Postilaatikoita ja niiden katoksia

Oma otsikko postilaatikkoon???
Joka vaihdetaan kerran parissa vuosikymmenessä...

Odotan villaikt akeskusteluja silmän isku

Vilkas keskustelu postilaatikoista voisi piristää.. kello

Ehkäpä tässä on annettu tilaisuus kartoittaa esim. erilaisia "postilaatikkokatoksia" ja niiden malleja. Ainakin uusilla kaavoitetuilla alueilla nykyään tuppaa postilaitos vaatimaan, että postilaatikot ovat siististi muutaman laatikon ryhmissä. Niihin sitten olisi tietysti kiva panostaa rakentamalla joku kiva kehikko ja katos päälle laatikoita suojaamaan. Ja miksei istutuksia samaan yhteyteen...

Aivan, olisi kiva saada tänne kuvia kivoista postilaatikoista ja katoksista ja ympäristöistä Meillä on haalistunut talonväriseksi maalattu puuloota, vähän vähemmän kallellaan kyllä kuin tuossa eka kuvassa. Lupiinin siemenöitä olen siihen ympärille kylvänyt ja jotain siinä jo kasvaakin. Laatikko on ihan talon sisääntulon vieressä maantien laidassa, joten mitään ihmeempää siihen ei oikein voi laittaakaan...

Kiva aihe.

Mielestäni jossain lehdessä tms. on tänä keväänä julistettu kilpailu tämmöisistä tienvarsirakennelmista (?).

Meilläkin on itse asiassan aika kiva mökki tai maitolaituri tien vieressä ja siihen on kiinnitetty postilaatikkokin.

Ja Marketanpuistossa minulla on toinen postilaatikko kiinnitettynä pieneen mainostaulutelineeseen. Se laatikko on itse tehty.

Täytyy kaivella joskus kuvat tänne.

Norjassa reissatessani en voinut muuta kuin kerta toisensa jälkeen ihailla aivan mahtavia postilaatikoita! Niillä oli yleensä aina katokset, katoksissa kukkaruukkuja, niihin oli maalattu upeita kuvia ja sitten niillä pienillä harjakatoilla yleensä vielä kasvoi ruohoa!

Siis aivan mielettömiä!! Näköjään ainakin Norjassa ne ovat ihan oma taiteen lajinsa

Tämmöinen on meitin mökillä postilaatikko. Tai oikeammin sen telinettä kuvasin.

Sellainen pergolatyyppinen ratkaisu voisi olla kaunis, tai ainakin kehittämisen arvoinen idea tuossa postilaatikko telineessä.

Kuvassa olevan postilaatikkokatoksen katto on tehty perinteitä noudattaen päreistä.

Söpö.

Voisikohan joku mode muokata tuon otsikon toisenlaiseksi?

Luonto on koristellut postilaatikkomme ihanan kesäiseksi!

Meillä posti pakotti ryhmittelemään laatikot. (ei sinäänsä että se minua vaivaisi)

Naapurinisännät ihan tomerana rakensivat ja tänään asensivat teline-katos-hässäkän. Maalausta on vailla, se ilmeisesti lankeaa meille, kun ei voitu olla rakentamassa.

Pitää laittaa kuva, jos tohtii, suuttuvat vielä ja yksityisyyskin tässä pian menee naurua

Mutta kattotiilta on ja paikat kolmelle, vissiin vähän isommalleki laatikolle.

Kiitos Joku Mode, joka on muokannut otsikon pikkasen viisaammaksi kuin se vanha otsikko oli.

Postilaatikko Alnönin saarella Sundsvallissa, Ruotsissa.

Olen harmissani meidän postilaatikon ulkonäöstä. Se on postilaatikko pylvään päässä, siis se tavallinen ja tosi tylsä sekä meille että postinjakajalle, tietenkin myös muille tien käyttäjille.Pyydän taas apua , tulisiko kenellekään mieleen ideoita uuden postilaatikkotelineen rakentamiseen? Siinä voisi olla vaikka nurmikkokatto ja sekaan istutettu koristemansikka???no-jaa

Miten olisi etuseinästään avoin, “turvekattoinen” tai vaikka rakennat sille mansikalle kattolaatikot, mökki tolpan nokkaan postilaatikolle??

Jotain ton tyyppistä on myös minun ajatuksissani. Ois kiva nähdä jotain malleja, niin olisi helponpi visioida ja ratkaista rakenne. Viikonvaihteessa koitan saada elämänkumppanini juttuun mukaan ja mahdollisesti jo rakentelemaan. On toi meidän loota niin surkean näköinen kun sitä tästä ikkunasta katselee.surullinen

Onkohan kesän aikana laiteltu uusia postilaatikoita?

Oiskohan?

Hih, vanhoja vaan. Mun pitää huomenna tehdä kävely ja kuvata lähinaapurin loota.