ps. osaako joku sanoa, mitä tälle pitäisi tehdä? laittaa lämpimämpään? kastella enemmän?..?.. ?
Yhtä tumpelo täällä. Odottele vaan!
Mulla viimevuotinen taas yksi yllättää kukkavanalla.
No juups… liian viileässä siis on… Onhan siinä patteri alla, mutta ei ola pidetty päällä. Aika viileällä ikkunalaudalla… siirretäänpäs lämpöisempään…
Tämä päätti kasvattaa ihan kunnon kukkavarren
ja lehdet ovat saman pituiset...
Ompas varrella pituutta, hieno on
Vuokkis, kai tuo tuosta päätään nostaa jahka kerkiää. Viime talvena mun yhelle ryllikselle kävi niin, ettei nuppu päässyt nousemaan ollenkaan, kun lehti lurpatti sen päällä. Huomasin liian myöhään, että vielä on yksi tulossa. Oli nuupahtanut sinne.
Viimeinen matalavartinen kukkija tältä joululta. Toiset kasvattavat enää lehtiään.
Voisiko viedä kukkineet jo autotalliin, jossa lämpöä noin 10 as? Ikkuna on, joten valoa riittää.
Mun omat on olleet valoisalla lasikuistilla n.16C. hyvin on menneet. Ajattelis niitten pärjäävän teidän autotallissa vallankin jos totuttaa niitä vähitellen. Ovat vaan melkoisia roikaleita kukinnan jälkeen kun lehdet innostuvat kasvamaan. Kohtahan aurinkokin alkaa lämmittämään ikkunan takana
Juuri siksi olinkin viemässä autotalliin, kun en millään jaksa noita roikaleita sisätiloissa katsella. Rumia ovat.
Kiitos hoyabella jälleen tiedoista. Kopioinpa tuon ja lisään tiedostoihini. Olen joskus vienyt kesäksi ulos onnistumatta siinä.
Kokeilin eka kertaa uudelleenkukittamista, sain tämän tammikuulla 2008 ja muistaakseni peukaloiselta saamieni ohjeiden mukaan kukinnan jälkeen kastelin ja lannoitin säännöllisesti kerran viikossa ja vein purkin kesäksi ulos. Lopetin kastelun ja lannoituksen elokuussa, silti se säilytti lehtensä ja vasta kun juuri ennen ensimmäisiä yöpakkasia toin sisään, niin sen jälkeen se nopeasti kellastutti lehtensä.

Toimin annettujen ohjeiden mukaisesti toivossa, että ainakin nuo valkoiset saisin uudelleen kukkimaan.Kiitos!
Kävin nuuskimassa ryllyköitä rautiassa. Arvelin että ois jo halvennuksessa mutta ei! Siellä ne sipulit köllöttää koreissaan ihan normaalin hintaisina! Törkeetä ![]()
Suorastaan epäkaupallista.
Tiedän että väärä ketju, mutta yhessä halpisketjussa oli myynnissä täysin kuivuneita krysanteemia täydellä hinnalla. En olis myyjänä kehdannu pitää esillä ja vielä sisääntulon vieressä
Upea vahva väri, tykkään!
Onpa hehkuva punainen, tykkään minäkin.
Toiseksi viimeinen, joka puskee vasta ensimmäisiä kukkiaan.

Piti olla valkoinen, mutta sillä onkin hennot raidat.
Ps. Tämä on nitä Pirilän ilmaisa sipuleita
Mutta nätti on raitoineen kaikkineen.
Kah kehveliä! Kolmatta joulua minulla ollut amaryllis kukki jo elokuussa eli ei ehtinyt viettää lepokautta ollenkaan ja on nyt aika heikossa hapessa, toista vuotta oleva taas huilasi varastossa ulkona vietetyn kesän jälkeen ja kukki sitten joulukuussa - ja pukkaa nyt toista kukkanuppua näkyviin! :))