Yle Areenasta osui silmiin semmoinen kuin Pohjoisen puutarhoissa. Eka jaksossa oltiin Oulun seudulla. Ymmärsin uutisjutusta (jonka löysin Ylen sivuilta), että sarja näkyisi vain Areenassa ja Facebookissa, ei perinteisessä tv:ssä ollenkaan.
Juu, uudet jaksot ilmestyy areenaan sunnuntaisin ja on nähtävissä myös YLE Oulun nettisivuilla ja facessa.
On siis videosarja.
Ja nyt seuraa linkin laittamisen opettelu:
http://yle.fi/uutiset/pohjoisen_puutarhoissa_-videosarja_santillinen_maalaisidylli/8763188
Asfalttiorava, kiitos tiedosta! En olisi taas tätäkään tietoa saanut mistään muualta kuin täältä pentistä! Vaikka ei itse noin pohjoisessa oleskelekaan, niin onhan tuommoset videot kiinnostavia.
Mä olen nyt helmikuun alusta lähtien odottanut kieli pitkällä, että alkais joku kunnollinen ja mielellään ei-uusinta puutarhaohjelma. Ja mielellään vaikka useampi ohjelma. Mutta ei tietenkään. Eiköhän ne taas pärähdä toukokuun lopussa käyntiin, kun niitä ei enää ehdi katsoa, kaikki on jo kylvetty ja istutettu, eikä suunnitelmia ehdi enää muuttaa.
Kiitos Asfalttiorava vinkistä täältäkin.
Tv on nykyään täynnä pelkkää tositeeveepeetä ja uusintauusintaskeidaa, ja sitten jos tulee jotain kivaa asiaohjelmaa, niin sekin pitää joko lopettaa tai piilottaa nettiin. Höh.
Tuo Pohjoisen puutarhoissa oli ihan mukava pätkä, ja hauskoja ihmisiä.
Välillä katselen pahimpaan puutarhaohjelmanälkääni youtubesta vanhoja videoita, esim. takavuosilta tutun Carol Kleinin hengästyttävän innoittavassa seurassa pääsee tirkistelemään hulppeita brittipihoja.
Ahaa..pitää laittaa korvan taa toi Karol Klein ja möllötellä juutuupista. Mä joskus katoin pariinkin otteeseen Alan Titchmarshin puutarhasarjaa netistä. Olikohan joltain BBC:n sivustoilta..en muista. Ja onhan youtubekin pullollaan Alan-videoita (ohjelmista segmenttejä), mutta sitten pitää enimmäkseen katsoa 2-9 minuutin pätkiä.
Muutenkin on tullut youtubessa katottua puutarha/kukkasvideoita. Sillä kun on vaikka missä määrin mm. huonekasvi-kesäkukka-juttua. Esim. kuinka eri kukkia jaetaan (soilikki, begonia, pelargoni..). Joskus katon niitä huviksi, vaikka asia oliskin jo aika tuttua 😄 Videot toki on englanninkielisiä, mutta monia niistä voi mun mielestä katsoa vaikka ei nyt ihan joka sanaa ymmärtäisikään. Mä esimerkiksi olen katsonut venäjänkielisiä kukka-videoita, joista ymmärrän vähemmän kuin joka viidennen sanan 😆
Rakkaudesta puutarhaan alkaa uudet jaksot
Ahttp://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/04/03/rakkaudesta-puutarhaan
Voi kun ihanaa!
Kiitos teemaa, vähänkö olis harmittanut jos olis jäänyt huomaamatta. Toivottavasti Alanin pihamuutosjututkin toimivat, tykkäsin niistä kahdesta ekasta sarjasta ihan mielettömästi.
Herra mun vereni! Voiko tuo olla tottakaan!? Alan Titchmarshia, eikä edes uusintoja vaan uudet kaudet! Ja jaksot katsottavissa vielä 30 päivää areenassakin! Kyllä on nyt yle ylittänyt itsensä!
