Iiiihaaana valkoinen rönsyleimu availee kukki aan.
Tässä on hemaiseva punainen.
En löytänyt sinileimulle (P.subulata) omaa paikkaa, mutta laitetaan vaikka tänne muutama kaveri
Tämä on ‘‘Summer snow’’
vielä lähempää
Toinen sinileimu, jonka alku saatu ystävältä. Kasvutapa harottavampi kuin edellisessä, mutta tuoksu upea!
lähikuvassa kukkakin erilainen kuin kesälumella
Ei kaikkia voi laittaa - ei kaikkia voi laittaa - ei kaikkia voi laittaa; hoen täällä itselleni. Mies varoitteli illalla minua liiasta kasvien laittamisesta, sanoin hälle, että taitaa mennä ja pahoin yli suunnitelmien.
Vähän kaikkea, toki voi laittaa kaikkea Pitää sitten vain hyväksyä,että piha on sillisalaattia eli pöheikköä.
Huomasinpa myös painovirhepaholaisen, sinileimu on tietenkin Phlox divaricata eikä subulata niinkuin olin tuonne yön tunteina kirjoitellut. Pahus kun sitä ei pääse enää korjaamaan
ei voi, mies sais hepulin
Aivan ihana tuo Summer Snow!
Rönsyleimu leviää kiitettävästi.
Sininen rönsyleimu on saatu Jalomarjalta. Postissa tulivat pienet alut ja hyvin ovat viihtyneet!
Olikohan joku täältä kun myi mulle huutiksessa sinisen rönsyleimun..
Rönsyleimu on semmonen kukka, jonka assosioin lapsuuteen. Paras ystäväni asui melkein naapurissa ja niillä kasvoi (kasvaa varmaan edelleen) rönsyleimua isot mättäät talonviertä pitkin..ja samalla myös pihatietä tullessa sai niitä ihastella. Kasvoivat ihan eteläseinustan paahteessa. Ne tuoksui hyvälle ja kerran kun osallistuttiin ystävän kanssa semmoseen pöydänkattamiskilpailuun, niin kerättiin niitä kimpuiksi maljakkoon.
Nyt sitten sain myös sinisen rönsyleimun ja ajattelin istuttaa sen pionipenkkiin aluskavillisuudeksi kun pionien ympärillä näkyy vaan multaa..mutta nyt kun luin tän ketjun ja tulin ajatelleeksi missä ne naapurustossa kasvoi, niin aloin, epäillä, että ne olisi siellä pionien edessä/väleissä liian varjossa. Tuota ainakin varmaan uskaltaa istuttaa talon viereen jos kerran kasvaa vaikka sorassa, eikä tee syviä juuria...eikä tarvi kosteutta pitävää humusta juurikaan?
Apua… Viime kesänä istuttelin rönsyleimua maanpeittäjäksi ja kirosin, kun taimien mukana tuli jotain rikkaruohoa, jolla oli teräväkärkiset lehdet. No nyt sitä pukkaa koko alueelta ja vielä levinneenä. Päättelinkin, että olen viime kesänä nyhtänytkin irti rönsyleimun uudet kasvustot. Pyöristyykö lehti jossain vaiheessa, vai miksi tuo uusi kasvusto on ihan erinäköistä kuin alkuperäisten taimien lehdistö?
Laita kuva
Tuulia-tuun rönsyleimu tosi nätti. Itse hermostuin omaani ja kitkin sitä pois, kun oli niin aneemisen näköinen. Vaaleakukkainen ja lehdet enempi keltaiset kuin vihreät. Mutta kyllä sitä jäi jäljellekin. On levinnyt kuin rikkaruoho joka puolelle.
Yritin laitella kuvaa, mutta jostain syystä ei onnistunut. Nyt on kuitenkin jo ihan selvää, että rönsyleimua tuli viime vuonna kitkettyä… Jännä juttu, että ostotaimessa lehdet olivat pisaranmuotoisia ja nyt sellaisia teräväkärkisiä. Kukat paljastivat kuitenkin oikeaksi kasviksi.
Sininen rönsyleimu hävisi, mutta tämä rönsyilee ja leviää minne sattuu.
Kaunis on sinileimu, Annitaiselle iso Kiitos.
Sinileimu
Rönsyleimu