Pyörillä liikkuva apuneuvo puutarhatöihin

Hienolta näyttävät. Onko vetokahva lumilapion varsi?

Tosi käytännöllinen ja siistin näköinen. Ei muuta kuin tuotantoon :slight_smile:

Kiurunkannus, onpas kätevän näköinen peli - ja siinähän se jakkara kulkee kasan päällä8]

Kyllä se on hyvä menopeli ja hyvin tunnistettu,  lumilapion varsihan siinä on vetokahvana

On luovaa porukkaa! Minä olen käyttänyt lumikolaa kukkien ja kivien siirtoihin

Onko kenelläkään kokemusta tällaisista puutarhakärryistä? Onko hyvät? Tosin tuolla edellisellä sivulla oleva kiurunkannuksen kärri on varmaan kätevämpi .

Emo, et sitten maitokärryjä hankkis? Mua vähän kiinnostais nekin. Tosin mulla on kuulemma yhdet  kevyehköt kottarit ja kahdet nokkakärryt, joten  tulen kuulemma ihan hyvin toimeen näilläkin kulkuneuvoilla. Mutta silti voi haaveksia. Mun ystävän poika oli tehnyt  ysin puutöissä äidilleen niin upeat puutarhakärryt, että olin vihree kateudesta. Ne oli just kuin unelma, vähän pienemmässä koossa kuin perinteiset maitokärryt. 

Kuulin juhannuksena, että on koko kumisia kottarin pyöriä jotka taatusti kestävät.

Mie vasta vaihdoin mökin kottareihin uuden pyörän, maksoi alle kympin.

Maitokärryt ei mahdu joka käytävälle. Ehkä ei tuollainen kaksipyöräinen puutarhakärrykään. Pitää ehkä ostaa kottarit reunakorokkeella.

Kirjoita niihin sitten , että EMON. :slight_smile:

Maitokärryt ovat mainiot isolla pihalla, kun haluaa kuljettaa kerralla enemmälti tavaraa; vaikkapa taimiruukkuja istutettavaksi, kellariin talvehtimaan, kellarista pihalle…

En ees muistanu haaveilleeni maitokärryistä ennen kuin luin nää jutut ja taas heräs se sama vanha hinku maitokärryihin…Ennestäänhä jo onki tavalliset kottarit ja tuollaane muovinen kärri lidlistä…täynnä tavaraa aina vaa, se tyhjääminen tuntuu vaikeelta. Meil tosin ongelma selittyy sillä et kun ei oikei oo varastotiloja mitään nii kaikenlaiset säilytyskalusteet ja korit,laatikot yms. alkaa näytellä säilytystiloja paremman puutteessa.

Kehittelin viime kesänä lastenvaunujen ratasosasta ja kanttisesta, korkeasta muoviastiasta (olisko se ollu peräti likapyykkikori)sellasen kulkupelin. Siihen keräsin kasvien osia ja oli kevyt tyhjentää ja muutenkin liikutella.
Koko kesän suunnittelin jonkinlaista "työvälinevyötä" tai vastaavaa siihen kupeeseen, että olis saanu työkalut pysymään kätevämmin mukana, mutta ei muka ehtiny.
Nyt tulevana kesänä täytyy panostaa siihen puoleen.

Kaivoin vanhan ketjun esiin. :smiley:
Mietin tätä jo viime vuonna kun oli hankalia nuo pihatyöt.

Minun tarttis keksiä jotain kivaa apuvälinettä puutarhatöihin.
Jatkossa en voi enää kyykkiä pylly pystyssä tuolla kukkapenkeissä, koska selkä on sen verran huonona ja nuo pullistumat ei tykkää liiasta eteenpäin kumartelusta.
Eli tekis mieli saada kunnollinen pyörillä varustettu jakkara/vaunu tai muu vastaava systeemi, jos joku on jonkun hyvän keksinyt.
Voin ostaa tai teettää.
Isäntä kyllä pystyy rakentamaan melkein mitä vaan, kunhan saisin jonkun hyvän idean.
Ehkä tarvii pitää perhepalaveri, jos hän keksisi jonkun hyvän idean. :wink:

En pysty työskentelemään myöskään kyykky asennossa, eli jakkaralla istuen ja polvillaan on vaihtoehdot.
Käytiin jopa kevättä silmälläpitäen fyssarin kanssa tänään läpi hyviä työasentoja.

Samaten saa vinkata hyvistä polvisuojista, mielellään kunnollisen paksuisista, ei niitä perus ohuita solumuovisia tarvita , niitä jo on.

Hyvä idea, ei tuo tullut mieleenkään.

Mietin vaan raksamiesten ym polvisuojia. :wink:

Suokukka, minulla on tällainen pyörillä oleva ”tarvikepenkki”.
Riippuen mihin suuntaan siinä on, joko pyörii - liikkuu - hyvin eteenpäin tai sivuttain. Miksei myös peruuttaen :grin:
Minun on varmasti jo yli kymmenen vuotta vanha ja yhä kunnossa. Penkissä on sitten työkalut, narut, naulat, vasara, ym ym.
Maalasin aitaakin tuolla istuen, alhaalta aidan puoleenväliin ylös asti. Istuin niin että liikuin ”sivuttain”. 
En pysty kumartumaan enkä olemaan polvillani, tuo on oiva peli.
Kuva on Baukkarin sivustolta.

Gartensitz Fahrbarer 150kg Sitzwagen Rollsitz Gartenhelfer Grün Scooter  Profi mit Werkzeugfach und Korb

Isäntä tulikin jo ajoissa töistä, niin pääsin kyselemään mitä tehtäis.
Ja aikoo tehdä minulle tämän tapaisen kärryn, tulee kääntyvät etupyörät ja kääntyvä penkki. :wink:

Se mun penkki on tällanen (kuva Bauhaus), pikkuisen eri näköinen  ja mielestäni myös matalampi. Tuo näyttää niin korkeelta ettei siinä istuen taitais olla mukavaa kitkeä tai istuttaa.  Tai sit se on vaan hahmotusvirhe silmältä.
Istuinpenkki säilytyslokerolla

Minä menen nelivedolla eli polvillani ja käytän polvisuojia joita on monenlaisia. Parhaat on ostettu Lidlistä monta vuotta sitten, mutta ne ovat aika kuluneet. Jotain pitää kumminkin polvien alla pitää, muuten ne tulevat tosi kipeiksi. Selkä kestää konttaamisen hyvin (välillä epäilen, että se oikein tykkää konttaamisesta), vaikka se muuten on ajoittain kenkku. Väärässä asennossa jne. Viime kesänä sain lahjaksi pihakärryt. Ne olivat viime kesänä loistava peli kun raahasin risuja, multaa ja hiekkaa pitkin pihaa. Yhteen pyörään piti ostaa uusi sisäkumi. Se olikin operaatio. Kierrettiin kaupasta toiseen, mutta uutta sisäkumia ei löytynyt. Tai niin me luulimme, mutta tosi asiassa myyjät eivät osanneet asiaansa kunnes viimein K-raudasta löytyi nuorimies joka myi meille oikean sisäkumin. Samoja kumeja nähtiin jo aikaisemmissakin kaupoissa… Noita istuttavia kärryjä olen katsellut, mutta kun tontti on pelkkää mäkeä, niin ei se oikein onnistu.
kärry on tätä tyyppiä
Puutarhakärry kantavuus 350 kg | Hintaseuranta.fi

Tätä joskus mietin kun siinä voi olla polvillaan tai sitten istua kun sen kääntää ympäri

Draper Tools Kokoontaitettava puutarhaistuin/polvipenkki rauta vihreä