Rauna86:n kuvailuja

Ajattelin, että tämän viherpeukalon elämään tutustuisi parhaiten kuvien kautta.

Tässä saattaa tulla kuvia niin viherkasveista, kuin puutarhastakin, ja joitain luontokuvia, kuvia eri projekteista, tai mitä nyt ikinä on saattanut saada päähänsäkkään. :slight_smile:

Tässä ensiksi pari vanhaa kuvaa… Uusia tulee jahka kerkeää kuvailemaan. :slight_smile:

Kukka-asetelma minkä tein joistain saamistani leikkokukista vuonna 2008.

Orvokinkukka viime kesältä.

Kaktuksenkukkia huhti-toukokuussa. Muuten osaisko joku sanoa, että mikä kaktus, kun alunperin oli sellainen tieto, et olisi joulukaktus, mutta kumma kyllä tämä on vasta eka kerta, kun se on meillä suostunut kukkimaan, joten epäilyt vaihtui pääsiäiskaktukseksi…(?)

Äidiltäni saatu juoru komeilee meidän makkarin pohjoisikkunalla. Nauttii olostaan, ja kasvaa ihan hirmuista vauhtia. Kuva tältä päivältä.

Tässä kuvia juorun kukasta. (kuva tältä päivältä)

Tässä myös toinen makkarin asukas. Juoru myöskin. (kuva tältä päivältä)

Tässä myös makkarin asukas, kirjovehka. (kuva tältä päivältä)

Mänty on kiva, siinä voisi vaikka istua mutta onko tuo asetelma sama kuin ensimmäinenkin?

Kuvaa viime vuoden alkukesältä.

Kuvaa viime kesältä. Tulevan anopin pihamaalta. xD

Sitten hieman pilvi kuvaa… viime kesältä…

Ihania kuvia :slight_smile:

Jännän mallinen puu… Viime kesää…

Toivottavasti tämä nyt onnistui paremmin… :S Pahoittelen, et oli vähän aikaa tuplapostauksia, mut toisiaan olin vain korjailemassa juttuja…

Kivoja kuvia.

Mikä on tuon punertavan juorun nimi, kun mulla on samaista juorua pari oksaa, mutta nimeä ei.

Huh, mietinkin että minne se mänty katosi! Onko sen takana järvi?

seinäruusu: -Tricolor olettaisin sen olevan siinä on sekä punertavia että vihertäviä lehtiä vaaleilla juovilla. Korjatkaa jos olen väärässä.

kastehelminen: -Itseasiassa tuo kuva on otettu Turusta, Uittamonrannasta.

Ihanan väriset kukat tuossa kaktuksessa.

Tosiaan lähti tuo kaktus meillä kukkimaan ensimmäistä kertaa, kun keväällä vaihdettiin siihen uus ruukku ja uudet mullat ympärille… Kasvi itsessään on ollut mulla noin 2 vuotta, sitä ennen mun äidillä, ja se on kertoillut sellaista tarinaa, et tuo kaktus on joskus ollut ihan hillittömän suuri, mut joskus hän erehtyi laittamaan sille ruukun missä ei oo ollut reikiä pohjassa, niin se kärsi siitä ruukusta. Tämän takia hän joutui sit lopulta jakamaan tuon kasvin useampaan osaan, joista yksi osa on tällä hetkellä minulla ja toinen astetta pienempi mun äidillä.
Uskoakseni tuo kasvi on ollut mun äidillä jo jopa 20 vuotta, koska hämärästi muistelisin, että äidilläni on ollut se, kun itse olen ollut pieni. :slight_smile: