Totta matikan otit itelle?
En oo Jänkäkoiraa.. Noista isoin oli 4.5kg Jos oisin vaivautunut tekee kylmäsavua,; niin kamala työ olisi.. Ekana pakastimeen ne, että lapamadot/munat kuolee, oliko usea huorokausi.. siten sulatus/filerointi/suolaus.. Ulkona voisi jääkaapissa onnistuu ns kylmäsavustus ta sitten pitäs olla ns systeemi jo valmiina… kirjolohta oon kylmäsavstanu.. todella pitkäveteistä hommaa…
Karvinen, en ottanu sitäkään, ![]()
Höh,mikset???
Ihanan makunen kala.
Keitto,pannulla paistettuna ja jopa savukalana ![]()
Savustettu hauki on hyvä. Hyvin fileointi haukifile pannulla paistettu ja vaikka cremefraice maustekurkkukuutio sinappi kastike.

Toista se on ulkomailla.
Tuttu on saanu verkoilla jo yli 10kpl jänkäkoiraa. Nyt ne voisi olla syötäviä, kun sisuskalut ym on puhdistuneet.
Norjan vedessä ja austraalin vedessä myrkky louhikalat.
Miten ihmeessä kummassakin on ne kalat?
Pilikkikausi avattu,tolokuton määrä ahvenia,tässä jokka tuotiin kotiin.
Jäällä lunta poloveen,onneksi pehemiää höttöä.
Kalaparat,
joutuivat nyljettäviksi
Mörkö kala ![]()
![]()
Mille mahtoi maistua, oli kyllä paljon syötävää.
Pangasius kalaa myydän kaltiskeillä mm Prismassa, ja on kala nimeltä haimonni. Kerran olen kalantuskaani ostanutkin.
Monni on yksi huonoimmista kaloista ruokavaliossa. Tässä artikkelissa kerromme sinulle, miksi sinun pitäisi välttää sitä.
sisältää 18 % proteiinia ja vain 3 % rasvaa.
- ei sisällä hyviä rasvoja kuten muut kalat
- v Monnin syömisestä aiheutuvien riskien joukossa on elohopean esiintyminen. Nämä kalat voivat kantaa myös monenlaisia loisten aiheuttamia sairauksia.
Ne voivat sisältää myös ihmisille haitallisia bakteereja. Edes oikealla kypsennysmenetelmällä ei saada täyttä varmuutta siitä, että monnia on turvallista syödä.
Viljellyt monnit ovat turvallisempia
Kolome tuntia jäällä,kova tuuli ja räntää tuli vaakatasossa.
Nyt isoja hyvin,osa jo syötiin pannulla paistettuna
Tänään kaks ja puoli tuntia jäällä,navakka tuuli ja huonolla syönnollä kala.
Tuo suurin 240 gr,minä sain.
Nyt tuli palijon särkiä.
Annoikko Säret…. kissalle…?