Puutarhatyökalujen huolto, varaosat, korjaaminen

valtsu antoikin jo ohjeet. - itsellä ei ole koskaan kökköongelmaa ollut, kun meillä kaikki työkalut aina pestään käytön jälkeen. kävisikö hinkkaamiseen brillo, tai millä tuotenimellä teillä saippuaista teräsvillatyynyä sitten myydäänkään?
valtsu, totta. kerran minäkin vein koko satsin suutarille teroitettavaksi. hyvää jälkeä tuli eikä paljon maksanut. pelotti vain, että poliisit tutkivat kassin ja ottavat vanhan rouvan ankaraan puhutteluun, kun kuljin julkisilla paikoilla mm kirves ja vesuri mukanani:-)

Mai-lee naurua

Siispä teräsvillaa ja elbow greasea peliin.

Apua, minun rakkaasta, kätevästä, ja kevyestä mummolapiosta katkesi terä. Fiskarsin malleista ei löydy kuin retkilapi. En muista mistä olen sen aikoinaan ostanut. Lapio on kokonaisuudessaan n 70 cm pituinen varsi ja terä mukaanlukien. Tietääkö kukaan, mistä näitä mahdollisesti saa. Mummolapio hakusanalla ei näytä olevan myynnissä. Täytyy lähteä maakuntakierrokselle haeskelemaan.

Eikös Fiskarsilla ollut sellainen kevytlapio, ainakin kevyt talikko oli agrimarketissa. Mä tykkään sellaisesta lasten puutarhalapiosta pikkuhommissa, niitä on kunnon metallisina, mutta nyt mulla, eikun lapsilla on sellainen oikein tukevaa muovia oleva, varsi on puuta. Niitä löytyy Etolasta ja marketeista, leluliikkeistä ja puutarhamyymälöistä, vähän joka paikasta.

Pikkukuokkani varsi meni rikki (kukaan ei tee uutta) ja haeskelin tänään uutta kuokkaa, mutta se olikin työn takana. Kaikki Porin kaupat kävin lävitse ja viimein sain Fiskarssin varrettoman kuokan joka ajaa saman asian, pitkiä varsia ei edes vielä ollut kaupassa, syksyäkö ne odottaa? Minkä takia ne kaikki puutarhakalut on niin raskaita, niillä mitään jaksa tehdä.

Olisiko kenelläkään tietoa mistä voisi tilata Wurth työvaatteita netin kautta? Kuulin että jostain saisi vähittäismyyntinäkin ostettua.

suomen työvaate…

Tässä näköjään oli vielä toinen.