Maksa voi mennä ko vetelee lääkkeitä naamariin kuten minä oon nyt triplannut lääkeannokset ko polvi paukahti taas 9 vrk sitten pahaksi…kyl ketuttaa jamunuaisten vajaatoiminnalleki haitallista.
MUISTAKAA et korona versio on taas liikenteessä ja ei ihan vaaraton mummeli ikäisille eli kaikille ikinuorille 60 v täyttäneille ja osalle aletaan kohta antaa piikejä.
Jep, coronaa liikkeellä. Meillä, minulla ja mieheni, ollaan oltu sen kourissa vajaa kolme viikkoa.
En ole koskaan ollut näin pitkään kipeenä, ihan syvältä tauti.
Oireet korkeasta kuumeesta ja kaikilla flunssan mausteilla.
Ny alkaa keuhkot toimia, jouduttiin molemmat ottamaan antibiottikuuri kun henki ei tahtonut kulkea. Noh, nyt tänään ensimmäinen siedettävä päivä, voimat vielä pois mutta nyt alkaa jo elämä näyttämään valoisammalta.
Päätettiin että jos ja kun saa hakea rokotuksen, haetaan se heti. Myös kausi-influenssarokotus ja muita jos tulee.
Isot paranemispuhallukset. Puuuuuuuh!
No sehän kamalan kauan kurittaa, plus tietenki toipuminen päälle, voi hemmetti.
-virtuaali-halauksia ja lämpimiä ajatuksia täältä päin
Corona tauti kesti reilu viikko, sitten oli pari kuumeetonta päivää ja siitä sitten tuli jälkitautina keuhkoputkentulehdus ja epävarma diag. keuhkokuume kuumeella.
Meille molemmille.
Kun oltiin pari ensimmäistä päivää sairastettu, äiti soitti ja kertoi että hänellä ja isällä on myös corona. Heillä on kestänyt yhtä kauan ja heilläkin kuumeella ym flunssamausteilla.
Pahinta oli että eilen aamulla isä soitti ja kertoi että äiti oli viety ambulanssilla sairaalaan, oli hengitysvaikeuksia ja rintakipua. Kuulin tänään että äiti voi paremmin ja hän haluaa kotiin, varma merkki että lääkkeet alkaneet purra ja äidillä parempi olo.
Ei olla oltu viime kuukauden aikana tekemisissä niin ei olla tartutettu toisiamme.
On kyllä viheliäinen tauti, vie kaikki voimat ja uskonkin……
Paranemispuhkuja pppppppuuuuuuuuuhhhhhhhhhh!!!
Kun nivelrikkonen polvi kiukkuaa niin vaikka kuin varoo ärsyttämästä ni se pahus vaan sanoo sopparin irti ja äksyää, nyt oon teipannut kaks viikkoo ja vetänyt pillereitä naamaan. Alkaa jo ketuttamaan.Puhkuin jo aiemminkin mut nyt jo pipo käryää ko pihalla ois tekemistä ja paljon, polvet ovat tärkeät kapistukset.
Aamua aikaisin päivään oli ihan kiva päivä.
Puolituntia sitten iski ripuli ja tuntui, että taju lähtee.
Olin ihan märkä, kun hikoilin niin paljon.
Meinasin myös oksentaa, mutta onneksi mitään ei tullut.
Nyt taitaa olla rauha suolistossa.
Mietin tässä et kuin kauan nivelrikkosen polven teippaaminen ja lääkkeiden triplaaminen on järkevää, missä kohtaa pitää soittaa lääkäriaika ?? En viitsisi olla turhan narisija.
Luultavasti teet terveydellesi ikäviä asioita triplaamalla lääkkeet kun mulla on käsitys että ihan vakituiseenkin niitä käytät aika reilusti. Saatan olla väärässäkin mutta sellanen tuntuma mulla on.
Lääkäriajan soittaminen varmasti olis fiksumpaa
Kipugeeli reseptillä kolmesti vuorokaudessa 2 viikon kuurina on yllättävän tehokas. Ei pidempään, ettei elimistö totu. Orudis geeli 60 g tuubin omabvastuu hinnaksui jäi 3,60€.
Hieron nivelrikon kohdalle, sormen nivelet saavat osansa lääkkeestä. Aamiulääkkeet tietysti ohjeen mukaan. Aion tulevanakin talvena rinnelajeja harrastaa. Jäädytetty latu avataan 5 viikon päästä.
Maksa ja munuainen ovat kovilla lääkkeiden kanssa, etenkin kun tuplatut, triplatut lääkemäärät eivät tepsi, ei ole vastetta. Munuaisvaurio on kova kohtalo. Siksi verikokeita otetaan ja määrätään.
Kyllähän kunnon coctail tehoaa 2 tuntiakin kerrassaan, pääsee nilkuttamaan mut pitänee teipata jos mielii oikein kävellä. Kipugeeliin en usko …mut joo kun on muitakin vaivoja niin siksipä ihmettelen ko esim.kortisonipiikin saaminen on niin vaikeaa kunnalla.
Miten niin vaikeaa, minä sain heti kun kerroin että lähden matkalle ja polven pitää kestää. Pistivät pitkävaikutteisen piikin ja polvi kesti hyvin vaeltelun, tuki oli myös paikallaan joka päivä. Selkä huuti apuuvaa kun piti istua välimatkat autossa ja kiipeillä linnojen portaita.
Oletteko harrastanut runsaasti liikuntaa, kun nivelet teillä paukkuu tai vinkuu?
En ole, ihan tavallisesti mutta kun ikää tulee niin rupee vikoja tulemaan.
Minulla on pitkään kuulunut polvesta ääni, kuin olisi hiekkaa.
Ei kuulemma haittaa, jos ei ole kipua.
Pepino, minkä ikäinen sie olet?
Työikäinen!
Viimeksi kun polvi hajoili niin neljästi kävin pyytään kortisoni piikkii päivystyksestä ja sittenkin vain jotain pitkävaikutteista sain loppujen lopuksi. Se nostaa kynnystä mennä kerjuulle…ko joka käynnistä tuleepi lasku perässä.