Britti puutarhan pelastajat on tullut peräkanaa niin paljo et pien tauko tekee hyvää
Liikutuin minä myös kyyneliin. Siitä viimeistään huomaa kuinka Tareq on ollut mulle se ohjelman suola. Ei maistu soppa ilman suolaa ![]()
Katsoin nyt toisen jakson Puutarhakaudesta. Ei ole enää sama kuin on ollut. Varmaan hyvin paljon johtuu siitä että ohjelmahan on muuttunut tässä parin viime kauden aikana kokonaan siitä mitä se on ollut. Oli alussa sitä että he tekivät puutarhassa itse kaiken. Kaivoivat, istuttivat, rakensivat. Tekivät sitä mitä puutarhurit omassa tarhassaan tekevät.
Nyt on menty siihen että tuotantoyhtiö teetättää jollain näkymättömällä työporukalla kaikki työt ja Pernilla ym. sitten kuskaavat kauheen määrän kaikkea ostettua sinne ja sievästi kaivavat pieniä kuoppia joihon taimet istuttavat. Kasvihuonettakin rakennetaan ja voi kuinka helppoa se on kun vanhat lasitkin solahtaa paikoilleen ihan kuin siellä olis asennuskiskot valmiina niille.
Eikä enää todellakaan noukita ruokapöytään erilaisia kasveja sieltä täältä vaan kaikkea mahdollista istutetaan hienoihin penkkeihin kasvamaan.
Saatan katsoa loputkin ohjelman jaksot mutten oo ihan varma siitä. Nyt jo surffaillin välillä täällä pentissä ja myös piipahdin uutissivuilla lueskelemassa uutisia. Ei olis tullut kuuloonkaan aikaisemmin, vaikkakin viime kausi jo kyllä antoi selviä viitteitä siitä mitä on tulossa.
Harmi, tosi harmi ! Mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan.
Samaa mieltä Nuu kanssa, kaukana siitä mitä ohjelma on aikojen alusta ollut. En ymmärrä sitä rakentamista ja nippeli nappelin tekoa. Sitten surettaa jo etukäteen että kaikki jätetään silleen kun on rakennettu tarpeeksi. Hylätään koko paikka. Niinkuin on käynyt entisille paikoille. Mitä tuhlausta. Kyllä Strömsö on siinä suhteessa parempi, vaikka kyllä sekin paikka rupee oleen täynnä kaikenlaista.
No, aikansa kutakin ja kohti uusia seikkailuja. ![]()
Joo,on menny höpöksi.
Mussukan kans jo aiemkin päiviteltiin sitä että aina völijätään valamiit taimet.
Tyhyjänpäivästä maiseman ja lehemien kuvaamista.
Ei enää niin kauhiasti kiinosta.
Ja mitenkähän oikiasti,veikö rakkaus Tareqin Tukholmaan vai halusiko/savustettiinko muuten ulos ![]()
Penttiläisten puutarhailusta voisi tulla hyvä ohjelma. Heidän puuhailuista jotka enemmän ahertavat ja kasvattavat.
![]()
Kitikat, siinä kakkososassa mitä eilen katsoin he tekivät (lue: heille oli tehty) tiilestä muuratun kasvu"laatikon" johon istuttivat 3 säleikkö-hedelmäpuuta. John kertoili että siinä ne kasvaa monta vuosikymentä. Mulla vaan heti ekana iski päähän ajatus että voi puu parat, nehän hylätään sinne tän kauden jälkeen oman onnensa nojaan. Ja sit mun olikin jo tosi vaikeaa katsoa kun oli paha mieli.
Muistan kuinka Alanin ohjelmat (Rakkaudesta puutarhaan) oli alkuun niin ihania. Hän hellästi kohteli kaikkia kasveja, rakensi niille kasvupaikat ja aidosti hikoili rakentaessaan. Piteli särkevää selkäänsä ja piti taukoja. Seisoi letkun päässä ja kasteli istutuksiaan hitaasti että vesi imeytyy kunnolla ("Menkää te vaan, minä kastelen täällä kaikessa rauhassa"). Siis sitä oikeaa puutarhurin elämää.
Samaa kuin Puutarhakausi-ohjelman alussa oli.
Molemmille ohjelmille kävi ajan mittaan samalla tavalla. Ruohonjuuritason tekeminen loppui ja siirryttiin suorittamaan. Ne jotka niitä ohjelmia katsoivat rakkaudesta puutarhaan siirtyvät turhautuneina pois .
Paratiisi takapihalla olisi hyvä kotimainen puutarhaohjelma edelleen ja tää puutarha tiistai-keskiviikko-torstai voisi alkaa aivan alusta uudelle kierrokselle… Niin voisin katsoa…
Niin miksi he tekee hylätyille pihoille upeat istutukset ja sitten vaihdetaan toiselle ja hetken päästä luonto ottaa omansa. Ohjelmia voisi tehdä jonkun pihassa joka sitten ohjelman päätyttyä hoitaa ja ylläpitää sitä parhaan kykynsa mukaan.
Olipa nättiä kukkia veden saartamat ja puutarhakausi ohjelmissa.
Voi hyvät hyssykät sentään näiden puutarhauudistusohjelmien kanssa. Isona osana tässäkin Huvila & Huussi-ohjelmassa jota just nyt kattelen näytetään kesäkukkaistutusten hankintaa. What ? Pihan omistaja on esittänyt toiveensa ekologisesta pihasta ja suunnittelija toteuttaa sitä ainakin osittain hommaamalla kesäkukkaruukkuja ja niihin kasveja. Oikeesti ?
Olen katsonut niitä ohjelmia myös ja ihmetellyt samaa, mitä ne ajattelee tekemällä tuollaisia pihoja. Ja kesämökkien sisustus valkoisia useasti.
Kyllä mökeille pitäisi jotain muita värejä laittaa.