Yks Turun Seudulla asuva tuttu sanoi ettei nyt kannata kalaan lähteä kun on kutuaika.
Eikö ne sillon syö ?
Suunnitelmissa on olis alottaa huomenna lapsenlapsie ne kanssa kalastuskausi ja mennä virvelöimään. Toivottavasti ei oo ihan tuhoon tuomittu ajatus !?
Taas kotona,saalis 13 siikaa ja 25 harria.Hyvin tuli kalaa,muttei kehtaa laskia kilohintaa
Ei hyvälle ololle voi laskea hintaa, ei kilo- eikä tuntihintaa
Lohensukuiset kutee pääosa lajeista syksyllä, kuten tuo siika… Harjus kevät-alkukesä… Hauki kutee heti jäidenlähdön aikoihin… Sen jälkeen sillä on nälkä Näillä säillä mikään ei oikee täällä syö… pilvee/kylmää… Katiskassa oli 7Miniaffenta.
Nuu,oikiassa oot.Nyt taas oon saanu olla jäällä ja nuotioilla,ja tärkeintä että tuli myös kalaa.
Kohta noit voi yrittää pyytää tuokin oli useakiloinen
Ahneella on ”” loppu
Pari haukea kävin eilen virvelöimässä. Vajaa 3 kiloisia. Fileon ja laitoin pakastimeen odottamaan grillaamista. Hauki on hyvä grillata. Pysyy hyvin kasassa ja kaikki tykkää.
Meillä oli kaksi katiskaa pyytämässä, reilun kiloisia haukia otettiin kalapulliksi. Aikani kävin katiskaa tyhjentämässä, lopulta nostin pois vedestä. Kokeilen seuraavaksi täyttää sen ahvenilla.
Mulle tuotiin tänään iso kuha vaihtariksi viime viikolla antamilleni idätetyille siemenperunoille. Aika hyvä diili noin kymmenestä annabellestä :D No annoin tänään sit vielä kalantuojille kotimatkalle kannettavaksi kaksi runkotomaattia. Molemmat oltiin tyytyväisiä, niin kalan tuoja kuin saaja
On muuten ihan älyttömän kova se kuhan rankaruoto. Mun piti siit kalasta ottaa pää pois koska se ei olis muuten mahtunut savustuslaatikkoon vaikka mulla onkin tosi isokokoinen laatikko. En millään meinannut saada sitä rankaa poikki , mietin jo että pitääkö lähteä saha hakemaan avuksi.
Nyt haisen savulle ja tiedän että savustettu kuha on tosi hyvän makuista
Et oo ainut, vuosia sitten yli 4kg kuhan pilkoin. Siinä meni yli tunti perkaus/pilkkominen, kun veitset eivät meinannee purra selkärankaan/kylkiruotoihin… ”Myöhemmin” kun suolet oli pois, niin vatsanpuolelta vedin saksilla kylkiruodot poikki, nopeutti huomattavasti puuhaa…oksasaksetkin ym käy
Olin ihan satavarma että kyse oli vaan mun kokemattomuudesta, että kellään muulla ei oo mitään hankaluutta sen selkäruodon kanssa. Oli ihana huomata että kokeneillakin kalaihmisillä kuten David ja Valtsu on ollut samat fiilikset
Iso iso kiitos Valtsu tosta videosta. Se näytti helpolta, vaan niinhän ne aina näyttää. Idea kummiskin tuli selväksi, ja täytyy sanoa että jos joskus vielä kuhan saan valmistettavaksi niin kokeilen tuota. Ja niinkuin sanoit, hauellekin vois kokeilla samaa.
Tähän mennessä ei oo perheen kesken ollut kalaonnea mutta se voi muuttua millon vaan. Ja ainahan näitä vaihtarijutskia voi tulla taas eteen
Terävä fileointiveitsi mulla on. Sen kuhan kanssa otin käyttöön taatusti terävän, ennen käyttämättömän veitsen ja aattelin että sillä onnistuu. Ja onnistuikin… ei mennyt kuin pari sekuntia kun onnistuin tökkäämään sillä peukkuuni ja laastarihommiinhan siitä jouduin. Poistin terävän veitsen käytöstä toistaikseksi ja palasin perustylsiin työkaluihin
Hankin tuon huvi/kalapaatiksi viimevuonna, ehkä tuon saan vesille tänä vuonna
En se minä ollut. Koska ei ole Puutarhuri perkaa ketjua, laitan tänne
Tän vuoden Hauki,ennätys, lilliputti sarjassa
Tuo minihauki on oikeasti huvittava. Voisi tehdä sellaisen akvaarion, ”Suomen kalat minikoossa” ja haalia sinne mini-kaloja.
olin vienyt 2016-18 yhteen lätäkköön Suutareita. Alkuviikosta vein sinne täkykatiskan, tänään nostin sen ylös, pienoinen pettymys, ku ei tullut yhtään Suutaria, mutta oli 7 kpl kauniita kullankeltaista Ruutanaa….15-25cm
Walzu,
Onko tuo edellisen sivun Kuha Pyydetty verkolla ja syvältä,? Silmät on pullistuneet,Höytyvääst,?
Annoin klapipuudutuksen tuolle.
Ei ole tuossa niin syvää, 64 m olisi 5 kilometrin päässä
Kalliolta heittelemällä saatu, punaiseen lusikkaan nappasi. Ei koskaan aikaisemmin saatu rannalta, eikä verkollakaan
Et tutkinut, et oisko tuo koiras….? Kuha oli ennen rauhoitettu kesäkuun, koska Kuha kutee silloin. Koiras jää vartioimaan mätimunia ja hyökkää kaikkien kimppuun joka on uhkana mädille. Sun lusikka on voinut osua sen lähelle ja se on hyökännyt sen kimppuun…Kuha on kesäkuun rauhoitettu vieläkin joissakin Suomen järvissä.
Henni… vesi pitäisi olla kylmää… Hauki tarvii elävää ruokaa, sä voisin käydä pyytää pikkukaloja tuolle reppanalle… Saisit töitä… Sit sinne kaikkee muuta sekaan…Tuo pytty on mulla varastossa. Pitäisi tälläviikolla tulla 7 Koristekarppia pihalammikkoon… Ne tuohon 350l pyttyyn lokakuussa…ja viileeseen…jos ne karpit lisääntyis ja jälkeläiset… Suljettuun enon ns mökkilampeen…6ha