Tämä kuvasarja on luultavasti viimeinen tältä kesältä, koske kukkien lakastuminen alkaa.
2
3
4
4
Kuvat ovat aivan ihania...tämä on monen...monen UNELMAPUUTARHA.
Saat olla Enemmän kuin TYYTYVÄINEN, ei voi olla KAUNIIMPAA,
KUIN -HOIDETTU UKONKELLON PUUTARHANÄKYMÄ!!!
Noh noh, herrat! Tämän foorumin mahtavimpien puutarhojen isännät molemmat sanovat tänään että nyt alkaa kukkien kuihtuminen ja kesän loppu! Kuulkaapas hrat Ukonkello ja Raakki, ei nyt ihan vielä olla loppusuoralla. Nyt alkaa kesäkukkien aika, ja monet perennatkin jatkavat vielä.
(Minä olen tosiaan tämän säiden puolesta ainutlaatuisen huumaavan kasvikesän villitsemä.)
Hyvin kaunis ja hallittu puutarha, tosiaan unelmainen.
Kommentti: minusta se kukkien kuihtuminen ja lakastuminen ja sitä seuraava puutarhan siivoilukin kuuluvat elon rytmiin - monet kukkivat kasvit ovat kauniita myös kukinnan jälkeen lehtiensä, kasvutapansa ja siemenkotiensa vuoksi. Ja Maaonneakin komppaan, monet kesäkukat ja perennat jatkavat vielä pitkään.
Ei, ei, ei! Ei mitään uhkailuja viimeisestä kuvasarjasta Lisää kuvia tästä ihanasta rehevyydestä! Teidän pihanne on niin käsittämättömän kaunis, että näitä kuvia voisi katsella aina vain.
Mikä köynnös teillä kasvaa keinun ympärillä olevassa ritilikössä ja mikä sinivioletti ihanuus kasvaa 9.7 klo 6.17 lisätyssä kuvassa?
Yhdyn täydestä sydämestäni edellisiin ja pyydän ettei kuvasarjaa vielä lopeteta. Täytyyhän meidän saada seurata kasvien koko muuttumisen kirjo . Voisit vaikka kertoa ja näyttää kuvin miten teet syystyösi puutarhassasi. Ainakin minä uusi penttiläinen (muutenkin vielä "puutarhurina" melko raakile) mielelläni seuraisin sekä ottaisin opiksi puutarhan syystöistä. Ja vielähän on kesää jäljellä .
Kuvan keskellä olevat pehkot ovat karpaattienkelloja.
Ritilässä on villiviini ja alppikärhö, kolmantena on jossakin köynnöskuusama.
Pää menee aina vaan enemmän pyörälle, kun kuvia katselee...hienoa.
Sade piiskasi pari päivää pihaa, piha on mitä on.
Ylhäältäkin näkee kukkaset ovat kaatuilleet.
3
4
5
6
Aelitalilja on aloitanut kukinnan.
Aelitankukka lähempää.