Puistoruusut

Täällä on myös Ilo ruusussa paljon nuppuja jotka aukeavat kohta :slight_smile: Ostin sen tänä keväänä ja lähti heti tosi hienosti kasvamaan. Nyt on Kauppilasta tulossa ihan näinä päivinä Felicite Parmentier ruusu. Toivon että sekin innostuisi jo tänä kesänä kukkimaan. Vielä ajattelin käydä ostamassa Madame Plantier ruusun. Sitä näkyi olevan myynnissä muutama taimi Billnäsin Taimistolla.

Ihka ensimmäinen ruusunkukka, joka on ihka-omassa talven yli selvinneessä ruusussani - siksi iloni on lapselllisen suuri. Tämä kukka on Ilo-ruusussa auennut 9.6.16. Nyt on nuppuja edelleen paljon ja rennot varret kasvavat kauniisti. Ohjasin niitä köynnössäleikköön, jotta kukat näkyisivät hyvin. Ilo on nyt iso Ilosta ja siitä, että osasin kuvan lopulta laittaa tänne. Iloista juhannusta kaikille puutarhailijoille :slight_smile:

Easy Elegance Music Box nuppuilee tässä. Hauskat on nuo värit, kun on punertavaa nupun reunoissa ja kukkakin sitten aikanaan on monenvärisenä. Tästä nuppuilusta ja kukinnasta olen myös hurjan iloinen, sillä tämän ruusun istutin viime syyspuolella, ja keväällä leikkasin maata myöten. Näytti kuolleelta, mutta alkoi kasvaa vauhdilla ja on nyt terveen ja komean näköinen pieni pensas. Nuppuja on monta ja auenneita kukkiakin kaksi.

Ja tässä aukeamassa EE Music Box-ruusun ihanalle, ihanalle tuoksuva kukka. Tuoksu on mielestäni semmoinen hienostunut ruusuntuoksu. Rankkasade on vähän piiskannut kaikkia kasveja; tämäkin kukka vähän kärsinyt eilisestä myrskystä.

Onpa se kaunis :slight_smile:

Juu, on se kaunis tuo kukka - tänään auennut kokonaan, ja väri on hauskasti monensävyinen. Ja tuoksu on todellakin aivan huumaava.

Tässä vielä kerran Easy Elegance Music Boxia; samassa oksassa kuin ylempi täysin auennut kukka. Tämä näyttää minusta oikein semmoiselta perinteiseltä ruusunnupulta :slight_smile: En nyt enempää laita kuvia - innostuin vähän liikaa jo laittamaan, kun olen niin innoissani :slight_smile:

Ihana :slight_smile: Kyllä ruusuista saa olla innoissaan. Minäkin alan kohta pommittamaan penttiä mun ruusukuvilla kunhan joskus kerkeäisin iltaisin latailemaan kuvia. Täällä kukkii jo Austinruusu Darcey Bussell ihan täysillä ja myös Mary Ann ja Ilo kukkivat tosi ihanasti. Kohta alkavat Nostalgia, Lawinia ja Morden Centennial myös aukomaan nuppujaan. Mielenkiinnolla odotan josko myös Felicite Parmentier ja Honorine de Brabant suostuisivat myös näyttämään edes yhden kukan tänä kesänä.

Minun Ilo on hankittu vasta tänä keväänä. Täytyy ottaa siitä koko puskasta kuva tänään ja laittaa tänne :slight_smile: Tykkään siitä kovasti. Olen aivan hurahtanut ruusuihin. Tänä vuonna on kirvoja todella paljon. Mäntysuopaa ja Tolua olen suihkutellut ja aika hyvin se näyttää toimivan. Ruusut näyttävät voivan kyllä ihan hyvin kirvainvaasiosta huolimatta. Neilikkaruusu on näköjään se jota kirvat rakastavat yli kaiken. Sille puskalle saa kyllä joka vuosi antaa monta mäntysuopasuihkutusta ennen kuin kirvat luovuttavat. 

Vieläkin EE Music Box-kukka :slight_smile: Värimuutos nyt eilisestä on tapahtunut; tätä on niin hauska seurata. Tuoksu pysyy, vaikka väri vaihtuu :slight_smile:

Täällä kukkii myös Ilo. Suurin kukinta alkaa olla ehtoopuolella. Ihana ruusu, koska siinä ei ole piikkejä kuin ihan tyvessä. Meillä se kasvaa aivan kulkureitin vieressä eikä se raavi ollenkaan, kun siitä ohi kävelee.

Jösses miten ihana.
Ripulinaan kukkia.

“Eihän tuommosta olekaan!” Noin tulee mieleen, kun kuvia katsoo! Vau! Mitenkäs vanha Ilo tuollaisen kukkapaljouden on jaksanut ja osannut tynnätä? Oletko mitenkään tukenut sitä vai ominko rungoin vaan tököttää pystyssä? Minä en ole koskaan pahalla päällä, jos edes neljäsosaan tuosta oma Iloni kasvaa - siitä kasvusta kyllä iloni olisi nelinkertainen ainakin :slight_smile:

Tässä mun Ilo joka istutettu pari kuukautta sitten. Kasvuvauhti on hurja.

Kuva on vähän huono. Kukkia on tosi paljon ja uutta kasvua reippaasti :slight_smile:

No, onpas se kaunis ja iso ollakseen vasta niin nuori tapaus :)  Minä jouduin alkukesästä siirtämään Iloni uuteen varjoisampaan paikkaan, niin se varmasti vaikutti siihen, ettei kukkia ihan hirveästi tullut. Toivon, että ensi kesänä sitten kukkia on lukumääräisesti enemmän.

Kokemuksia kirkonruusu Ruustinnasta? Ostin alesta.

Minulla on keväällä istutettu Robusta-ruusu. Se lähti kasvuun todella hitaasti, mutta on nyt hyvinvoivan ja mielenkiintoisen näköinen tanakan ja piikkisen vartensa vuoksi. Verrattuna vaikkapa Iloon on tyynni hupaisan näköinen vartensa osalta. Ruusussani on yksi hyvin korkeaksi kasvanut oksa, ehkä 50cm tms. ja toinen matalampi.  Ja muita ei olekaan. Annanko vain kasvaa noin, miten luonnikkasti kasvaa eli en leikkaa mitään? Keväällähän alasleikkaus tälle kuitenkin sitten tehdään? Onko muuten toiveissa, että Robusta kukkii kuitenkin nyt ekanakin kesänään?

kirkonruusu Ruustinna, luin jostain että entinen Susanna.

Kävin sade-ajelulla Kokkolaan. Matkan varrella poikkesin Blomqvistin puutarhalle. Ei ollut ruuhkaa  kylmässä ja sateisessa säässä. Siis puutarhalla.

Kävin ostamassa minulle ILO-ruusun.