Mitä kaikkee,? Kännikaloja näkyy ainankin täällä.
Ihanaa,lopultaki pääsin mettälammelle affenia onkimaan.
Tunteroinen ongittiin ja saatiin 30 kalaa.
Kävelyä kaks kilsaa ja autolla 26 km suuntaansa.
Muovipussiin ja kompostiin näköjään menossa.
Meillä fileoidaan ja paistetaan. Uudet perunat+piparjuuri kastikkeen kanssa parasta lähiruoaa.
Ei ihan,![]()
Mulla on 2tuttuu, joille vien noita,
Esox Lucius,
Jänkkoirii,
Limatuubeja,
Käytiin ahavenia narraamassa,tais ahavenet narrata meitä.
Kolomella lammella käytiin 4 tuntia ja nämä saatiin.
Oli ärsyttävää ku kävivät pikkusen mussuttamassa matoa,vetivät kohon ihan vaan alle.
Jaku alat nostamaan niin tyhyjä onki
Minkälaista onkess käytät?
Meillä kapea kilpaonkilaite, siis se koho käytössä. Ite en ongi olen muonitudjoukoissa , muut on kivat muutaman kerran kesässä. Syötteinä katkarapu, keitettu spagetti, maissi, leipäpala ja toisinaan madot.
Kaikki vinkit otan vastaan. Vain pyytämään laitettu onki syötteineen voi tuoda kalan…
Tavallisia kohoja,ei kilipakoho,oman maan kastemadot ja kärsivällisyyttä.
Perinteiset
. Mulle sen perinteisen pullean punavalkoisen kohon seuraaminen on ilo. Pikkusessa aallokossakin pystyy näkemään jos kala siellä matoa nyppii. Sanovat että helpommin saa kalaa ylös sillä kapeella kilpakoholla, en tiiä kun ei oo kokemusta.
Meillä nuoriso käyttää noita kilpaonkikohoja, puhuvat vesistönhoitokalastuksesta ja kompostin ravintoarvo noususta särkikaloilla. Kyllä ne niitä vetävätkin järvestä. Suuria ahvenia vartenpitäisi mennä syväongelle veneellä.
Aloitin nakertajalla purun. kova homma tuossa. Uusi verkko on vain 6,4x6,4mm jos 10m verkko riittäisi ja onnistuisi
Kiinnitätkö sinkilöillä ja sinkiläpihdeillä? Yhden norppavarman, kevyen olen tehnyt itse tehnyt, kiintoisa projekti. Koskelopoikueitten vuoksi tehtiin, norpista ei ole ollut voimalaitosten kautta tulijoiksi.
Rautalangalla vedän kiinni uudetverkot, testaan ekana ns puolivalmiina pihalammikossa tuleeko tuohon edes mitään, sit valmiiksi se,