Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Tässä uusi ketju aiheelle.

Testi

Tuli paussi kylvöihin ja työntekoon… Kuumeinen flunssa iski. Viimeks kuumeen  kanssa oon sairastanut melk kymmenen vuotta sitten. Räkätauteja oon pidelly kyllä. Aamulla päivystyksessä otettiin infulenssanäyte., joka onneksi negatiivinen. 
Kolme päivää salkkua. Kohta on sivut kippeenä makkoomisesta :grimacing: paitsi että onhan kaikki paikat kipeenä nyt flunssankii takia, huoh. 

Puuuuuuhhhhhhhhhh!!!
Paranemisia annitaiselle :slight_smile:

Mie kirjoittelen mietteitäni ihan hissukseen tässä, en valita pahasti,vaan kuhan kirjoittelen. 
On ollut tosiaan taas vaikiaa aikaa kipujen kanssa ,niitä vanhoja vikoja ja sitten tulee aina uusia.Selkä ja jalat kremppaa,hermosärryt,silmät ollut kipeät pitkään,päänsärky jatkuva…nämä on näitä ainaisia vikoja.
Viime aikoina olen huomannut alakuloisuuden painavan kovasti mieltä.Tunnistan niitä ikivanhoja masennuksen oireita itsessäni ,mutta olen taistellut vastaan. Vielä onnistunut,mutta pelko takana puristaa jotta saavuttaako se olon. Väsyttää ja suututtaa, ottaa päähän pienetkin asiat ja itkettää vaikkei itku tule. Herkkä olo. Ja pelottaa…kaikenlaiset ihan hölmöt jutut.
Täällä ei oikein ole juttu seuraa ollenkaan joten väkisinhän sitä sekoaa kun omien mietteiten kanssa olee.Miehen kanssa en ole näistä pahemmin jutellut,ainakaan syvällisemmin ,mutta kyllä se tietää suurinpiirtein missä mennään.

No, tulis vaikka kunnon lentsu että saisi aivastella ,yskiä ja niistää vaivat pois tai mahoton vatsatauti että joka rööristä tulis kaikki paha pihalle ,eikös :w00t::w00t::w00t: 

Nasty, jos susta tuntuu että masennus saavuttaa niin siinä vaiheessa kun vielä viitsit ja jaksat niin varaa aika terkkariin jollekin jonka hommiin kuuluu auttaa niissä asioissa.  Olisko se vaihe nyt tässä ?  Kertoisit mietteistäsi ja peloistasi, annat sitten ammattilaisen päättää että lähteekö se yskimällä vai olisko syytä hiukan auttaa muulla tavoin.
Jos menee liian pitkälle niin voi olla ettet enää jaksakaan ottaa minnekään yhteyttä tilanteen helpottamiseksi.
Jos olisin siellä joku läheisistäsi niin en huolisi eitä vastaukseksi vaan pitäisin huolen että juttelet ammattihenkilön kanssa.  Mitä siinä hävitä voi ? Ei mitään. Mutta voittaa mahdollisesti voi.
Jos on iso matto niin sen alle pystyy aika paljon asioita lakaisemaan, mutta jossain vaiheessa alkaa olla liian  muhkuraista elellä sen päällä.  Ei syytä ootella siihen saakka, eihän.

Nasty,Nuu oikiassa.Älä päästä liian pitkälle.Käy juttele jonku kans,varmaan helepottaa.Kivut tietenki vielä lisää alakulosuutta.Onneksi on kevät tulossa,jospa kasvattelut ja kirkastuva päivä auttas.
Ja käy täälä pälisemässä ja päästelemässä liikoja höyryjä.Kyllä met jaksetaan “kuunnella”

Kyllä työ ootte ihan oikeassa. Pitäisi hakea juttelu apua nyt kun vielä on voimia.Jotensakin vaan täällä uudessa paikassa tuntuu vaikealta ettiä se oikea joka auttaa. 
Sen verta on tuttu juttu että tunnistan nämä oireet, olen melko vakavan masennuksen aikoinani eron ja tappelun tiimellyksessä kokenut,siitä selvinnyt vuosien työn taisteluna joten tiedän ettei vielä kovin vakavasta asiasta ole kyse…mutta siihenhän se menee,pikkuhiljaa jos en asialle tee mitään.

Nyt kun oli taas pitkä kipu jakso loka-joulukuussa niin sehän se tietty pahensi asiaa…ja tää pimeä. Tuntu ettei sitä vähääkään jaksa.

Miun vanha ystävä kuoli puolisen vuotta sitten yllätäten,kesken nukkumisen. Ja miun ikänen mies. Säikäytti hirveästi. JA juuri ennen joulua toinen minnuu nuorempi ystävä sai vakavan aivohalvauksen. Kyllä ne pienet pelot kurkistelee välillä olan yli kun aattelee.

Kiitos kun saan purpattaa :blush: 

Soititko Nasty?

Itse istun parhaillaan odottamassa omaa vuoroa skopiaan. Kiva kuunnella tuosta oven läpi kun siellä edellinen asiakas pitää elämää. Ei paljon luotto nouse… Äänen eristys olis poikaa täällä.

Kirsikka-78, kuinka se meni ?

Voi riemua, antibioottikuuri jälleen. Poskiontelontulehdus ja kuume, influenssan jälkitauti nro 2.

