Isoposliinikukan lehdet eivät ole karvaisia.
ja isoposliinikukan lehdissä on valkoisia läiskiä
Tuossa on kuva,parempaa ei ole.Lehdet siis isoja läpysköjä,ja hennosti karvaisia,alapuolelta enemmän karvaisia.Kertokaapas sitten mikä tuo on,jos ei ole isoposkliinikukka?ei ainakaan pieniposliinikukka.
calycina se on
Isoposliinikukka carnosa
calycina
Minulla on ihan selvästi tuo calycina,on niinku kopio omastani.Se siis ei ole isoposliinikukka?vaan ainoastaan calycina?
Calycina ja isoposliini ovat kaksi eri hoyaa, calycina on calycina ja isoposliini hoya carnosa, luin aikaisempia viestejä jossa posliinisi tunnistettiin calyciinaksi, mistä sinä sen isoposliinin siihen sait =)?
Seitsemällä Hoyalla on virallinen suomenkielinen nimi, Hoya calycina ei kuulu niiden joukkoon.
Joku tunnisti sen toisella foorumilla isoposliinikukaksi,siksi luulin että on isoposliini kukka,mutta hyvä kun selvisi asia,minulla siis on posliinikukka calycina=)
Ai, no sitten =)
Hyvä että tuli selvyys asiaan niin tietää millaista kukkaakin voi odottaa
Toivotar, missä se sinun calycinasi tunnistettiin isoposliiniksi? Kun en Huonekasvit- foorumilta ainakaan löytänyt.
En minäkään löytänyt, enkä myöskään fyllin puolelta
Foorumeitahan on niin iso läjä erilaisia ettei kaikkia tiedäkkään, monessakin voi olla kasvikeskusteluja eikä foorumin aiheen tarvitse liittyä millään lailla kasveihin
No se on taivaan tosi =)
Kyllä minä sen tuonne huonekasvit.nettiin laitoin tunnistettavaksi,en itsekkään sitä enään löydä,vissiinki poistettu,syytä en tiedä.Mutta pääasia että asia korjaantu,ja tiedän nyt mikä minulla oikeasti on
.Kaikkihan erehtyy joskus,ettei siinä mitään,että joku vahingossa tunnisti väärin.
Vooiiiii- miksi H incurvula kuivattaa nuppunsa terttu toisensa jälkeen???
Kukinta vaatii poikkeuksellisen paljon vettä. Jos kasvi on kasvattanut nuput, ei taida olla valon puutetta tämä nuppujen kuivuminen. Sen sijaan vedentarve voi pompsahtaa pilviin kun nuput ovat kasvamassa, jolloin vedensaanti ei välttämättä ole riittävä kun kasvia kastelee entiseen malliin. No näin minä olen havainnoinut Kannattaa kukkivalle kasville antaa mietoa lannoitevettä vaikka onkin jo kohta talvi.
Joo, nuppuvaiheessa saa kastella reilusti, näin olen havainnut minäkin