Kerätäänkö niitä askarteluvälineitä vaikka tähän.
Kuvan päälimäisellä jaksaa sahata isomankin lankun, puree. Vertailun vuoks alempi, tais olla huushollin vanhin saha, Made by Pikaterä Kausala Finland, Desing Juhani Lehvä. Taitaa olla vielä mallia terotettava, ihan toimii, mutta isompia tuolla ei viiti hinkata. Hampaalla hieman kokoeroa.
Minulla on japanilainen saha
https://fi.wikipedia.org/wiki/Japaninsaha
kunnollinen on aika kallis, maksoin omastani 25 € yli kymmenen vuotta sitten, mutta on ollut oiva peli.
Minulla on kaksi jiirisahaa, en käsisahalla kyllä viitsi vaivotella. Toinen on vaha millä sahaan “roskalautoja” poltettavaksi . Ei niin tarvitse varoa terää .
Siirsin tämän ketjun käsitöistä tänne työvälineet ja -tarvikkeet- osioon.
Tää on miun ehkä paras askartelu- kaveri, " hätätilassa halvin mahdollinen" ostos vuosia sitten mutta miun käteen sopiva ja miun tarpeisiin riittävä, löytyy meiltä muitakin samanmoisia Makitaa ja Bochia mutta täst mie tykkään.
Tämän kesän ostosta, vannesahaa en ole juuri käyttänyt, mutta tämä 50-vuotislahjani on yliveto:)
Tuskin on ketään joka ei tunnista, mutta sanon nyt kuitenkin. Pylväsporakone:)
Kurppa, onko jo joku suunnitelma / idea?
Hieno!
Mulla ei oo vielä…
Vannesahalla ei ole, mutta suoria reikiä aina johonkin tarvii:)
Hyvä että miullakin jotain mitä siulla ei:)
+x[quote][/quote]Kerätäänkö niitä askarteluvälineitä vaikka tähän.
Kuvan päälimäisellä jaksaa sahata isomankin lankun, puree. Vertailun vuoks alempi, tais olla huushollin vanhin saha, Made by Pikaterä Kausala Finland, Desing Juhani Lehvä. Taitaa olla vielä mallia terotettava, ihan toimii, mutta isompia tuolla ei viiti hinkata. Hampaalla hieman kokoeroa.
Saha lautojen katkaisuun, hammastus ja pureva haritus, tehokas ja toisenkin ostin. Tehokkuuden testasin samaamalla puhelinpylväitä vanhasta laiturista autoon mahtuviksi pätkiksi ja poistooon keräyspisteelle.
Mie olen sahanteroittaja tyyppiä. Teroitan viilalla ja harituksen teen kapeilla pihdeillä. Mökillä teroitin halkosahaa portailla auringossa istuen ja nauttien nuorena miniänä. Eihän kukaan teroita sahaa, ei niitä ole ennenkään teroitettu, anopin tuhahdus mitätöi puuhan arvon ja kasvatti intoani pyrkiä parempaan. Siltäpä tylsä halkosaha tuntui, ei katkennut puu vaan pinna. Tylsä saha on itsensä belsebuupin juonia. Sahata osaan polttopuita, mikään mittaan sahaaminen ei onnistu, mies rakentaa, mittaa ja vatupassailee tarkalla silmällä. Naulatakaan en osaa, vinoa tulee... Kasvulaatikoita silti tykkään tehdä alusta alkaen itse, ruuvikiinnityksellä kun voi purkaa ja oikaista.
Pylväsporakone on mullakin. On jos mitä vempainta kun aikoinaan miehen kanssa hommattiin. Meillä oli tarkoituksena askarrella ja rakennella yhdessä mutta toisin kävi. Hitsannut en ole mutta miuta koneita kyllä käytän jos on tarvetta.
Nykyään saa kaikenlaisia työkaluja jo edullisesti, kestävyydestä en mene sanomaan. Kun suurinosa on Made in china tms.
Noilla pärjää pitkään,
Liiteristä käsisirkkeli 49€ ja akkuporakone 39€ Moottorisaha torista joka oli käyttämmätön 100€ Kaikki on ns akkuhärpäkkeitä.
Piti noi hankkia, kun venekoppia joutuu korjailee, eikä siellä ole sähköä.
Jos tippuu käsistä veteen, ni ei harmita niin paljoo, ku kerran Ryobin akkupora tippi Saimaaseen, ongin sen ylös, saunaan +40-50c kuivuu 8tunniksi.
Noihin halpoihin ei saa narua kiinni, että olisi ranteeseen kiedottu.
Ostin liiteristä Japaninsahan.
Uusin lelu tuli.
Töissä puhelin äänettömällä. Kotona postin seassa huomasin lapun että on tavoitettu ja nyt haettavissa postista. Katsoin paketin numeron perusteella postin sivuilta ja huomasin että minua oli tavoitettu kotoa pari minuuttia ennen saapumistani. Harmitti pirusti.
Soitin numeroon ja kuski kertoi paketin olevan vielä autossa ja tuovansa sen hetken kuluttua.
Niin sain paketin kotiin ja olen tosi tyytyväinen.
Tuota voi kutsua palveluksi!
Kävin rautakaupassa ihailemassa sähkötyökaluja.
Tosi näppärän kokoinen kompurakin olisi.
Myyjä innostui esittelemään ruuvinvääntimiä.
Pieni naisen käteen sopiva iskevä ruuvinväännin.
Hyvin jaksoi vääntää ison kansiruuvin puuhun ilman että vääntää tekijää.
Tulee kuulemma muutavan viikon päästä tarjoukseen. Hmmmmm
Tosi monta konetta jota en tiennyt olevankaan, kyllä rautakauppa aina rättikaupat hakkaa.
Jossakin oli että noi iskevät porat/ruuvivääntimet kuluttaa torxipäitä paljon nopeammin kuin tavallinen pora/ruuviväännin… Milempia löytyy akkukäyttöisenä, kun sama-akku sopii moneen eri härpäkkeeseen