tappiota tulee.

Muuuuutta mitenkään tässä kuola valuen näppiksille vähänniinkun kautta rantain vähänniinku totanoin niin meniköhän ne ihan muusiks- vai totanoin…voiskohan niistä mitään laittaa niinku vähän jollekin kasviharastajalle…allapäin