Epäilin kyllä, että se varpaan alla tyven vieressä luu murtunut.
Joku päivä sitten vahingossa potkasin makkarissa vaakaa, joten onkohan se syynä. Taisi olla sunnuntai tai maanantai. Eilen aamulla iski kipu.
Epäilin kyllä, että se varpaan alla tyven vieressä luu murtunut.
Joku päivä sitten vahingossa potkasin makkarissa vaakaa, joten onkohan se syynä. Taisi olla sunnuntai tai maanantai. Eilen aamulla iski kipu.
Vimeviikolla oli minulla yön ajan kotona uniapneatutkimus hilut joiden kanssa piti yö nukkua.
Omakannasta kävin katsomassa tuloksia. Suunnitelma
Vaikea uniapnea
Aloitetaan CPAP-hoito
Että mitähän seuraavaksi…
Sehän helpottaa oloasi varmaan tosi paljon
Kaikki jotka käyttävät, niin sanovat.
Kurpan kanssa samaa mieltä. On sun onni että saat sen hoidon siihen, vaikea uniapnea on hengenvaarallinen !
Kun pääset sovittamaan maskeja suosittelen tekemäänsen rauhassa. Moni hätiköi, eikä löydä sopivaa kiireessä. Minä kerroin nukkuvani vatsallani ja yleensä suu auki. Silti löytyi sopiva jonka kanssa tässä on menty jo useampi vuosi. Jännitinkovasti saisinko nukuttua sen kanssa, mutta päätin saada homman toimimaan ja vaan sitkeästi pidin sitä. Yllätyin, kuinka nopeasti totuin. Hyvä juttu, että saat sen. Hoitamaton uniapnea aiheuttaa kaikenlaista mitä ihmiset harvoin osaavat siihen edes liittää.
tönis,hyvä että löyty tuo vaiva.
Meillä mussukalla ollu jo monta vuotta,loppu esim pohjekivut,väsymys ja aamulliset haukotuskohtaukset.Väri kasvoissa muuttu terveen väriseksi.
Onhan siihen totutteleminen,mutta sinun terveyvvestä on kyse.Huomaat pian kuinka hyvin vaikuttaa.Ja tämä on lääkkeetön hoito ![]()
Kuulostaa nykyään että ottavat jopa pois nuita laitteita tai joutuu jonottamaan kauan että saa sen.Tietenki sen voi myös ite ostaa.
Kipeä on vielä se varvas.
Isovarvas on kaikista varpaista tärkeämpi, joten huono juttu, jos sen vahingoittaa.
Viimeiset kaksi viikkoa on ollut sellaista juoksua eri terveydenhoito”pisteissä” että itsekin menee laskuissa sekaisin.
2 x labrassa - verinäytteet, 1 x labrassa - näyte syöpäseulonta, 1 x rintasyöpämammografia, 2 x tutkimuksiin Jorviin, 1 x hammashoitajalla, 2 x hammaslääkärillä.
Periaatteessa joka päivä jossain tökittävänä.
Ai niin, tulevana maanantaina lääkärin soittoaika, lääkäri soittaa jos hän katsoo tarpeelliseksi ja jos ei soita niin jatketaan edellisen suunnitelman mukaan. Joka on❓
Suunnitelma on edellisten tutkimusten mukaan tehty, olisi kiva kuulla mikä tilanne on nyt.
Ja olisihan se mukava rupatella lääkärin kanssa, olisi kysyttävää, mutta katsotaan nyt sitten maanantaina.
Eilen ajoin kotiin Jorvista ja auto ilmoitti haluavansa myös hoitoa, ilmoitti hyvin kuuluvasti ja merkkivaloin että 30 pv:n sisällä pitää päästä huoltoon
Sekin vielä.
Älä välitä Chali,mullon ollu 10 viikkoa juoksua silimäpolilla,joka toinen viikko reissu ja se yks Oulun reissu.
Voi kamalaa, ja joka kerrasta lankeaa maksu. Melkoinen kuluerä mutta toivottavasti tulokset ovat pluspuolisia niin voi olla tyytyväinen että tutkittiin.
Täytynee selventää suolistioireet mistä se johtuu.
Eli, kun jouduin vaihtamaan toiseen ruokavalioon eli gluteeniton.
Ja se miksi oireita silti tulee on ummetus ja ohivuoto tulee, jota ei voi estää.
Minun pitäisi runsaasti popsia kuitua, mutta sekään ei aina riitä.
Olen iltaisin ottanut fructolax tabletin ja aamuisin se tyhjentää
suoliston.
Eikö fructolax oo vain tilapäiseen käyttöön, vai oliko niin että sun luvattiin käyttää sitä.
Mulla on kans ummetusta, siihen jauhan Pellava siementä ja lisään chiasiemeniä nämä sitten nesteeseen turpoamaan. On ystävällinen suolistolla.
Agiolaxia käytän lääkkeenä paksusuoli vaivoihin. Monta vuotta mennyt hyvin näillä toimilla.
Onneksi eioo vattahuolia,1-3 kertaa päivässä suoli toimii.
Palijon liikuntaa ja marijoja,kasviksia ja juureksia ja tietenki vettä.
Aamulla lasillinen vettä jossa yön yli lionneet pellavansiemenet,illalla chiansiemeniä omia kerättyjä marijoja ja rasvaton maustamaton joguetti.Ai että vatta tykkää.
Chian siemenistä luin että ei paljoa saa käyttää koska sisälvät jotain saastetta, en muista vain mitä. Jäi epäselväksi onko mahdollisesti luomua niissä mikä olisi terveellisempää..
1-2 rkl öljykasvien siemeniä päivässä Ruokaviraston mukaan Turvallisen käytön ohjeet - Ruokavirasto
Alumiinia, siksi se suositus 1 ruokalusikallinen päivässä ja hyvin liotettuna, ettei tee tukoksia. Ovat kuitenkin parhaasta päästä suoliston loppupään rauhottajia
Vastaanpa ittelleni, ruokaviraston mukaan nikkeliä ja kadmiumia. Tuo alumiini oli jossain artikkelissa. Tässäkin varmaan ratkaisevaa olis tietää se, missä ovat kasvaneet ja miten. Luomu esim. vilkasliikenteisen tien vieressä ei oo kovin luomua.
Niin ja joilla on nikkeli allergia eivät voi popsia niitä siemeniä.
Minulla on nikkeli allergia.
Minulla kun isovarvas murtui viikko sitten, niin nyt latiossa tuntuu, koska varovaisesti olen joutunut kävelemään.
Minulla alkoi nuorena lasiaisenirtoma.
Muistan hyvin, kun kaivoin silmiä, jotta pääsee eroon roskista, mutta ei siitä ollut apua.
Luin sellaista, että se oire alkaa keski-ikäisenä, mutta minulla alkoi nuorena.
Silmissä näkyy kuplat, langat, pikkuiset valopisteet, joskus verta ja lankakerä.