Puu-ukon ja pääpuutarhurin pihasta (II)

Uskomattaman kaunis ja viimeisenpäälle siisti piha, ei voi muuta kun toivoa että oma piha näyttäis joskus edes vähän tuolta. Näyttää niin tunnelmalliselta.

Kyllä teillä on uskomattoman vehreä ja kaunis puutarha!

Ihana ja niin rehevä piha Ukonkello! Ihanat polut.  Meillä on vaan tuota nurmikenttää, kun pakko olla kun talvisin pitää mahtua laskemaan stigalla mäkeä (rinnetontti) ja kesällä pelataan jalkapalloa... Vaan pikkuhiljaa tässä aion nakertaa sitä nurmialaa pienemmäksi, vaan jo on jalkapallo katkonut ja tallattu kukkapenkkiä jos toistakin..  Noo, lapset kasvaa..

Ukonkellon ja pääpuutarhurin pihakuvien suurin anti ainakin minulle on tuo kasvien leveyspeittävyyden oivaltaminen. Kun ostat kasvin on lapussa merkitty korkeus, mutta miksei myös leveyttä?

Tuolta aikaisesta keväästä voi seurata juuri sitä. Hyvin oivaltava kuvakulma Ukonkellon kuvissa.

Aivan ihanan kaunis piha. Niin rehevää, mutta silti siistiä! Mukavaa katseltavaa.

Voih ja oih. Jo se on tottavie kesä teilläkin!

Erityisesti jaksan ihailla noita huolliteltuja reunoja ja kaarevia muotoja..

Temskukka, onhan niihin yleensä mainittu istutustiheys - kuinka pitkin välein istutetaan. Se on se leveys, minkä kokoisiksi ne ihanteellisissa oloissa kasvavat.

Istutustiheysmerkintä puuttuu hyvin usein perennoista, kun taas siemenpusseissa se on hyvin merkitty. Puissa ja pensaissa sitä ei ole kuin aitataimissa.

Miekin olen huomannut rautakaupan perennoista sen puuttuvan. Meillä kyllä puutarhojen ruukuissa on merkinnät.

Onneksi on kirjallisuus!

Viikkohan jälleen vierähti.

Kuvat otettu illan hämyssä.

3

4

Saimme tutustua Ukonkellon ja pääpuutarurin kauniiseen pihaan ja pakko sanoa, että on vielä paljon upeampi kuin kuvista voi kuvitella. Selainen määrä herkkuja joista en ole edes unta nähnyt.

Kiitän itseni ja muiden vieraiden puolesta, kiitos!

Hän oli myös aivan ihana.

Viikko on taas vierähtänyt ja harmiksi laitan kuvia.

On havaittavissa pientä kukinnan lisääntymistä.

Kukkapenkit täyttyvät.

Lisätään vielä neljäs kuva.

Herrantähden että on rehevää! Päätin juuri muuttaa teille... tai ainaskin kesäksi teidän pihalle... silmän isku

Minä tulen Marjabeen kanssasilmän isku

Miksei meillä ole noin kauniita kukkapenkkejä, vaan kaikki rehottaa miten sattuu? Vaatii kenties vielä muutaman (5-20) vuoden työn, että tuohon pääseekieli ulkoa