Mitä kaikkea voisi tehdä puupölleistä? Pöllit riviin tai ympyrään ja istuimiksi, mutta löytyisikö muuta ideaa? Yritin googlaillakin, mutta en oikeen löytänyt mitään. Jos löytyy linkkejä, pliis laittakaa. Tai sitten, mitä itte ootte niistä tehneet?
Saisiko niihin pölleihin tehtyä keskelle pienen kolon, johon saisi istutettua kasveja? Sitten kun niitä sahaisi eri korkuisiksi, tulisi kivan näköinen.
Voi hitsi likat, mulla ei oo moottorisahhaa, eikä poranteriä. Mun sähköporakoneesta on se “ruuvi” hukassa, joten en saa betonivispilää siittä pois. Toi kolo pitäs jollain poranterällä tai jollain kairata.
Mua hotsittais tehdä joku peikko. Mutta siihenkin tarvittas poranteriä. Sais tehtyy tukan ja pinokkionenän jostain kalikasta.
Toi kukkajuttukin olis kiva, mutta hankala tehdä sitä koloa tiiviiseen puuhun. Nyt tarttis joku “aisellisempi” idea. Siis helppo. :-))
Tukholmassa oli 90 luvulla Rosengårdenissa tehty leppäpölleistä "halkopino" jossa oli väleissä multaa ja metsämansikoita. Kivasti rönsyili alaspäin täynnä mansikoita, joita ei räkätit päässyt nokkiinsa ottamaan.
Metsässä olen nähnyt unohtuneen pitkistä kuusipölleistä kootun matalahkon pinon, jossa väleissä kasvoi sammalta ja lopulta siitä tuli aivan vihreä pitkulainen suorakulmio käenkaaleineen.