Rentoakankaali, Ajuga reptans

Valkoisen rentoakankaalin kukinta on aika mitätön.

Vaaleanpunakukkainen rentoakankaali kukassa.

Minulla on ‘Atropurpurea’ ja Burgundy Glow’ Eilen löysin valkokukkaisen, ‘Alba’. Vaaleanpunakukkainen ja tuollainen valkokirjavalehtinen on haussa. Rentoakankaalista saa kivaa roikkuvaa keväisin ruukkuistutuksiin. Syksyllä voi laittaa maahan ja keväällä taas ruukkuun.

Tuo “amppelijuttu” olikin aivan uusi, kiva idea! Vielä kun muistaisi ensi keväänä :).

Minä laitoin kesäkukkaruukun reunalle akankaalia ja hyvin toimii. Lajikkeen nimeä en tosin tiedä mutta lehdissä on punaista ja kukka kauniin vaaleansininen.

‘‘Variegata’’

Hankittu nimellä rentoakankaali Burgundi Tricolor.

Mikähän voisi olla rentoakankaali, jonka lehdissä on vihreän lisäksi keltaista? Onko ‘Variegatassa’ vihreän lisäksi vain valkoista? Kukka normaali sininen.

Ainoastaan tässä on omissani vaan keltaista.

Vähän samaan tapaan ostamassani taimessa on keltaista, mutta muutoin se on ihan vihreä. Ei siis yhtään punerrusta. Otan kuvan, kunhan kerkiän.

Tämä vilkuttelee RitvaL:lle

Kurppako minut innostutti näihin? Kyllä. Nyt oli pakko ostaa rautakaupasta tämä Burgundy glowkuva

Juhannuksen maissa tätä en hennonnut kauppaan jättää, Black Scallop.kuva

Laitan kuvan tänne mun akankaalista, kun en saa sitä h-kohtaiseen viestiin. Jotain vikaa on eivätkä ole vielä saaneet sitä korjattua.
Siis Wahlssa tällainen on mun akankaali, onko se mitä tarvitset?

Ojanpenkalla “nurmikkona” akankaalia.

Wahlssa hakee “Burgundy Glow” akankaalia, mun ei ollut sellaista, joten löytyiskö keltään?

Tämä on kiva kasvi. Purkutontilta löytyi viime kesänä.

Yksi hyvistä mesikasveista hyönteisille… Mullakin kukkii nyt mattona sinisin kukin kosteammassa paikassa. Kuivassa lehdet saa upean tummanpunainen sävyn kukinnan kustannuksella, olisko Burgundy Red. Taas yksi kasvi, jonka saamiseen liittyy The Tarina💗

Viime kesän purkutonttilöytöjä. Hyvin lähti rentoajankaali juurtumaan ja peittää hyvin kasvien välejä uudella istutusalueella. Nätit kukat teki alkukesästä myös. Lehdet ovat mielestäni kauniita.

1 tykkäys