Haju paljasti että raatokukka kukkii. Se tekee kukkansa aina salavihkaa ikkunaan päin, ja en yleensä huomaa niitä ennen kuin karmaisevasta hajusta... Tämä kukka ei vielä haise, on kai vasta auennut, toisen jo vanhemman ehdin jo nappasta pois. Haju on aika sietämätön... harmi, koska kukka on aika komea!
Tervehdys! Minun ikkunassani kukkii juuri nyt tuo raatokukka. Ei haise sen kummemmin. Tämä on helppo kasvi, jos joku haluaa pistokkaan, minulla on antaa. Lähetä privaattiviestiä niin homma järjestyy.
No onpas komea kukka! Haiseeko ehkä lakastuessaan?
Se haisee ainoastaan jos pistät nenäsi n 2 cm etäisyyteen kukasta.
Hmm... Laimentaisikohan tuo kisulien innostusta kukkien hoitoon?Vai peräti innostaisi lisää?
Minusta tuo Stapelia on jo kasvinakin kaunis, bonuksena sitten vielä erikoinen kukka.
Laitoin yksäriä, Etelka.
Etelkalle privaattia!!
Ei vai haise…? Kyllä ainakin mulla haisee! Sitten vanhetessaan, ja jos aurinko paistaa siihen… YHHHHHHH. Kerran ihmettelin että onko kissa tuonut hiiren sisälle ja se nyt mätänee jossain, kun haisi niin kammottavalle. Etsin sitä raatoa koko päivän, eikä löytynyt… sitten huomasin että raatokukkahan se haisee!
Muuten, vinkkinä pistokkaiden juurruttajille: Olen useammankin pistokkaan antanut tutuille, eikä kaikki ole juurtuneet, vaan mädäntyneet. Selitys löytyy siitä, että pistokasta ei saa upottaa multaan, vaan se pitää laittaa vain mullan päälle, vaikka tikuilla, tai ruukun reunaa vasten nojalleen.
Kyllä haisee minullakin. Toiset kukat eivät haise yhtä paljon kuin toiset, tiedä häntä mistä moinen sitten johtuu.
Heippa! Ehkä minun nenäni on tukossa.........Minä istutan pistokkaan suoraan multaan ja kastelen erittäin vähän ainakin ensimmäisen 2 vi ajan. Ei ole mätänemisestä mitään kokemuksia, eikä kuolleista hiireistä, minulla on koira , sen kuva näkyy tässä minun "logossani" .
Kiitokset viesteistä, pistokkat lähtevät postiin.
Oih, no jospa tuo siun kasvisi olisi sitten sitä vähemmän tuoksuvaista sorttia...ei haittaisi yhtään
Olenkin joskus pohtinut tuota sun ´logoasi´...nyt selvisi! Rapsutukset hänelle & kiitokset sulle!
Parhaat terkut kaikille joilla nyt on minun vähemmän haisevan stapelian "vauvoja" kasvamassa. Kyllä se jaettu ilo on iloista suurin
hehee. ilokseni huomasin, että raatokukassamme on pienenpieni nuppu. Viimeaikoina raatokukka on muutenkin kasvanut ihan silmissä, joten kukkanuppua jo odottelinkin.
Poppiuksella on kaunis raatokukka, laitin sulle y-viestiä tulemaan Poppius.
voi, se nuppu sitten kuihtui… mutta lisää nuppuja näkyy pukkaavan, jospa niistä joku kasvaisi ihan kunnon kukaksi asti…
Ei taida riittää enää lämpöä ja valoa, laita lisävalon alle, jos auttaisi.
Heippa! Mitää kuuluu stapeliavauvoille?
Meidän vauvat tuntuvat ainakin juurtuneen mukavasti.
Asustavat pienessä saviruukussa hiekansekaisessa mullassa ja lämmittelevät varpaitaan orkideavalon päällä.
Minulla tässä roskiksesta kaivetussa ovaalissa saviruukussa.Tuosta pienestä alusta ei vielä saa selvää mikä se on,uusi lehti varmaankin.