Puutarhuri kalastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Katiska kalasti kunnollisen kokoisia ahvenia , suurin n. 700 gr :slight_smile:

Wau,mitä vonkaleita !

Jos sataisi yöllä, voisi tullakatiskaan ahvenia… ehkä.
Meillä on ollut katiskassa varmaan sama 40 cm hauki jo kolmena viikonloppuna, eikö se ikinä opi pysymään poissa. 

valtsu,nosta maalle niin ei oo enää katuskassa :smiley:

Waltsu siirrä sitä katiskaa muualle,Limatuubi on ns reviiri kala ja se oleilee samalla paikalla. Monet tekee sen hölmöyden että saavat Limatuubin katiskalla, eivätkä siirrä sen jälkeen katiskaa muualle,ja ihmettelevät että Limatuubit loppu. Se kun on ns reviirikala, niin paikka on tyhjä. Mä kun pyysin toissavuonna enon mökkilammella katiskoilla niin melkein aina oli Limatuubi katiskassa. 
----------------
Tänä vuonna oon virvelöinyt siellä, 14kpl 50-80cm Pituisia Limatuubeja  on tullut virvelillä, suurin oli 80cm 3,5kg Tosin vein ne muille tutuille syötäväksi. Kun on tullut pienempää ja isompaa Muikkuu, tänäänkii tuttu anto lähes 10kg

Joo , hyvä katiskanpaikka on meillä , nyt vain yksi mutta eipä enenpää tarvitsekkaan kun on kokoa 40cm ja paino 750g !

Voiha se uida takas sinne omalle paikalleen :crazy_face:

Ahvenen perkkuuta pimeessä penkillä, koemaistaja tietenki paikalla
Kyllä on ollu köyhät saaliit tänä kesänä yksinkertasesti siitä syystä ettei joessa ole vettä, joskus harvoina viikonloppuina sen verran on Uljualta löysätty että muutaman ahvenen on saanu. Nahkiaisen pyytäjät käy kuumana molemmin puolin jokee.
Syynä tähän tilanteeseen on siltatyömaa 8-tiellä tuossa 5 km.n päässä

Meillä on saatu liikaakin kaloja mutta haukia vaan ja jokunen iso ahven.
En ymmärrä mikä minulle on tullut. Kahtena viimekertana isäntä on tuonu siivottut kalat huoneeseen että laitetaan pakkaseen ne.
Mulle tulee ihan mahdoton yskänkohtaus siitä kalanhajusta. Niin kauan ryvittää että okselle täytyy mennä. Tuo on ihan uusi ilmiö. Tähän asti se on ollut savukalalle sama juttu.
Mitenkähän käy kun ottaa sulamaan ja pitäs laittaa ruokaakin niistä.
En tiedä onko tuo jotain hajuallergiaa vai mikä mahtaa mättää.
Poikani kalastaa isänsä kanssa mutta vain jos en laita ruokaa niistä hänen kotona ollessa, siksi on pakastettu kaikki kalat.
No nythän hän lähteekin lomalta kun koulu alkaa.

Vaari otti viikon pakko loman kasteluhommista. Lähti paikkaan yläperälle, jossa oli viimeksi 20 vuotta sitten kalassa. Suurin harju suolistettuna 960g, wokkipannun kokoisia ahvenia (melkein), oikian kokoisia siikoja ja pohjosen haukia, jotka vastaa etelän lohia. Hakikin on syötävä kala. Sateinen ja tuulinen viikko. Hilloja suoraan suuhun. Mustikatkin alkoivat kypsyä. Vettä puuttuu paljon myös pohjoisen järvistä. 

Eilen jokunen Limatuubi virvelil :fishing_pole_and_fish::fishing_pole_and_fish::fishing_pole_and_fish: Useita pienempii limppasin takas.
Suurin melkee 80cm 3kg toinen 60cm ja 50cm.
Annoin ne tutulle syötäväksi.
Itte tyydyin Muikkuihin.

Kolome verkkoa veessä yön,muikkuja nämä ja viien litran pänikkä(naapuri vei) ja sankollinen särkiä.

Meillä tutunkokoinen hauki :bell: taas katiskassa. Laiturikatiska, muuallle pitäisi veneellä viedä ja vene kun on kulkupeli niin ei jaksa.

Tänään vaan kaks ja puoli sankkoa muikkuja(onneksi) Nyt on kavereille ja vävylle muikut pyyetty,itelle ei tarvi enää.
Tosin joku piipitti että vielä mätimuikkuja… Nuisson minusta jo nokon mätiä miton syöjiäkään :slight_smile:

Ootko Karvari reeskan makuun päässyt?

Rapu,en oo ihan rehellistä reeskaa maistannu,mutta Naruskalta ollaan pilikitty syksyllä kääpiöitynyttä siikaa.

On varmaan hyvää? Mun kummitäti sanoi reeskasta, että parasta kalaa mitä hän on syönyt ja nyt odotan kieli pitkänä jos ne tuo pohjoisen tuliaisina sitä.

Hyvin on Muikerot kasvaneet tänä vuonne. 
Lähes 11cm vajaan 5kk aikana. Menettivät pään/sisälmykset ja joutuivat pannulle/voihin kärventymään.

Tuollainen 73cm kyrmy pitäisi vielä tänään fileroida.
Sahaa varmaan tarttee tuon filerointiin.

onko tuo karppi? - istutuskala meillä, eikö?