Puu-ukon ja pääpuutarhurin pihasta (II)

Pihamökin ovesta kuvattu.

Sisääntulo pihalle, kissat seuraavat minua aina pihalla.

Pihan rajapenkki.

Yleisnäkymää

Kaunista on ukonkellolla. hymy

Onko 16. heinäkuuta lisätyssä kuvassa nro 5 etualalla oleva vaaleanpunainen kukka tähtiputki? Aivan ihanan värinen kieli ulkoa

Sanoisin, hirveän kauniit istutukset ja muodot puutarhassa hyvät ja kiinnostavia yksityiskohtia monta.

Kyllä se on tähtiputki.

Kyllä on kaunista ja rehevää ukonkellon puutarhassa! Silmiä hivelevän kaunista.

Ukonkello, hienoa. Näkispä tuon kaikki livenä. Onko sinulla jo heti alussa ollut pihastasi tarkka, jopa kasvikohtainen suunnitelma? Mitä teet talven tullessa noille perennaistutuksille? Meinaan vain, että sinulla täytyy olla siihen hyviä vinkkejä. Kaikki on niin järjestyksessä.

Ukonkellon pihaa täytyy käydä ihailemassa säännöllisin väliajoin

Huomasin, että sinulla on siellä pioneja myös muiden lajien kanssa samoissa penkeissä ja sopii mielestäni tosi hyvin niin. Minäkin olen niitä ripotellut sinne tänne ja kuvasi vahvistavat että kannatti - useinhan ne laitetaan omaan penkkiinsä. Minulla vaan eivät ole vielä kukkineet niin en ole oikein päässyt omassani vielä näkemään lopputulosta...

Ensinhän meille ei jätetä talven törröttäjiä, ja muutenkin penkit siivotaan talveksi.

Kyllä pionit hyvin sopivat muiden sekaan, aina kukkii jokin kukka.

Ekan kerran kävin koko kuvasarjan läpi ja ei voi kuin ihmetellä kuinka jotkut osaa! Kaikki penkkien muodot ja kasvien ryhmittely. Wau Talokin kutsuvan ja kotoisan näköinen. Huokaus...

Taashan tuo viikko vierähti ja uusi kuvasarja.

On tuota kukintaa vielä jatkunut,

vaikka lupasin etten kuvia enää laita.

3

4

Rehevää...kaunista...hyvin hoidettua..onnittelen!

Voi HYVÄNEN aika puhetta. Miten joku saa pihansa noin kauniiksi? Häikäisee. Kiitos, Ukonkello, että olet nähnyt tuollaisen vaivan kuvaamalla omaa upeaa pihaasi malliksi (ja piikiksi multasormien kynnen alle) meille muille. Mahtavaa seurata pihan kehittymistä kevään alusta saakka. Olette Pääpuutarhurin kanssa näköjään todellisia pihanne vaalijoita.

Tuosta sai itselle uskoa oman pikkupihansakin mahdollisuuksiin (vaan myydäänkö sitä tekemisen vimmaa jossakin...?). Taidan tulostaa kuvasarjat itselleni huoneentauluksi, jotta voin niitä sitten katsella ja todeta pihalla värkätessäni, että vielä on matkaa, vielä on matkaa...

Oispa oma piha noin kaunis, nautiskelet ja rentoudut varmaan pihallasi paljon. Millä olet rajannut istutusten ja nurmikon reunan, jossain olin huomaavinani jotain laudoitusta, näinkö oikein ?valvova silmävalvova silmä