Runkoruusu

Paljonko nuo kraudan runkoruusut maksoivat? Itse kävin eilen ja siellä oli vain rungollisia miniruusuja muutama, mutta olivat jotenkin niin surkeannäköisiä etten ottanut ja hintaa oli vähän alle 1o euroa.

Oliko ne sitten juuri niitä, koska hinta oli 9,90 mainoksen mukaan. Eli eivät oikeastaan runkoruusuja vaan rungollisia miniruusuja?

Joopa joo.. minäkin marssin viime viikolla paikalliseen rautakauppaan ja kyselin että missäs niitä mainoksen ruusuja on.. "Ei meillä semmosia.. Pitikö muka olla.. " Totesin että niinhän nuo on K-raudassa mainostaneet niitä olevan. "Mepä ollaankin nykyisin Rautia" Tuumasin että no onneksi olkoon vaan sen johdosta ja marssin ulos. Toisinaan keljuttaa armottomasti tämä tuppukylässä asuminensurullinen

ne tosiaan taisi olla noita rungollisia miniruusuja, tänään katselin puutarhalla että viiskymppiä maksaa sellanen "oikee" runkoruusu. mutta minulle tuo pienempi kelpaa, mahtuupa parvekkeelle muutakin. ja on aika söpöläinen kyllä pienine nuppuinensanaurua

Kyllä on kaunis, ja sopii kokonaisuuteen. Tuo oli mielenkiintoinen ratkaisu laittaa ruukku kivien väliin niin ei kaadu. Tänään katselin runkoruusuani sillä silmällä että sekin saisi ulos mennä mutta kun tuulee niin että kottikärrytkin kaatuilee. Ovat kylläkin alumiinia.

Upea kuva Marjakoolla,  kaikki sopii yhteen kuin nenä päähän    Tuo puinen vesisaavi ja kukkaruukku..wau ! Niin ja tietty nuo kukat  aurinko

No hei kuule vaan itsellesi kieli ulkoa vieläkin sanon, että tuo on hieno, en ole koskaan polttanut tuollaisessa mitään kynttilöitä , enkä edes nähnyt noin hienoa '' kukkaruukkua'' ...hyvä oivallus tuo pajuaita...nayttää upeelta,sano mitä sanot silmän isku Tuommoiseen tiinuun minäkin uskaltaisin mennä, eikä tarvi osata edes uida.

Hieno on Marjakoon ruusuasetelma! Kävin K-raudassa, ja siellä oli lappu, että noita ruusuja olisi tulossa uusi erä viikolla 22. Sitä siinä ei tosin sanottu, että koskeeko se kaikkia K-rautoja, vai vain tuota yhtä toimipaikkaa.

Help!miksi runkoruusuni lehdet kellastuvat ja tippuvat?liikaa vai liian vähän kastelua/aurinkoa.. olen aivan aloittelija ruusujen kanssa, mutta en ensimmäistä haluais tappaakaanapea

onko mitään tehtävissä?oho

Minulla teki runkoruusu juuri saman, kävi aneemisen näköiseksi. Syyksi paljastui seitin peittämät lehtihangat eli ne punkit, olivatko nyt sitten vihannespunkkeja vai mitä. Pistin heti ruusun kasvihuoneesta pihalle ja suihkutin toludellä lehtien alapinnatkin. Sateessa se huuhtoutuu kätevästi. Nyt jo näkyy elpymisen merkkejä.

Muista syitä saattaa olla liian märkä multa tai lannoituksen puute.

kieli ulkoa Tolude (mikä mahtava uusiosana) on vedellä laimennettua tolua kukkasuihkupullossa. Vaikkakin oli ensin typo. 

Kiitos neuvoista. katselin sen aika tarkkaan läpi, eikä mitään ylimääräistä kyllä näkyny. Eli luultavasti syynä liika kastelu. tarviipa antaa kuivua nyt kunnolla, ja seuraavan veden mukana antaa lannoitetta.

Ensimmäisen kerran talvetin runkoruusun ja nyt se on alkamassa kukkiin. Ihmetyttää vain pienet kukkanuput. Lehdet ovat aivan normaalit ja terveen näköiset.

Mikä voisi olla lannoituksessa pielessä, kun kukat ja nuput pienenee ? ihmettelen minä täh?

Paljonkohan runkoruusu kestää pakkasta? Täällä menee melkein joka yö vielä asteen-pari pakkasen puolelle, ja arvon joko nostan ulos vaiko en... on niin painava ettei voi sisään-ulos kuljetella

lajike on Nina Weibull

Minä oon kujettanu ees taas sisään ja ulos, mutta äitilläni on ollu ulkona ja on vielä hengissä. Nupulla on sekin  ruusu, mutta ei ihan niin hyvin kuin minun.

Nuput? Jösses sentään. Täällä on uutta kasvua noin 10 senttiä, eikä nupuista hajuakaan... pakko kai se on kohta ottaa riski ja nostaa ruusu pellolle.

Kun nostin ruusun ulos kellarista ja leikkasin lyhyeksi, niin en vaihtanut multia ollenkaan.. otin pinnasta pois sen minkä sain ja lisäsin siihen uuden mulla tilalle. Nyt sitten meitin, että olisko sittenkin pitänyt vaihtaa kokonaan uuteen multaan, niin olisko kukat yhtä isoja kuin ennekin. (sekava selitysoho)

Ruusuthan kestävät jonkin verran pakkasta - syksyllä runkoruusu otetaan sisälle vasta pakkasten tultua. Näin keväällä on pahempaa laittaa se suoraan aurinkoon yhtäkkiä - sisällä kasvaneet lehdet palavat tosi herkästi...

Taidan nostaa runkoruusun ensin vähäksi aikaa autokatokseen, joka tarjoaa varjoa ja suojaa hallalta.

Kuka muistaa miten tein viime keväänä runkoruusun kanssa, milloin nostin sen ulos? Hmm...

Yöksi voi nakata hallaharson ruusun niskaan, jos ei sisään vie, kyllä pärjää silläkin.