On taas niin ikävä allergiakohtaus päällä. Kutittaa jo joka paikkaa, varsinkin kasvoja ja kurkussa tuntuu. Lääkkeitä otettu sen, mitä voi itse ottaa ja nyt pitää vaan odottaa, että menee ohi. Päivystykseen en viitsi tämän takia lähteä jonottamaan.

Chali, mikä on sulla kunto ?

Nuu, lääkkeet menee, selkä paljon parempi mutta ei siedä juuri mitään kumarrusta, suoraan eteenpäin vaan ja istumaan.
Yöt olen pystynyt nukkumaan nukahtamislääkkeellä ja särkylääkkeillä.
Lääkkeet tekee sellaisen väsyneen, sairaaloisen väsyneen olon.
Työpäivät on raskaita sen väsymyksen takia.

Se kerran viikossa otettava ”pistoslääke” aiheuttaa nyt enemmän sivuvaikutuksia. 3-4 päivää pistoksesta menee niin että kuvottaa ja oksuttaa, eikä ruoka oikein maistu mutta on syötävä vaikka ei maistu. Massu on myös sekaisin.

Mutta ei kaikki ole niin negatiivista, minulla ei ole niitä nivelkipuja ollenkaan tällä hetkellä!
Pistoslääke siis toimii vaikkakin aiheuttaa notkahduksen elämänlaadussa. Ehkä on ohimenevä vaihe? tai sitten ei!

Parin viikon kuluttua on magneetti-rtg, sitten labraan (suuri verenkuva) ja helmikuun alussa reumalääkärille.

Mietin kumpaa siedän enemmän, kipua vai kuvotusta?

Minä sain leikkauksen jälkeen vatsansuojalääkkeeksi Esomeprazolia, siitä tuli yököttävä olo. Sitten annettiin pahoinvointiin lääkettä, ei mitään vaikutusta. Pyysin itse vaihtoa Somaciin, paha olo hävisi eikä masu tullut pipiksi.

Mä nyt kokeilen uudestaan tuota esomeprazolia, aamuisin sen sijaan että ottaa aamuin illoin. Ei ainakaan vielä pahasti vaivaa.

Nyt ollu kolomatta viikkoa niskaongelmaa,kovaa pää-ja niskakipua.Vasen puoli välillä ettei pysty päätä kääntämään.Sähköttää ikävästi käteen.Oon joutunnu käymään normikäyntien välissä fyssarilla ku ollu niin tönkkö.
Torstaina taas kävin,nyt ei taas kestä hierontaa,lymfaterapiaa onneksi kestää.Kerran viikossa nyt käyn jonku aikaa.
Tänään taas mahoton kipu ku eilen autossa istumista ja tänään tein kaks muikkukukkoa.Lihasrelaksanttia pitää ottaa,suuta kuivaa ettei melekern pysty puhumaan :frowning:
Raivostuttaa ku nyt olis käpälät taas kunnossa että pystys leipomaan niin niska taas jaskana :frowning: Epistä :frowning:
Töihin pitää kyllä pystyä :(. :frowning:

Minulla myös jumittaa välillä niska ja yläselkä niin, että tuntuu kuin jotain ratkeaisi kun päätä kääntää.
Minulla on niskassa pieni vamma työtapaturmasta 15 vuoden takaa ja se aiheuttaa välillä järkyttävää kipua.
Olen saanut migreeniin miranaxia ja silloin kun niska on ihan jumissa, se poistaa kyllä niska-ja päänsäryn, mikään muu ei sitten tehoakaan.

Yritän tosi paljon venytellä niskaa ja yläselkää, vaikka väkisin.
Hierojaa en voisi edes kuvitella, kun usein on niin kipeät, että ihan kevyt kosketuskin sattuu.

Voi Karvari, voi itku. Tuo on niin syvältä tuo kipu.
Toivottavasti saisit jotain apua fyssarilta.
Auttaako lämpötyyny, kylmähaude, hiljaiset/hitaat venytysliikkeet?
Tuohon vaivaan on vaan yritettävä löytää oikeat lääkkeet että särky helpottaisi.

Ostin itselleni sellaisen vekottimen, niskahierontalaitteen, tai joku shihatsuhierontalaite, siinä on myös lämmitys asetus.
Käytän sitä usein vaikkei ole mitään akuuttia, mutta auttaa rentoutumaan väsynyttä niskaa. Hartiaseutukin rentoutuu.
Sähkökäyttöinen, monta erilaista asetusta hitaasta nopeampaan ja ajastettu toiminta-aika.
Tykkään. Pidän sitä myös olkapäällä roikkumassa niin hieroo jäätynyttä olkapäätäni ja samalla lämmittää. Se tuntuu hyvältä. Gigantista ostin.

Nuu,tuo Norflex auttaa mulla,ainoa haittaa tähän asti on tuo suun kuivuminen.Pakko käyttää että pystyy töihin.

Chali,sauna auttaa kans.Venyttelyjä oon tehenny säännöllisesti jo usiamman vuojen,mutta ku pahimmillaan niin ei oikeen voi niitäkään tehä.Tuo lymfaterapia tällä hetkellä ainua jota kestää,onneksi sitä kuiteski.
Onko tuo sinun vempain se kivunlievittäjä?Oon harkinnu sen hankkimista.

Kirsikka,piikkimatosta en oo saanu huomattavaa apua :frowning:

Fyssari arveli että niskassa taas muutokset akuutissa vaiheessa ja rappeumat etenee :frowning:
Näillä mennään :frowning: