Keith Urban () Change your mind
Löysin lähiverkosta hyvän musiikki kanavan, Nostalgie Rock Classics. Kylläpä tulee hyviä biisejä.
Uuden vuoden kunniaksi, vaikka joka päivälle. Minun Suomeni
Minun Suomeni Lauri Tähkä
Maria Lund laulaa parhaillaan telkussa, Upea nainen ja hieno ääni.
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Leo Delibes
Sylvia, Pizzicato
Tanssiesitykset ovat usein mukavia, tässä eräs.
Potpurri
Tämä myös
tango
Ihana tango ja yksi parhaista elokuvista.
Olen kuunnellut Edu Kettusta talven ajan, kappale silloin tällöin ennen nukkumaan menoa. Nyt kuuntelin hänestä kirjoitetun kirjan. Ei ollut kummoinen, mutta kadehdin tuollaista elämäntyyliä ja lahjakkuutta. Sanoitukset ovat upeita ja kerroksellisia.
HS, kulttuuri, lauantaiessee 1.5.2021
Lainaus:
“Ihmisen elämässä on ajanjaksoja, jolloin musiikki jättää voimakkaita muistijälkiä. The New York Timesin vuonna 2018 teettämän tutkimuksen mukaan ikävuosien 13–20 välisenä aikana vaikutuksen tehneet melodiat ja rytmit muokkaavat musiikkimakumme perustan. Ne saattavat seurata meitä dementiavuosiin saakka. Tutkimusten mukaan kun muisti ja puhe katoavat, mieli saattaa aktivoitua tutuilla sävelillä.”
Pitää paikkansa ainakin minun kohdalla. Nuorempana kuulemani musiikki on mielestäni paljon “parempaa” kuin nykyinen huuto-jeejee-rämisevä-uihkiva-mukamusiikki esittäjänä vauvanitkuääninen nenäänsähonottava mumiseva mukalaulaja. (Muutamia poikkeuksia on, myönnän).
Olen kuunnellut Yle Areenassa Armi Aavikosta kuunnelmasarjaa, Siinä välissä olin elossa. Pari jaksoa vielä jäljellä. Ei huono,mutta ei voita Juicea Taivaallisessa aulabaarissa.
Hiljaisuus
Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tämä suuri ja outo ja uus?
Minä saan olla Luojalle kiitollinen
näin kaunis kun on tämä maa
Mulle pienelle olethan armollinen,
Oi kannathan mua heikompaa.
Minä kuulen, kuink´ kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja tou`ot ja muut.
Kaikki on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikki on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa niin syvää.
Noniin, nyt tässä kaikille kuunneltavaa. Pankaahan kuunnellen lauantain ja minkä tahansa muunkin päivän kunniaksi
Olli Halonen “Pohjola”
Kuulin ton tänään radiosta ekaa kertaa ja sain muistiin kirjotettua jonkin verran sanoja jotka sit kirjotin hakusanoiksi nettiin ja tämä löytyi. Mitäs me suomalaiset, sellasiahan me ollaan. Tästä tuli mulle yksi suomalaisuuslaulu jotka menee ylitse muiden. Yksi on Popedan “Ukkometso”
Koko aamun olen kuunnellut ajankohtaisia lauluja.
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Minulla on joku tosi nostalginen naapuri
Pohjammuan reissulla (Bohemian Rhapsody savoksi)
YLE: Sami Ehrukaisen silmiin osui Facebookissa Aki Kuosmasen savon murteelle kääntämä teksti Queenin Bohemian Rhapsody -kappaleesta.
Hän odotteli pitkään, että joku toinen rupeaisi tekemään ja äänittämään savolaisversion. Sitä ei kuitenkaan tapahtunut. Ehrukainen päätti itse ryhtyä tuumasta toimeen.
Kannattaa kuunnella, tosi hyvä !!
Maailman paras laulaja on Dimash, kuuntelen jatkuvasti youtoobista. Spotifyssä ei häntä ole.