Been paviljonki on todella soma. Samoin ympäristö näyttää oikein viihtyisältä. Miten paviljonkia hoidetaan? Talveksi korjuun, tietty. Voiko verhoja ja kattoa pestä? Entä miten se homma hoituu? Olisiko keittiöremontti hyvä tekosyy hankkia tuollainen paviljonki? Vähän niin kuin lehmä ojassa
No on tuo kaunis! Mies havittelee jonkinmoista katosta meidän rantapatiolle, mutta minä en ole suostunut. Kun kaikki mitä olen nähnyt on rumia! Mutta tuollaisen voisin ottaa… lieneekö ollut kallis? Eipä silti, ei meillä ole honkkaria lähimaillakaan!
Miun toiveena on saada tänä kesänä huopakattoinen, vähän reilummilla räystäillä oleva katos, jossa on köynnöksillä tukevat tilat nurkilla ja jonka alle voi talveksi suojata puutarhakalusteet.
Vähän tuon tyyppinen paviljonki oli hob*y h:n kuvastossa, eikä hintakaan ollut kovin paha, sitä vähän tässä mielin…
Pitääkö sitä kattokangasta varjella tuulelta? Siinähän on aika iso purjepinta. Uskaltaako jättää yksinään jos lähtee muutamaksi päiväksi jonnekin vai voiko sen helposti purkaa välillä?
Naapurilta lähti kattokangas vähän navakammalla tuulella lentoon. Paviljonki on kyllä tosi aukealla paikalla, tuuli pääsee joka suunnasta.
Olen etsinyt sellaista paviljonkia, joka ei ole varsinaisesti tuulen- tai sateenpitävä, vaan kokonaan rautakaarista koottu kupolikattoinen hökötys, jonka voi verhoilla köynnöksillä. Muistaakseni sellaisesta oli kuva jossakin alan lehdessä hiljakkoin. Vai olikohan se siinä Ritanen-Närhin Suomalaisessa puutarhakirjassa.
Olikos se Krista, kenellä oli tuollainen? Vanhalla puolella kai?
Oli juu.
Kiitos, Kristallahan se oli vanhassa pentissä. Juuri tuollaisesta haaveilen. Entäpä paremman puutteessa, miten olis tuo "kangaskattopaviljonki" ilman kattokangasta? Ainakin humala kiipeäis näilläkin leveysasteilla ylös asti. Ja voishan siihen kehitellä yhtä jos toistakin kasvia. Olisi ainakin hiukan halvempi.
No niin, hyvää äitienpäivää kaikille. Hokasin, että olitte kyselleet paviljongista..hmm, meidän tontilla tuulee melkein aina, katto ei lähde mihinkään lentoon koska tuon pienen katon yläosan ja alakaton välissä on verkko yltympäriinsä, joten tuuli pääsee sieltä jatkamaan matkaa. Eikä koko hökötyskään mihinkään lähde jollei sitten ota joka kulmasta kolmea isoa laattaa mukaansa . Ja minua myös.
Verhot ja katon voi pestä, talveksi pois vaan ja keväällä takaisin. Maksoi viime kesänä n. 220 euroa ja on samanhintainen vieläkin.
Semmoinen kuin Köykän tilapuoti (http://www.tilapuoti.net/) myy niitä ns. ruusupalviljonkeja toimitusmyyntinä. Kristalla oli semmoinen antiikki-ihanuus, nuo ovat uusia.
Voi jee, millaiset penkin koivet siellä oli!
Petikossa näkyi olleen pyöreä metallinen, vähän sen Kristan paviljongin tyyyppinen. Björknäs-kalustetalon edessä.
Herätellään tämäkin,kun kevättä alkaa pukkaamaan ja paviljongit hiipivät taas talviunien jälkeen mieleen.Tässä meidän paviljonki viimekesänä.Kuva on huono,kuvattu liian kaukaa.Tarkoituksena on ollut saada myös juuri valmistunut muurikivipenkki kuvaan mukaan.Hitsi kun on liian varjoisa,ei saa hyvin selvää.Kulmissa kasvaa keijunmekkoa ja mustasilmäsusannaa,ne ei kyllä kunnolla erotu kuvasta.Etualalla on pari kärhöä ruukussa ja ahkeraliisoja purkeissa.Veljelläni oli samanlainen paviljonki edelliskesänä kuin beellä.Tosi kaunis,mut he ei kiinnittäneet sitä millään tavalla,vaan jättivät talon vierustalle,johon harva tuuli on sopiva.Noh,tuli yks ukkosmyräkkä kovan tuulen kera ja veljeni katteli olkkarinsa ikkunasta,kun paviljonki koitti nousta yläilmoihin,nousi niin ylös,et olkkarin ikkunasta ei näkyny enää kun alaosa paviljongista ja sen jälkeen mätkähti takaisin maahan.Voitte uskoa,et se kaunis paviljonki oli vähemmän kaunis näky maahanlaskun jälkeen.Se oli aivan solmussa.Meidän paviljonki laitettiin heti tohon pohjustaansa kiinni,ettei lähde karkuun.
Wau! mulle kans tollainen paviljonki kun kesärannalla!!Tahtoo!!
Ihana, ja kaunis piha muutenkin
Metsätähti,se kuvakulma…näkisitpä paikan päällä,niin vois mieli muuttua
Kerroppa Kesäranta tuon paviljongin pohjalaatoituksesta. Minulla kesällä samanmoinen urakka edessä ja yritän näin yksinäisenä ihmisenä päästä helpolla hommasta
Meinasin turppaat pois, suojakangas ja hiekkaa tilalle -meiningillä…
Kerroppa Kesäranta tuon paviljongin pohjalaatoituksesta. Minulla kesällä samanmoinen urakka edessä ja yritän näin yksinäisenä ihmisenä päästä helpolla hommasta
Meinasin turppaat pois, suojakangas ja hiekkaa tilalle -meiningillä…