Ruukkupuutarha

Itse rungolliseksi kasvatettu kyynelverenpisara ruukku.

Tämäkin ruukkuteline kaivettu roskalavalta.

Ruukut kasvarin vierustalta.

Kasvi kokeiluja leikkimökin edustan ruukuissa.

Tuossa kuvassa oleva rottinkituoli kierrätykekuksesta hinta 1€.

Kasvarin takana ruukkuna viemäriputken pätkät.

Keijunmekko ruukku ullakon portaiden kaiteella.

Inkarvillea ruukku.

Ruusu jota säilytän talvet multakasassa. Rottinki kalusto ostettu kierrätyskeskuksesta 20€.

Upeita ruukkuja Realla. Haluan koittaa kanssa tuota runkoverenpisaran kasvatusta.

laventeli

Tästä se alkaa, ruukkuistutukset 2010.

Tässä suosikkiruukkuni parin vuoden takaa. Orvokkeja, pelargoni, samettikukkaa, kotkansiipi, keltapeippiä ja täytteenä olisko kamtsaktan maksaruoho. Myöhemmin kesällä nousi tukikeppejä myöden myös keltasilmäsusanna.
Suosittelen monivuotisia tuonne kesäkukkaruukkuihin!

Nyt on mennyt sitten hermo nurmikkoon. Ajattelin kattaa koristekivillä osan pihasta. Eikös se riitä että alle laittaa juuriestekangasta? eikö se pidä parhaiten juuret loitolla? Tarviiko maata sen alla jotenkin muokata? ei kai? niin ja sitten ostan siihen koristekiveä päälle. Ja sinne sitten sinne tänne ruukkuja ja kukkia. Millaiset ruukut olisivat parhaita jos monivuotista laittaa?

Tumpeloinen, tuolla “Nurmikonsiemenet savikkoon?” ketjussa viestit samasta asiasta. Siellä kehotin sinua menemään “Pihan pinnoitteet” -osioon tämän asian kanssa. Muistutan sinua säännöistä: “Varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä kirjoita samaa viestiä tarpeettoman moneen ryhmään”. Olen tuosta jo ennenkin muistuttanut, mutta nyt siis vielä: ei ole asianmukaista viestitellä yhdestä asiasta monessa eri ketjussa samanaikaisesti. Varsinkin jos viesti vielä poikkeaa ryhmän aiheesta.

Aivan…en taas ollut huomannut tuota oikeaa osiota… vaikea löytää niitä.

Ajattelin et jos alkaisi isoissa ruukuissa kasvattaa perennoja. Tiedättekö sellaisia lajikkeita jotka mahdollisesti talvehtisivat ruukuissa ulkona? jos kaataisi ruukut kyljelleen ja vaikka peittelisi havuilla? Ilmeisesti ruukkujen tulisi olla mieluummin isoja? Onko muuta vaatimusta? eikö niitä “ruukkuperennoja” muuten hoideta kuten maassa olevia? kiitos

Minulla jäi syksyllä tilanpuutteen vuoksi kevätpikkusydäntä kahteen isoon ulkoruukkuun. Ruukut jäivät jopa kaatamatta ja ajattelin, että ne ovat varmasti kuolleet, mutta sieltäpä nyt pukkaavat pirteänä versoja.

ahaa…kiva tietää…mahtaisiko muita perennoja olla samanlaisilla kokemuksills? onko juuri saviruukut parhaimpia

Lasittamattomat saviruukut helposti halkeavat pakkasella ( koska imevät ensin kosteutta ja sitten vesi laajenee jäätyessään ) joten eivät ehkä parhaimpia vaihtoehtoja oo.

Valkoinen jalokello talvehti pienessä rautapadassa(n.5 l)ei pohjareikää eikä salaojitusta.Taisi vielä olla amppelipidikkeen päällä yli metrin maanpinnasta.Olin kyllä ihmeissäni.Se oli äidille ostamani valkoinen juhannuskukka, ja sanoin että ei se talvehdi jos ei sitä syksyllä maahan laita.Mukava joskus olla väärässä.

Viime keväävä mun tyttäreni kaivoi tosi vanhan villiviinin seinän vierestä ja tumppasi sen puolihuolimattomasti keltaiseen ämpäriin. Siinä se sitten kärvisteli koko kesän ja talven ja nyt viikonloppuna sitä kattelin et ei oo tosi. Elossa on, vaikkei oo edes pohjareikiä.