Talvi siellä,? Sateenkaarirautuuko yrität=Kirjoo,?
Jos katot tarkemmin niin näät etteioo lunta ollenkaan metissä.Hyvät jäät on.
En yritä kirijolohta,ahavenia,mutta olemattomia olivat
Onko tullut sateenkaariahvenia saaliiksi? Ilmaiset akvaariokalat.
Minua ei saa jäälle kirveelläkään, on jonkinlainen jääfobia.
Mulla sama, näin lapsena niin monta kertaa sen pikku kakkosen varokaa heikkoa jäätä -piirretyn varoitusvideon.
Ei nyt mitään hätää jäällä,noin 15 cm teräsjäätä.
Syksyllä on huolettomampaa,kevät jäät voi olla petolliset.
Huomasin että ei ole lunta, Oon seuraillut forecan Suomen lumitilannetta, kun ksikkea pitäisi vielä tehdä ulkona, ennen 4kk talvea….
Avanto alkoi jäätyä liikaa, niin kalat piti ottaa pois lammikosta…
Kahdessa pyykkikorissa olivat lammikossa 7-8viikkoa. Olisivat voineet olla siellä koko talven, jos ois ollut leutoa…
Ämpärisä sisään. Nyt kalat ovat 200l saavissa, jossa on suodatin/hapetin… Akvaario on vielä asentamatta paikoilleen…
Mä katsoin ensin, että oletko heittänyt ne grilliin… en tajunnut että se on pesukori
Olisi kallista grilliruokaa,kesällämakso, 17-29€ kpl nuo,Ensivuona voivat jo kutea,
Ny ne kalat on 200l saavissa,jossa on hapetin/suihkulähdepumppu suodattimella. Jossakinvaiheessa 350l akvaarioon nuo
Ny ne Karpit 15x on ollu 350l pytyssä 3kk, Pituutta reilut 20cm kuteminen ehkä onnistuu tänä vuonna. Jos nuo kasvaisi tuollaisiksi 7,8kg möröiksi, joka on pyydetty Tuusulanjärvestä.Suomen ennätys on 22.2kg
Eikö, Karv, oo käyny ees pilkilä,?
Mahtavia!
Mistä Tuusulanjärveen on päässyt karppeja? Onko joku vapauttanut niitä sinne?
Karppeja on viljelty menneinä vuosikymmeninä Suomessa… silloin niitä istutettiin 1-2vuotiaita moneen järveen suomessa… Niiden elinikä on kymmeniävuosia, joten niitä voi vielä saada, jos osaa pyytää. Porlan kalankasvattamo kun lopetettiin, niin Karppien viljely loppui Suomessa…Karppi kutee kesällä, mutta poikaset eivät selviä kuin joitakin poikkeuksia lukuunottamatta suomen talvea…
Nämä Tuusulanjärven karpit ovat siis kaikki jo aika vanhoja? Nythän niitä kannattaisi istuttaa sinne lisää.
Karppeja ei enää viljellä laitoksissa, ilmeisesti liian kallista…. Suomeen pitäisi tuoda sellaista kantaa, joka voisi muodostaa pysuvänkannan ja kasvaisi nopeammin…