(Kesäkukat: Koristeapila, Trifolium )
annasilta saatu purppura-apilan pienokainen. Tämä on minusta erittäin viehättävä jo tällaisenaankin, ilman (valkoisia?) kukkiaan. Toivottavasti lähtee leviämään hyvin!
(Kesäkukat: Koristeapila, Trifolium )
annasilta saatu purppura-apilan pienokainen. Tämä on minusta erittäin viehättävä jo tällaisenaankin, ilman (valkoisia?) kukkiaan. Toivottavasti lähtee leviämään hyvin!
Voi apua, taas esikatselu tuplasi nuo heittomerkit otsikkoon. Voisiko joku valvoja korjata asian?
Voi, nyt muistin, minnekähän omani on kadonnut talvella, eipä ole noussut pintaan, voi surkeutta. Nuo lehdet on tosi kauniit.
Löysin messuilta Tukholmasta erillaisia apiloita. En tiedä, onko tämä oikea ketju, kun noissa on kolme lehteä. Löysin sentään varmaankin tämän oikean Trifolium repens "Pentaphyllum":in Zetasista. Se vasta heräilee talven jälkeen ja nimilappukin oli vanha ja nimi haalistunut pois.
Messuilla sanoivat näiden olevan perennoita, mutta taitaa olla ruukkukasvi näillä vyöhykkeillä. Kertokaa vähän kokemuksia, onko mennyt penkissä talven yli.
Löysitkö satues kadonneen apilasi?
Mul on tollanen eka kuvassa pihalla. Löytyy jo useammasta kohtaa ja ne ei ole kukkapenkissä...
Hyvä juttu. Se on sitten kai talvenkestävä. Toivottavasti kukkivat, saa siemeniä
Ei kai tuosta sentään rikkaruohoksi ole. Meillä oli yksi tavallinen apila monta vuotta soralla kasvamassa. Se sai olla, kun siitä löytyi tosi paljon nelilehtisiä.
Täällä päin on myyty näitä kirjavia apiloita taimistoilla yksivuotiseksi kesäkukaksi.
No pari ostinkin siihen tarkoitukseen, mutta aion kyllä talveksi istuttaa ne maahan, jos vaikka talvehtisivatkin.
Toinen on tuollainen tumma punainen ja toinen näkyy olevan Trifolium Repens Dragon´s blood.
Ihmettelin kun he nimittivät niitä onnenapiloiksi ja myyjä vielä sanoi, että onnenapilat ei talvehdi.
Itse olen aina mieltänyt oxalikset onnenapiloiksi ja nehän ei maassa kaiketi talvehdi.
Tämän näköiset pienet apilat minulla on.
Aion kokeilla, jos talvehtivat maassa.
Koristeapila, Trifolium
Helppohoitoinen ja voimakaskasvuinen koristeapila sopii ruukkuihin, amppeleihin ja parvekelaatikkoihin. Lamoava kasvutapa (n. 20-30 cm). Se on kaunis lisä ryhmäistutuksiin, koska sillä on riippuva kasvutapa. Apilan näyttävät väritykset paranevat, mitä valoisampi kasvupaikka on.
Poista kuihtuneet kukinnot varsineen jolloin kasvusto pysyy kauniina.