Eikä ihme Kurpitsa, ihana hörhelö! Tuollaista omaankin pihaan haluaisin. Pitää lisätä hankintalistalle!
On ihana, tuo sopisi tuonne töytöangervojen läheisyyteen, aivan upea hattara…siirtyy toive-/unelmalistalle.
Ei ole miulla vielä kauaa ollut, ei kuivassa paikassa ainakaan.
Olen istuttanut kiinanjaloangervon kuukausi sitten. Mitenkähän se poikkeaa preeria-angervosta? Viherlassilassa olisi ollut myös preeria-angervoa myynnissä ja nyt harmittaa, kun en ostanut tuota ihanuutta!
Jalomi, laitoin sulle viestiä
Minullakin on kuivassa eteläseinustan penkissä tuota yhdessä töytöangervon kanssa. Vuosien mittaan leviää ihan kivasti, mutta ei riesaksi asti. Saapahan mukavasti taimia jaettavaksi edelleen.
vaeltaja on:-) viime kesänä istutettu oli jo poikinut kahteen suuntaan. onneksi vain noin 20 sentin hyppäykset. toinen hyppy oli hyvään suuntaan, toinen ei. siinä oli juuren pätkä, jonka kuopsutin esiin, käänsin oikeampaan suuntaan ja istutin emonsa viereen kuriin ja herran nuhteeseen pikkutaimen.
jos tuolla vauhdilla lisääntyy, niin vaihdonvälineitä todella piisaa:-)
Preeria-angervo leviää hillittömästi. Tietääkö kukaan, onko ketoangervo (Filipendula purpurea) yhtä huonotapainen?
Ihanainen taas kukkii.
Kurppa, onko se oikiasti noin v.punainen. Mulla on ollut tummempi. Ihana kasvi, mutta kun se jotenkin vaeltaa perennapenkissä, en ymmärtänyt pitää siitä huolta. Luulisin, että se täytyy jonkin ajan päästä aina uusia. Pitääkin taas yrittää uudelleen. Onnea kasvillesi, vai onko se ollut sulla jo montakin vuotta?
Tulipahan toistettua sama, minkä olin jo 3 vuotta sitten kertonutkin. Vanha, mikä vanha.
Fiia, mitä tarkoitit uusimisella? Jakamista vai siemenestä aloittamista? Minulla on preeria-angervo nyt kolmatta vuotta. Noin puolen metrin päähän on tehnyt uuden verson (tosin olen tapojeni mukaan ainakin kerran ehtinyt sitä jo siirtääkin :))Tarkoititko, että yksi yksilö ei elä kovin kauaa? Olen kovasti kiinnostunut, koska tykkään kovasti.
Tarkoitin, että vois ottaa siitä kehästä, mikä muodostuu kasvin levittäytyessä, uusia alkuja ja aloittaa niin sanoakseni ihan alusta se kasvatus. Multa se hävisi omaa huolimattomuuttani vuosien mittaan. Se on muuten kaunis kasvi. Tekeekin mieli hankkia sitä uudelleen. Mulla on se käsitys, että se loittonee koko ajan siitä alkuperäisestä paikastaan ja sitten vain jotenkin häviää kokonaan.
Ihana höttöni kukkii taas, vaikka luulin sen ottavan itseensä kun siirsin sen keväällä.
Hieno on höttösi.
Voi hörhelöä, tämmöinenhän se on se, joka on ilmestynyt mun kukkapenkkiini. Tykkään kovin, vaikka olen aina kuvitellut pitäväni enemmän selkeistä kukista. Kun höttöä on oikein paljon, se jo näyttääkin varsin selkeältä. Tuolla yhtä julkista istutusta ihastelin, siinä oli jotakin korkeaa angervoa suurena pinkkinä pilvenä. Oli todellakin huomiota herättävä.
Kotipuutarha-lehdessä esiteltiin Filipendula ‘‘Kahome’’, eli jalomesiangervo. Näyttää löytyvän Särkältäkin. Taas jotain tahtoo-listalla
Samaa ihailin kuin Emo siinä lehdessä. Miksi näitä “tahtoo tämän”- kasveja oikein aina vaan kertyy lisää.
Filipendula ‘Kahomen’ kukka läheltä. Kuva on viime kesältä.Tänä vuonna sade pilasi kukinnan.