Minkit on viheliäisiä. Yks kesä seurattiin hämärissä rannalta, kun minkki ui läheiselle pikkusaarelle, jossa on paljon lokkeja ja rantakaislikossa silkkiuikkuja sun muita pesimässä. Saaressa alkoi sen päiväinen metakka, ja aikuiset, jo yöpuulle rauhoittuneet linnut lenteli hädissään. Kohta minkki ui poispäin. Siinä tunsi itsensä avuttomaksi.
Rannalla rapakivellä....
KESÄ.
Äiti ja lapset.
Vielä yksi pesue.
Kuka raskinee näitä ampua ja syyä?
Ampunu en oo ku ei oo millä ampua, mut syöny oon. Hyi mua
Vielä pari kuvaa tuosta kilpailukansiosta. Korvat hörössä ja silmät selällään.
Viimeistä viiään. Muistan ihanan tuoksun, pehmeän polun, lintujen konsertin. Rakastan tällaista metsän kirkkoa.
Mukava aamunavaus katsella hyväntuulen kuviasi, tuo 8.25 kuva vei erityisesti sydämeni. Ihana kuvitella itsensä juuri tuohon, juuri nyt.
Kivaa, uusi galleristi! Hienoja kuvia, noi lähikuvat öttösistäkin, mites tollasia otetaan? Ja ihania untuvikkoja. Ekassa kuvassa tosiaan Simpsonin isäntä. Huikeet korvat tolla pupulla, enpä oo ennen moisia nähny.
Meillä molemmilla on vain tavalliset pokkari, mutta aina mukana. Niinpä tuokin Simpsonin isäntä olisi jäänyt kuvaamatta, kun menin seurakunnan keittiölle ostamaan lähetyksen hyväksi myytävää ruokaa, ellei kamera olisi ollut taskussa. Siinä se toljotti ja lumesta vielä vahva parta.
Noita öttiäis kuvia yritän ottaa mahollisimman läheltä ja jos vain pystyy kuvan käsittelyllä vielä lähentämään. Tämä öttiäinen vipelteli tässä tietsikan pöyvän reunalla. Minä oon niin ressu etten edes henno niitä litsata.
Niin ja mukavaa saaha palautetta näistä touhuista. Kiitos.
Peukutan kisasta jääneistä kuvista tuota "aallot ne tyrskyää ja rentukat kukkii" kuvaa. Hauska turvapaikka perheellä viettää lepohetki. Minun galleria alkoi hyvin samanhenkisillä kuvilla, luonto on parasta! Mukavaa kun avasit gallerian.
Äiti opetti että hämähäkkiä ei saa tappaa. Töissä minua vaani aina hämähäkki, kerran avasin oven ja se heilui siiman päässä nenän edessä. Silloin poikkesin opetetusta. Hämikset ilmaantuvat aina ajoittain, onkohan niillä jokin vaellusaika?
Minustakin korento on upea.
Ania, luonto kuvat ovat yleensä sellaisia jotka eivät näytä putkinotkolta kuten mun piha. Yötä päivää pihassani saisi kontata saadakseen nuo luonnon kasvit, joita rikkikseksi kutsutaan, kuriin. Siinäpä yksi syy miksi luontokuvia “harrastan”.
Tämä iloinen Pätkä tänäkin aamuna tervehti minua "räkäkonetta". Hirmuisen lunssan kourissa ryskin, mutta Pätkä vaan katselee ihmeissään ja laittaa terveiset onnelanemännälle(äidilleen).
01.12.14.
Joulukalenterit.
Ihana tuo polkukuva edellisellä sivulla. Siitä tulee yksi lapsuuden tietty tuttu paikka mieleen, osaan kuvitella tunnelman ja tuoksut täysin!
Minä en ikinä hämppiksiä listi, nehän sisälläkin pitää muita ötököitä kurissa. Tällä hetkellä saunarakennuksen sisällä kyllä asustaa valtava yksilö, mutta hyvin ollaan tultu juttuun.
02.12.14.
Rakkauskranssi.
Ihana ! täällähän on toinenkin Joulukalenteri alullansa !
03.12.14.
Näistä nautitaan.