Taas nelijä tuntia jäällä,monta kiloa pikkusinttejä.Juuri ja juuri huomena päässään syömään keittoahavenia.
Oli kyllä mukavaa silti ku aurinko paisto eikä ollu kylymä.
Nelijä ja puoli tuntia jäällä,mahtava keli.
Just saatiin syöntikalat,pikkusia kyllä tuli vaikka kuinka.
Viis tuntia jäällä,nämä tuotiin kotiin.Tuo suurin ahaven paino 300 gr,arvaatta varmaan kuka sen sai ![]()
Rapia kilonen matikka koukuissa,tuosta huomena keitto,slurps.
Irsa,no tuossahan se lojottaa ![]()
Täällä näkyy kyllä
Näkyy täälläkin.
Ei näy
Näkyy.
No , nyt näen Karvarin eilisen kuvan :w00t:
Irsa,jos kuvan piti ensin hautua kypsäksi ![]()
Komea kiloinen matikka! Parhaan keiton saa matikasta. Pilkkijöitä oli eilen paljon jäällä ja jokaisesta pilkki avannosta näkyi tulvivan vettä jäälle lammikoiksi asti.
Kuus tuntia kolomella eri jäällä,yks harri
seki tuli aamusta.Minä sain ![]()
Kova tuuli ja lumimyräkkä,6m sek,puuskassa 10 m Mahuttiin kuiteski ilimaan.Ei tuu kuvaa ku kerettiin syyä jo kala,41 cm pitkä pötkylä.Ei ollu vaaka mukana ![]()
Ei ollut edesmennyt Harri Holkeri… Jotka tarkoittavat molemmat kalaa. Harri/Harjus Holkeri/Pohjoisessa elävä Hai
Päivän saalis,tuo suuron paino 410 gr,minä sain ![]()
Tollaisia kaloja 45-55cm 5kpl, yritettiin pitää hengissä.
Ja melkein onnistui, 2kpl 6päivää ja 3kpl 2päivää.
Toivon mukaan noi Kuhat 5x jäivät eloon, 300km ajosta ja lampeen siirrosta. Toinen loota hajosi, kun otiin pois autosta ja veet valu melkein kaikki maahan.
Ei lammikossa, vaan. ns suljetussa mutapohja lammessa noin 600x150m jossa on mun enolla mökki.
Lammessa oli ennestään Haukee, Ruutanaa, Affenii, Särkii ja Kiiskii. Nyttemmin erinäisiä mun sinne istuttamia kaloja , kuten Muikkua, Suutaria, Lahnaa, Säyneä, Salakkaa ja Madetta. Viereisissä järvissä on noita kaikkia, mutta ei ole vesi yhteyttä, eivätkä kalat osaa ainanskaan vielä lentää.
Jo edesmennyt appiukko aikoinaan siirsi kaloja vastaavan kokoiseen hiekkamonttulampeen. Lahnaa, särkeä, säynävää, sulkavaa, haukea ja ahventa. Eläessään jo kiros ne särkikalat. Joka kesä veti verkot poikittain ja nosti saavikaupalla niitä pois. Nyt, kun kukaan ei ole niitä sieltä poistanut, on lampi pilalla. Rehevöitynyt aivan tolkuttomasti. Saahan sieltä isoa ahventa ja haukea, jos sen kaiken ahvenvitan ja muun kasvavan keskelle viittii mennä.
6 tuntia jäällä,nämä kotiin.Palijon tuli pikkukalaa ja särkiä,isot vaan luuraa jossaki.60 km autolla ajoa,hintavat kalat.Onneksi oli mahtava ilima ![]()
Kuus ja puoli tuntia jäällä.Yheksan ja kymmenen välillä ja puoli kolomesta kolomeen tuli nuo.Siinä välissä ei mitään