Monta kertaa on pitänyt avata palsta näillekin, mutta aina on unohtunut, joten nyt muistaessani sen teen. Ensin punaista...
...ja sitten valkoista, joka on jo vähän karannut polun puolellekin.
Itselläni ei koskaan aiemmin ole ollut rönsyleimua, mutta nyt on pieni tupas. Miten nopeasti se leviää ja onko siitä maanpeittäjäksi niin, etteivät rikkaruohot nouse väleistä?
Himskatti. Tuotakin himoitsen... Puutarha homma on kyllä "kauheaa", kun aina vain haluaa lisää ja lisää kasveja :D
Kylläpä on kaunis tuo valkea(kin)!
Kyllä tuo on aika kovaa leviämään ja jos se on perennapenkissä, niin kuin meillä, niin sitä joutuu jo ajoittaain harventamaan ja siirtelemään muualle, ettei valloita muiden tilaa. Ja kasvaa tosi köyhässäkin maassa, niin kuin tuo valkoinenkin - pelkässä sorassa.
Katsoinkin tässä välissä perennakirjasta, että sitä suositeltiin pensaiden alle. (Mutta kaikki yksittäispensaani ovat perennapenkeissä. Ehh) Mutta onhan minulla nuoria omenapuita pari, vien tuppaan sinne koekasvamaan.
Meillä kasvaa jopa ison kuusen alla.
rönsyleimu on minusta tosi kaunis, eikä haittaa muita kasveja, jos sitä vähän pitää kurissa.
Mistä mä saan isomman pihan? Tarvitsisin paljon, paljon lisää tilaa, että saisin kaikki haluamani kukat sinne. Tuokin leimu on todella upea!
Löysin äsken tuollaisen valkean K-raudasta
Kurpitsa! Paljon maksoit taimestasi? Minäkin ihastuin tuohon rönsyleimuun... onneksi on iso piha. Tosin kalliiksihan tämä harrastus tulee, kun KAIKKI pitää saada.
3,70€. Kukassa ei ole raha hukassa:)
Oi Kurpitsa, kiitos suuresta viisaasta päivän mietelauseesta.(Olen lähdössä kohta mieheni kanssa puutarhamyymälään)
Minä laitoin Kiiltomadolta saadut pinkin rönsyleimun taimet vajaa viikko sitten penkkiin ja nyt jo pukkaa uusia lehtiä innolla .. jään odottamaan että ehtiikö vielä kukkiakin tälle syksylle.. lämmintä elokuuta kun luvattu.
Rönsyleimuni ovat nyt hetkellisesti kevääseen saakka väärässä paikassa ja sitten siirrän niitä luultavasti juhannusruusun alle ..
Sanokaapas nyt minkälaiselle paikalle rönsyleimu kuuluu? Minulla on keijupenkin vähemmän aurinkoa saavassa päässä, mutta ei se kovin kukkealta näytä. Lehdet on kellanvihreät ja harva kasvusto joka rönsyää sinne tänne. Vai kuuluuko sen ollakin sellainen? Oikeastaan haluaisin eroon koko kasvista, mutta jos sille löytyisi parempi paikka, niin ehkä sitten saa olla… Siis pitäisikö se laittaa pensaan alle vai kivikkopenkkiin?
Poppius: Siskollani kasvi on viihtynyt hyvin aurinkoisessa (kuumassa) rinteessä ja itselläni se taas on kivikossa, jonne sen kuvittelen jossain määrin myös kuuluvan :)
Voi hyvät hyssykät! Mä olen viime syksyn ja nyt tänä keväänäkin repinyt tuota ihanaa kasvia vanhempieni mökillä rikkaruohona pois kukkapenkistä!
Vanhempani ostivat tuon mökin kaksi vuotta sitten, eikä rönsyleimu ole kertaakaan siellä kukkinut, vaikka parin neliömetrin alan onkin lehdillään vallannut. Löysin kukkapnekistä kyllä puoliksikuluneen lapun, jossa luki rönsyleimu, mutta koska en ollut ennen tätä iltaa (ja tätä ketjua) kasvia ikinä nähnyt, niin en tunnistanut.
Mutta eipä hätä ole tämän näköinen. Tuskin kaikkea sain revittyä, joten sieltä lienee vielä pelastettavaa omalle pihalleni, jossa voisi olla vaikka parempikin paikka sille. Siis sitä kuivaa kivikkoa.
Rönsyleimu kukkii meillä nyt juuri
Ison kuusen alla jaksaa kukkia.