Puutarhuri kuuntelee

Hyvää äitien päivää!

Lapin äidin kehtolaulu

Meidän suosikki kanava on kasari ja nostalgia kun jumpataan ja isäntä rääkkää painoja …siin aika menee kivasti ja joka biisin kyllä tunnistaa, ollaan tultu vanhoiksi ? Kasari aikaan oli töllössä aina musicboxi ohjelma päällä…ei paljon muuta katsottukkaan. 

Queenin ystäville kotimainen versio Bohemian Rapsody 
https://youtu.be/TgpGlePv2VU  

Entisen kaverin mies osasi nauravan kulkurin ja esitti sen niin hyvin et koko puljun väki nauroi mukana…se on tietty Loirin ja Puppen ehdoton ykkönen.

Euroviisun voittaja oli kuten ennakointikin jo kertoi mut Suomen sijoitus oli paljon heikompi kuin oletinkaan, onneksi katsoin vain alun ja loput tulokset sai aamulla…ei turhaan valvonut.

Kaunista musiikkia

Elizabethan serenade

Elizabethan serenade

En kuuntele radiota, koska taustahäly ärsyttää ja lisäksi nykymusiikki ei ole musiikkia. Kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä

Tässä Hesarin lukijan mielipide 6.7.2022

“Minua toisinaan vaivaavaan unettomuuteen olen lohdutukseksi keksinyt Radio Suomen kuuntelun. On mukavaa, kun oikea ihminen siellä rupattelee minulle, vaikka on aamuyö.

Myös musiikki miellyttää, mutta yksi asia siinä ärsyttää. Kun esimerkiksi Olavi Virta, Laila Kinnunen, Reijo Taipale ja monet muut vanhat suuruudet laulavat, saan selvää jokaisesta sanasta. Ymmärrän kappaleen tarinan. Mutta sitten on suuri joukko uusia laulajatulokkaita, joiden esitysten sanoista ei saa mitään selvää. Laulaja piipittää pienellä, huokailevalla äänellä jotain. Minä pinnistän ja pinnistän, mutta en saa sanoista mitään tolkkua.

Näin on ollut jo kauan. Mistä tämä johtuu? Miksi nykysanoittajat suostuvat siihen, että heidän työnsä jää vastaanottajalle täysin hämärän peittoon?”

Puutarhuri ei kohta enää kuuntele… Lopetin radio Novan kuuntelun Aki Linnanahteen maksalaatikkoon. On yksi asia kuunnella mainoksia kaupalliselta radiokanavalta, mutta kun spiikkeihinkin pitää työntää purkka- ja ruokamainoksia, se tökkii pahasti. Siirryin sitten kuuntelemaan radio Nostalgiaa. Se nostalgia on vaan yhtä sukupolvea nuoremmille. Musiikki on kaikki englannin kielistä. Ainoat suomenkieliset kappaleet tulevat perjaintaisin klo 18 jälkeen. Tämän ehkä vielä kestäisi, mutta musiikkitoimittajat kuolivat sukupuuttoon kaiken kaupallisuuden keskellä. Olisi kiva tietää mikä mafia on musiikkivalintojen takana kun samana päivänä soivat samat kappaleet moneen kertaan. (tämä toistuu kaikilla kanavilla) 50-luvulla syntyneelle parasta nostalgiaa ovat suomeksi käännetyt iskelmät :slight_smile: Niitä käännettiin muistakin kielistä kuin englannista.

Minä en jaksa kuunnella kaikenmaailman höpötyksiä, joten radion kuuntelu on loppunut. Löytyykö sellaista asemaa missä ei puhuta mitään? Musiikissa oon kaikkiruokainen.
Dimashia fanitan tällä hetkellä. Youtoobista kuuntelen.

Juri S´atunov   ja suomeksi “Valkoiset ruusut”
Pannaan vaikka vast ikään menehtyneen Jurin muistolle tämä linkki.

https://www.youtube.com/watch?v=yMB_-tTOB4w

Kaunista ja surullista
Schöne Minka

Schöne Minka, ich muß scheiden, ach du fühlest nicht die Leiden,
fern auf freudelosen Heiden, fern zu sein von dir!
Finster wird der Tag mir scheinen, einsam werd ich gehn und weinen;
auf den Bergen, in den Hainen ruf ich, Minka, dir.

Nie werd ich von dir mich wenden; mit den Lippen, mit den Händen
werd ich Grüße zu dir senden von entfernten Höhn.
Mancher Mond wird noch vergehen, ehe wir uns wiedersehen;
ach, vernimm mein letztes Flehen: bleib mir treu und schön!

Du, mein Olis, mich verlassen? Meine Wange wird erblassen;
alle Freuden werd ich hassen, die sich freundlich nahn.
Ach, den Nächten und den Tagen werd ich meinen Kummer klagen;
alle Lüfte werd ich fragen, ob sie Olis sahn!

Tief verstummen meine Lieder, meine Augen schlag ich nieder;
aber seh ich dich einst wieder, dann wird’s anders sein.
Ob auch all die frischen Farben deiner Jugendblüte starben:
ja, mit Wunden und mit Narben bist du, Süßer mein!

Se aika käsillä, jolloin voi kuunnella: Blue Öyster Cult: Then Came the Last Days of May

https://youtu.be/jyLMgIR69G4

Tämä soi korvissani koko ajan

Leslie Cheung Better tomorrow

https://www.youtube.com/watch?v=4YVjFtlCl08

Aivan ihana.
Me lähdetään heti loman alkajaisiksi Kirvatsin Jytään vähän humpalle kuuntelemaan Suurimaata. :stuck_out_tongue::kiss::w00t::w00t:

Matti ja Teppo  Pidä minusta kiinni   kauniisti henkevinä.

Gene Kelly Singing in the rain (movie klip).

Täysin musiikista tietämättömänä kiinnostaa tietää, millainen yhtye on E-rotic. Pikkukaupunkimme se tulee esiintymään, samoin Oku Luukkainen.

Rock, Hard Rock ja Heavy.

Juuri nytkin kuuluu vahvarista.