Mitä mitä missä milloin ???
Alan Titchmarshin Rakkaudesta puutarhaan:
TV1 tiistaisin 19.4.-7.6.2016 klo 19.00-19.50, uusinta la klo 8.05 ja sunnuntaisin klo 13.05 (3. kausi)
TV1 tiistaisin 14.6.-2.8.2016 klo 19.00-19.50, uusinta la klo 8.05 ja sunnuntaisin klo 13.05 (4. kausi)
Yle Areenassa 30 päivää
Huvila ja huussi ohjelmassa särähti korvaan ettei viiniköynnökset talvehdi meillä suomessa:/
No, paikka oli kyllä niille liian avonainen, mutta…
Hitsi noita tuijia taas:/
Tyylikäs paikka muuten. Ajattelin vaan että kuka sitä hoitaa?
Tuijia ja pallohortensioita ;-)))))
Jaha…Huvila&Huussi ja Eden alkaa taas täyttää Suomea tuijilla ja pallohortensioilla. Kuinka monta jaksoa…korjaan KAUTTA voidaan näyttää ihmisille tuijien ja pallohortensioiden istutusta?!
Ittellä mennyt edellä mainittujen ohjelmien osalta siihen, että katsoo vaan lopputuloksen, minkälaisia rakenteita on tehty. Kasvillisuus ei niinkään enää yllätä.
Sama täällä. Olen katsonut monenmonta ohjelmaa niin että kymmenen minuuttia alusta ja kymmenen lopusta. Laitan muistuttimen aina kännykkään. Jotenkin noihin on valikoitunut niin kummia ratkaisuja. Olisi muuten kiva tietää myös kustannukset ja sen että sponssaako joku niitä. itse en maksaisi noita kummajaisia etukäteen sopimatta.
Luulen, että materiaalit tulee aika huokeaan hintaan firmojen tarjoamana kun saavat näkyvyyttä ohjelmassa. Ja siis juuri nämä kaksi mainittua ohjelmaa todella pitävät huolen, että lähikuvissa näkyy selvästi logot ja tuotteiden nimet. Monessa ohjelmassa järjestävät myös sellaisen vähemmän luontevan keskustelun juontajien välillä tyyliin "Hei Matti, tiesitkö, että biolanilla on tällainen lannoite sitä ja tätä varten". Aika kömpelöitähän semmoset on, mutta mua ei häiritsisi ollenkaan jos se olisi hinta hyvästä puutarhaohjelmasta..vaan kun ei oikein jaksa katsoa moneen kertaan kun muutetaan kodin tai mökin piha tasan samanlaiseksi, kuin sapluuna määrää.
Kauheimpia jaksoja on semmoset, joissa joku ihanan vanhan mökin ulkoasu ja piha "päivitetään tälle vuosituhannelle". Ei kuulkaa aivovaltimot kestä tässä osoitteessa semmosta kidutusmenetelmää. "No olipas teillä siinä vanha rantasauna 1800-luvulta, no nyt on uudenhohtava isolla rannan kattavalla terassilla, bretagne-henkisin kitchikoristein ja -huonekaluin..ja pallohortensiaruukuilla. Pihalta kaadoimme vanhat omenapuut ja kivesimme betoni- ja kevytharkoilla harmaaksi ja asensimme kiveykseen valot. Keskelle kiveystä laitettiin itikan silmän kokoinen muoviallas suihkulähteineen." 😱😩😭😫
Joo! (komppaan siis PikkuPionia).
Ja melkein järjestään, kun ohjelman lopuksi näytetään ennen ja jälkeen kuvia, niin minä ainakin tykkään enempi niistä ennen kuvista.
Kaikkein eniten hirvittää se kun vanhoja puita kaadetaan, ja “tuodaan valoa pihapiiriin”. (Itse mieluusti eläisin esim. ison, synkän ja ikivanhan kuusen suojissa)