Saippo, Iberis

Talvisaippo kukassa.

Aivan ihana tuo talvisaippo. Olen sitä kaksi kertaa saanut, mutta kummatkin taimet ovat heittäneet henkensä. joten antakaa hyviä vinkkejä siitä, minkälaisissa paikoissa olette sen saaneet menestymään!

No tuo talvisaippohan se oli, mitä minun piti hommata pihalle! Olen kertonut kauan sitten vanhalla puolella, että minulla oli oikein kova työ repiä eräänä syksynä hyvin kauan sitten talvisaipot irti kasvimaan reunasta, kun luulin, että se on yksivuotinen kasvi ja olin kovasti tekemässä kasvimaan syystöitä siinäniin Se oli aikaa ennen internettiä...

Kiitokset Torvikukalle hyvästä kuvastakin!

Talvisaippo on viihtynyt kolme vuotta aurinkoisessa kohopenkissä ja olen siitä jo saanut pikkusaippoja kasvamaan. Kukkii parhaillaan oikein kauniisti.Ei ollut talvipeitteitä,joten uloimmat versojen latvat vähän kuivuivat,mutta ei sitä enää huomaa.

Hienoa että se jossain säilyy, olen monta kertaa kokeillut, mutta aina talvella kuolee. Se on kyllä kaunis…sanoo valkoisen kukan ihalija :wink:

Miulla on ollut jo kymmenkunta vuotta. On vaan niin pahasti portin pielessä että keväällä moni sen talloo.

Talvisaippo on nätti kun mikä, kukkii vaan niin vähän aikaa. Tässä viikko sitten. Nyt on jo harvat violetit kukat.kuva

Tässä nyt.kuva

Ikivanha talvisaipponi taisi saada selkäänsä tänä talvena. En ole koskaan peittänyt sitä talveksi - nyt olisi kait kannattanut?

Talvisaippoon tulee hyvä kukinta.

Nostan tämän taas esiin, kun on hyvä kuivan paikan reunakasvi.