Puutarhakalusteet

Minusta paras valu tulee niin, että laittaa pigmenttiä sinne sementin joukkoon. Maksimissaan sitä voi laittaa noin 8 %. Itse laitoin vain summamutikassa vähän sitä ja tätä pigmenttiä. Massa on siis silloin kokonaan läpivärjättyä ja pitää värinsä. Tässä tämä aikaa sitten tekemäni lehti, joka kylläkin siirrosta halkesi (kuva ollutkin jo täällä). Pitäisi tehdä lisää, kunhan tulee inspiraatio:

Värjätyllä massalla voi valaa vaikka mitä, ruukkuja y.

Oli minusta vähän hailu tuo eka versio, joten lisäsin vähän dramatiikkaa peliin...silmän isku

En oikein tiedä mihin tämän kirjoittaisin, joten siirrelkää oikeampaan paikkaan jos sellainen on. Eli hakusessa pihalle sellainen lasten keinu, joko kahdella tai kolmella paikalla oleva. Onko kellään tälläistä ylimääräisenä nurkissa tai tietäisikö mistä saisi edullisesti? Myös itsetehtyjen ohjeet kiinnostaa.

Rakennelmia lapsille löytyykö tuolta?

en minä. tämän mainion puutarha.netin mainio haku sen teki ja linkinkin rakensi yhdellä hiiren klikkauksella:-)

Oi kiitos kiitos, saipas hyviä ideoita :slight_smile:

Hei,

kehittelen mansikkahyllykköideaani ja kysymys kuuluu, onko kukaan kokeillut Ik*an mustan metalliputkihyllyn http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90093764 säänkestävyyttä? Silmissäni näen muutaman köynnöksen kiertelemässä kehikossa ja mansikoiden punastelevan mehevinä hyllyillä lämpimällä seinustalla. Odotan hyviä lisäehdotuksia ja varoituksen sanoja ideaani.

T: Yrttiina

Kivan näköinen hyllykkö. Varmaan menee ainakin katoksen alla ulkona kesän. Saatanpa vaikka hyödyntää ideaa miniterassilleni, jossa on liian vähän tilaa muuten;-)

Enpäs ole tuota tai tuon firman maalattuja metallihyllyjä kokeillut, muutama muu vastaava (??) on mökillä ollut terassin täytteenä, enkä ainakaan vielä ole havainnut mitään isompia muutoksia ulkonäöissään. Ajan kanssa kaikki maalatut varmastikin alkanevat kesiä, ja/tai kuten vaikkapa Liiterin vihreiksi maalatut köynnöstuet, muuttavat väriään vuosien mittaan. Vaan haitanneeko tuo? Tulee rustiikkia…;))

Tosi kaunis hyllykkö harmi kun et aikaisemmin hyllystä kysynyt kävin juuri lauantaina Ikeassa,kuten Euffis sanoi jos ruostuu niin aina vaan paremman näköiseksi tulee.
Tuohan on just makee jollekkin köynnökselle...ai ai kun tuli mielihalu...tälläisiä ei saisi minulle näyttää...

Olisi just niin kiva vaikka kasvihuoneen etuseinää vasten...ai jai..jai..

Minä puolestani edelleen kuolaan tälläisen puutarhapenkin perään. Ehkä joskus, jos sattuis olemaan jossakin lähellä myynnissä, tai sitten tilais jonkun tekemään.

Minä unelmoin kapteenin keinusta.

Hihat heilumaan ja saha soimaan, tytöt!

Meillä vaikka millaista aariaa laskettelis niin ei tule tuollaista jälkeä , valitan Paulastiina :smiley:

Tuo MoonRiverin haave-penkki kelpais kyllä mullekin. Millähän keinolla saisin timpurin tekemään mulle tuollaisen…

Kara.Koo, kokeile käänteistä psykologiaa. Pyydä ensin tekemään jotain tosi suurta mikä ei oikeasti mahdu kunnolla mihinkään, vaikkapa suuri huvimaja. Esittele vielä sopivia kuvia malliksi. Ja kun timpuri saa sinut vakuuttuneeksi siitä että suuri huvimaja ei todellakaan sovi teille, huokaise raskaasti ja sano että no entäs sitten edes penkki missä olisi kaari. Se kuulostaa timpurista paljon paremmalle sen huvimajaehdotuksen jälkeen :-)))

Hyvä idea Täytyypä tosiaan koittaa esittää asia noin!

Mullekin kelpais tuommoinen penkki MoonRiverin malliin. Pelkäänpä, että edes käänteinen psykologia ei meillä auttaisi, mies on niin kiireinen, ettei se edes ahtis värkätä moista. Tosin silloin hän ei ehdi paljon marista myöskään kymmenistä taimipoteista kotona! Muttamutta, mahtaiskohan sitä osata tehdä tuommoisen aivan itse? (Suunnitelma jää itämään…)

Tuon neuvon pistän korvan taakse

Tuo MoonRiverin linkittämä ihana puutarhapenkki tuli mulle uniin asti viime yönä. Pakkohan tuommoinen nyt on saada. Ohjeet vaan puuttuu. Siispä soitin tänään tuonne lehteen, ja kysyin, saako heiltä tilata vanhoja lehden numeroita. Ei kuulemma onnistu noin vanhasta numerosta (Tee Itse 10/2006) enää. En jaksaisi kiertää kaikkia antikvariaattejakaan. Ihan pienellä äänellä kysynkin, mahtaako kellään penttiläisellä olla tuommoista lehteä tallessa, jotta voisi ottaa kopion rakennusohjeista?