kun ihan valmis osio on olemassa, niin kokeillaanko keskustelun jatkamista täällä.
myydään, ostetaan, lahjoitetaan, otetaan vastaan ovat pörssin vaihtoehdot. kotikuntaansa ei tarvitse valita, maakunnan tarkkuus riittää. ihan hyvä tietää ainakin semmoisissa tilantaissa, kun edullisinta on itse käydä hakemassa.
hassua, että edes sanotaan *kun siellä ei tapahdu mitään, ei ole mitään tjms* - ei tietenkään; ihan samoin kuin keskustelupalstan myös pörssin sisällön teemme me, tai jätämme tekemättä.
Ehkäpä se pörssin käyttö tuntuu vähän suurelliselta silloin, kun jonkun rehun hinnaksi on määritellyt euron tai pari? Nimeksi voisi vaihtaa Nappikaupan?
Tai joku summa, jonka ylimenevä kuuluu nappikauppaan ja alle taas entiseen malliin palstalle…
Minä kyllä tuntisin itseni ihan yhtä vähän/paljon rikolliseksi, myisin sitten kasvini täällä tai pörssin puolella. Lopputulos olisi ihan sama. Vai muuttaako kaupantekopaikka tässä tapauksessa paljonkin verottajan kantaa asiaan, jos olisin myynyt jotain. En ole sääntöä rikkonut (kun en ole mitään myynyt kummallakaan puolella), mutta silti tuntuu hiukan tiukalta tuollainen sääntö. Kauppaa kun voi käydä privanakin laittamatta ilmoitusta pörssiin. Ja minä olen maksanut vaihtarin puutteessa siemenistä ja taimista antamalla esim.siveltimiä. Eipähän tarvitse nyt saajan olla huolissaan verokarhun hyökkäämisestä ;D
LukinLilja! enpä aio veroilmoitukseen laittaa sinulta taannoin saamiani maalauspohjia…;=)
Hyi sua!!!
Eikös se kumminkin ole melko huomattavakin summa, jolla saa kauppaa tehdä ennen kuin tulee niistä verovelvolliseksi!? Ei täyty ihan parin euron siementuotoista kuitenkaan…
Vaikka tarkkojahan nämä viranomaiset välillä saatavistaan on! Olen minä aikoinaan Vantaan vesilaitoksella kirjoittanut kesävesilaskun karhun jonka loppusumma oli 2 penniä! :DD
:DD Ja sen paperin hinta ja sun palkka ja muut kustannukset laskun lähettämisestä oli varmaan vähemmän kuin se 2 penniä, että vesilaitoksen kannatti semmoinen lasku lähettää
Tuo pörssisysteemi tehtiin varmaan vähän muista syistä, kuin verokarhujen pelossa Ainakin uskoisin niin. Olisivat tahtoneet että myös annetaan, otetaan, sun muut hoidettaisiin ennemmin pörssissä, kun sieltä löytää helposti niiden kirjainten perusteella mitä missä milloin ja millä perusteella… ja ne tosiaan sit vanhetessaan häviää, eikä foorumille tulisi sitäkään kuormitusta mikä vanhoista jutuista jää jälkeen.
Tottumiskysymyshän tää oikeastaan vaan on. Penttiläiset tykkää jaaritella siinä samalla vähän ja niin on tehty jo monta vuotta ennen uutta formaattia jossa on oma “tori”. Lisäksi tori on ihan eri suunnalla kun keskustelu, niin se ei tunnu niin mieluisalle. Joutuisi erikseen menemään sinne, vaikka kyseessä onkin vaan kaksi klikkausta. Sitä on ihan tutkittukin. Yhden klikkausen päässä olevat asiat menestyy huomattavasti paremmin kuin kahden… ja kolmen päässä olevat on unohdukseen tuomittuja jo kättelyssä.
Vielä hankalammaksi menee, kun pörssi nykyisellään ei suoraan tue vaihtokauppaa, eikä siemenketjuja saati taimenvaihtotapahtumia. Ne on mukava hoitaa samassa paikassa kaikki.
Ehkä, jos ylläpito tahtoo kaiken nappikaupankin tapahtuvan pörssissä, niin pörssiä pitäisi vähintäänkin siirtää ja ainakin kehittää. Millainen pörssi sitten olisi niin kiva, että sitä käytettäisiin?
Laitoin pörssipuolelle viimeviikolla ilmoituksen, ja nyt minulle on tullut pari ilmoitusta sähköpostiin joissa otsikkona automaatti-ilmoitus. Miten mie nyt sit saan, ja mistä näkyviin sen vastaajan yhteystiedot ja ylipäätään koko viestin. Siinä sähkärissä ei ole kuin pari ensimmäistä sanaa. AUTTAKAA HÖLMÖÄ
nuu voit poistaa tän kyselyn. Onkelma jo selvinnyt.
vialiini, en ole pörssissä itse mitään ilmoittanut mutta kurkkasin mitä siihen ilmoitukseen laitetaan. Sähköpostiosoite näköjään, joten jos ostaja laittaa sinulle meiliä niin sen pitäisi toimia ihan normaalisti.
Sitten siellä oli lisäksi vaihtoehtona myös "Salli yhteydenotot nimimerkillä, yksityisviesti -palvelun kautta." Jos olet tuon ruksannut, niin silloin tulee sähköpostiisi automaatti-ilmoitus saapuneesta yksityisviestistä.
Näin on ehkä sinulla nyt tapahtunut. Yksityisviestin pääset lukemaan esimerkiksi niin että klikkaat sitä kuorta joka on ilmestynyt ruudulle nimesi viereen ruudun yläosaan.
Muoks, ai ongelma ratkesikin jo sillä välin kun kirjoittelin tuota vastausta, hyvä juttu
Hah, yritin mennä tuonne pörssiin katsomaan mitä siellä on. Avautui uusi ikkuna, jossa luki “olet avaamassa tiedostoa”. Mitähän tuo tuollainenkin on?
No ei tuommosta pari päivää sitte tullu
Laitoin ylläpidolle tiedon/tiedustelun tosta pörssiin pääsystä. Kerron kunhan jotain selviää.
En nyt tiedä johtuuko se siitä, kun olen asentanut koneessa kaiken uusiksi. Läppärillä en ole kokeillut vielä.
Kiitos myös viestin oikeaan paikkaan siirtämisestä :)
Ei se johdu sinun koneesta, sama laatikko teksteineen tuli mullekin kun yritin kokeeksi mennä pörssiin.
kokeilkaapa - ainakin minulla pörssi avautuu nyt ookoo
olisiko tehty muutoksia?
Ihan normaalisti toimi mulla
Nyt tosiaan näyttää toimivan taas normaalisti