Miten teidän anemonopsikset? Kukkivat varmaan jo…?
Vasta tässä vaiheessa mennään täällä…
Nuput ovat olleet jo kauan, mutta vieläkään ei kuki…
Ovat olleet auki jo viikon päivät=) Nöyränä kasvot alaspäin, eikä sade tee kauhean hyvää terälehdille.
Onneksi on vielä muutama nuppu aukeamatta
Että mä rakastan tätä kukkaa Kiitos Tette
Ei ole vielä itäneetkään. En kyllä näitä enää Raralta tilaa, kolme tai neljä satsia tilattu, eikä kertaakaan ole mitään vihreää näkynyt.
Mulla iti jokunen, Tetteltä saaduista ja Jelitton siemenistä myös, lisäksi varmistin asian ja ostin myös Vakka-Taimesta pari tainta.
No kun tätä ketjua lukee niin aika huono ennuste taitaa ostosiemenillä olla Mulla edelleen molemmat purkit ihan tyhjiä, saavat nyt sitten olla vielä toisen talven.
Mäkin varmistin selustani ja ostin kesällä yhden pikkuruisen taimen. Se sentään lähti jo kasvamaankin, ja on pihan suojaisimmalla paikalla joten jos ei tuossa selviä talvesta niin ei sitten missään meillä.
Hoyabella; älä sure sitä. Olen saanut tetteltä kahteen kertaan siemeniä ja taatusti tuoreita. Purkeissa ei näy mitään. Kaikkien taiteen sääntöjen mukaan olen ne istuttanut.
Tänä vuonna jäädään melkein ilman posliinivuokon siemeniä - tulee ihan vaan muutama… sorry, sorry…minä jo lupasin useammalle …
Tältä näytti viime viikolla… Nyt nämä kylmät ja märät kelit haittaa paljon…
Olen itse jo siirtynyt syrjäkylästä "lämpimään" - kesänaapuri sinne vielä jäi joten hän katsoo näitten perään…
Jalomarja… kahteen kertaan turhaan… harmiharmi!
No; yrittänyttä ei laiteta ja voihan se osua taimikaupasta silmään jonain kauniina päivänä.
Olisikohan nämä nyt vihdoin taimia vaiko rikkiksiä?
Itse kysyy ja itse vastaa. Nuo on kyllä ilmiselvästi unikon taimia joita oli tuon purkin vieressä kesällä.
Jalomarja.
Teten siemenistä kasvatetut posliinivuokon pikkutaimet ovat hengissä kahdessa eri kohtaa. Kyllä olen iloinen! Yhden nyppäsin ensin pois vuohenputkena, mutta juuri paljasti, ettei ole vuohenputki, joten istutin hellästi uudelleen maahan :).
Miten teidän posliinivuokot tänä vuonna..?
Olen kantanut liian vähän vettä näillekin tänä kesänä... ei tule montakaan kukkaa..
Mulla on yksi nuppu.
Osaisiko joku kertoa ovatko 'Alba' ja 'White Swan' eri lajikkeita vai sama lajike eri nimillä?
Vastaus löytyi ja se kyseessä on sama lajike eri nimillä.
Vihdoin ja viimein näyttäisi mullakin kukkivan tämä ihanuus. Viime kesänä ostin huuto.netin kautta yhden taimen, ei noussut keväällä maasta. Kesäkuun alussa tilasin Kauppilan alesta ja kohta kukkii.
Posliinivuokkovuosi tämä ei taida oikein olla..
Täällä yrittävät kovasti kukkia... varret ovat pitkiä "huitiloita" ja kukat aneemisia..
Miten teillä muilla?