Postitus ja pakkaukset

Mä en ole tuohon Smartpost-hommaan tutustunut vielä. Tällä paikkakunnalla se on ihan erillään muusta postitoiminnasta, joten postiasiat on tullut tähän saakka hoidetuksi perinteiseen tapaan. Posti toimii paikallisen kirjakaupan yhteydessä.

Smart-postilla olen firman asiakkaille postittanut (en kasveja kylläkään) satoja, olen siirtynyt täysin sen käyttöön ajat sitten.

Plussat:

• ei ole niin aukiolo aikaan sidonnainen
  • ei tarvitse jonottaa homma hoituu hetkessä,
  • hinta selkeästi perinteistä postipakettia halvempi
  • lähetettäessä voit valita (miten olet sopinut) noudetaanko paketti postitoimipisteestä vai pakettiautomaatista
  • Nopeampi perille tulo, kun ei tarvitse odotella pakettikortin tulemista postilootaan.
  • Vastaanottaja pystyy ohjaamaan lähetyksen noudettavaksi mieleisestään paikasta, tähän palveluun en itse ole perehtynyt, en tiedä miten käytännössä toimii.

ja Ne miiinukset:

kaksi kertaa on ollut ongelmia (siis todella vähän), niistäkin toinen johtunut vastaaottajan antamasta virheellisestä puhelinumerosta.

+/- puolet, miten ne kukin ottaa:
  • lähetyksessä tarvitset vastaanottajan puhelinumeron (saapumisilmoitus tulee tekstiviestillä, joten vain matkapuhelin käy)
  • Lähetykseen tarvitset sirullisen pankkikortin (olet lirissä, mikäli korttia ei ole, kuten mulla nyt juuri)
  • Lähettäjän paikkakunnalta tai kauppareissulta pitää löytyä smart-posti-automaatti, jotta lähetys onnistuisi, vastaanottajan paikkakunnalta/lähettyviltä ei sitä vaadita, jos paketti noudetaan postitoimipisteestä.

Tarkemmat tiedot pakettien mitoista löytyy postin sivuilta, samoin hinnat, tällä hetkellä S-koon paketin hinta on 6.70, muistaakseni korkeus max.12cm, mutta tarkistakaa www.posti.fi/smartpost

Suosittelen rohkeasti kokeilemaan!

Tuon SmartPostin olen nyt pakettien vastaanottajana todennut tositosi kivaksi, kun saa sen tekstiviestin heti kun paketti on asiamiespostiin saapunut, ei tartte netistä kyttäillä lähetysnumeron perusteella missä paketti on rekisteröity millonkin, eikä varsinkaan oottaa paria päivää sitä saapumisilmoitusta.

kuva

Huomenna postitan tämän kakun vuokineen ja ohjeineen. Vuoka löytyi säkällä ruokakaupasta ja hinta 5.90 egeä.Pahvilaatikkoa leikkaan vähän pienemmäksi. Kakkuvuokan päälle pistän vielä folion tai tuorekelmun (tai molemmat) Ja sitten vaan jännittämään mitä vastaanottaja tuumaa ;)