Tässä aiheelle ketju.
Oisko jollakulla verivaahteran pientä taimea? Voisimme noutaa Espoosta, Veikkolasta,Turusta tai Kotkasta.
Kastehelmiselle yksäriä laitettu.
Kolmemetrinen tammi etsii kotia täällä Pirkanmaalla.
Kaivettu juurineen ylös viime syksynä ja ollut sijaisistutuksessa. Nyt ei löydy paikkaa pihalta vaikka kuinka miettisi eikä ainakaan vielä haluta laittaa silppuriin. Kasvatettu tammenterhosta joita kerättiin vuosia sitten Pärnun Koidula-puistosta. Tämä laji pudottaa lehdet syksyllä ja lehdet on eri malliset kuin näissä mitä meillä yleensä kasvaa ja nämä kotimaiset pitää ruskeat lehtensä usein talven yli. Tämä puu tekee jo terhoja ja ne on noin 3-4 senttiä pitkiä.
Kannattaa tulla peräkärryn kanssa.
Annetaan trooppisia kasveja parempiin olosuhteisiin, kuin mitä minulla on tarjolla.
1kpl Kapokkipuu siemen Ischian saarelta. Korkeus pari metriä.
Guadeloupelta toin siemeniä.
2 kplTamarindi, korkeus 25-30cm
Yksi pieni puu en tiedä nimeä. 20cm
Sekä nopeasti kasvava ja janoinen puu/ pensas, jonka nimeä en tiedä. Sulkee lehtensä yöksi. Korkeus nyt arviolta yli kaksi metriä. Saattaa olla Silkkialbitsia.
Rosaio, tervetuloa tänne meidän vihreään joukkoomme
Ovatko nuo kasvisi ennemmin Suomessa huonekasveina kuin puina ulkona kasvatettavia ?
Viestisi voi kyllä olla toistaiseksi tässäkin ketjussa koska viestirakenne eri osioissa on vielä keskeneräinen sillä käynnissä on edelleen siirtymä vanhasta alustasta tänne uuteen puutarha.nettiin eli tuttavallisemmin penttiin.
Toinen asia, et maininnut missäpäin Suomea asut. Se on aika olennaista tietää jos miettii että hakisiko itelleen 2 metrisen puun
Hei,
Käyttäjätunnus ja salasana unohtunut, joten piti ltehdä uusi tunnus. Tämä on muuttunut siitä kun aloitin täällä.
Sisäkasveina kasvavat ja kesät ulkona. Talvikasvihuone tai vastaava olisi paras paikka talven ajaksi ja sitä ei ole tarjolla minulla.
Kyllähän ne pärjäävät talven sisällä, joskin nuutuen ja piristyvät kasvuun kun pääsevät keväällä/ kesällä ulos.
Paikkakunta on Lahti.
Rosaio, onko sulla pitkä penttihistoria takana? Kysyn siksi, jos kaipaat entistä viestihistoriaasi mukaasi.
Kirjotin just “sitä sun tätä (uusi)” ketjuun asiasta nimim. Seasonille. Lue sieltä, ja jos tuntuu siltä niin oo muhun yhteydessä.
Käytin nimimerkkejä SiJ, ja luultavasti muistelen että rosaio oli käytössä sekä karos. Karos oli viimeisin jos muistan oikein.
Pentiin liityin, niin koska lienee? Kumminkin silloin, kun alkuperäinen Pentti oli käytössä ennen myyntiä.
Rosaio, sij ja karos on mulle ihan tuntemattomat.
Oon 2007 lähtien pentissä ollut ja tiiän tidennäkösesti kaikki aktiivikirjottajat sieltä eteenpäin paitsi huonekasveihin ja orkideoihin keskittyneet .
Ei haittaa vaikka ei löydy. Siellä ne vanhat keskustelut on hyvässä tallessa bittitaivaassa.
2007 sairastuin ja silloin jäi Pentti ja kirjoittelut tänne. Eikä into puutarhaan ole vieläkään kunnolla palanut.
Kurppa on toistaiseksi ainoa tuttu nimimerkki, joka on vastaan tullut.
Hienoa että oot nyt taas löytänyt tänne
Muistan kun keskustelimme kaponkkipuun kasvatuksesta, olin just poiminut omat siemeneni puistosta. Niistä ei onnistumisen kokemuksia tullut. Ihanaa, että olet saanut noin ison puun.
Ennen olisin vinkannut Joensuun Botaniaa, kasvitketeellistä puutarhaa, olen isoja huonekasvejs sinne lahjoittanut aikoinaan. Se on nykyisin enemmän tapahtuma- ja talvipuutarha. Jokin muu puutarha voisi ottaa lahjoituksena vastaan.
Hyvin on aina itänyt siemenet.
Jos ei mihinkään saa kasveja niin joutaahan ne kompostiin.
Vitsi, vitsi. Pidän ne itse ja kasvatan, ei niistä pakko ole päästä eroon. Huoneen katto tulee vastaan. Ulkona katto olisi korkealla, mutta keväällä ei olisi mitään kasvatettavaa.