Sammaltyöt voi laittaa tänne oman otsakkeen alle. Ja jäkälä ym. vastaavanlaiset luonnosta saatavat tarvikkeet askartelumateriaalina mahtuvat tähän samaan paikkaan hyvin.
Onko kukaan tehnyt nallea tai muuta työtä sammaleesta? Tarkoitan nyt sellaisia töitä jotka eivät onnistu sitomalla sammaleen pahvin päälle vaan vaativat jonkinlaisen muun ratkaisun, kuten kanaverkkopohjan. Haluaisin tehdä talveksi sellaisen ihanan nallen mutta en löydä ohjeita mistään. Ainoastaan kuvia.
Minä tein joku vuosi sitten sammalnallen sanomalehdistä rypistetyn pöhjan päälle.Irroitin sivut kostutin vähän, rypistin ja laitoin niin monta kerrosta kun sain mieleiseni kokoisen nallen hahmon aikaan.Viimeisiä lehtiä en kastellut,koska päällystin sen sitten leveällä maalarin teipillä,jotta siitä tuli napakka ja pysyi mudossaan.
Sitten vaan sammalta päälle jonka sidoin rautalangalla kiinni.Nenän laitoin kivimaalilla mustaksi maalatusta männynkävyn puolikkaasta rautalangalla kiinni.Silmiksi ompelin ruskeat napit karhurihmalla pään läpi.Nalle säilyi pari vuotta katetussa huvimajassa.Kastelin välillä sumutin pullolla.Viimein talitintit ja hiiret teki siitä lopun pesätarpeikseen. Korvat tuli kyllä liian suuret,mut ei ne häntä kuulemma haitanneet.
Onpa hieno nalle!!
Ihastuttava menninkäis-nalle
Söpö nalle
Tosi hieno!
Kannu aivan mahtava tuo nalle . Teitkö kädet, jalat, vartalon ja pään erikseen paperista ja sitten yhdistelit niitä keskenään? Ja sen jälkeen laitoit sammalta päälle. Ja millä yhdistit raajat ja pään vartaloon? Riittääkö vain teippaaminen?
Olen jo pitkään unelmoinut sammalnallesta. Myös sammalpupu olisi tosi hieno. Niitä myydään torilla mutta hinta on niin kova, että en raaski itse maksaa. Ja kun tykkään tehdä käsin itsekin niin miksi sitten maksaa. Tietty saa nähdä miltä se näyttää itsetehtynä . Mutta aina kannattaa yrittää.
Jos joltain löytyy muita sammaltöitä niitäkin kelpaa esitellä tällä palstalla niin me muut saisimme niistä hyviä ideoita.
Kiitos
Minä tein kokonaan siis kädet,jalat ja pään yhtäaikaa sanomalehdestä jonka sitten päällystin maalarin teipillä.En mitenkään tiheästi teippiä vaan että pysyi kasassa sammaleen alla.
Selvä täyttyy kokeilla.
Sammalkassi. Ei ole minun tekemä. Joskus pitäisi oikeasti tehdä jotain sammaleista, on ne niin hellyyttäviä.
Ihana sammalnalle. Minulla on joskus vuosia sitten ostettu metallinen nallekehikko, jonka olen täyttänyt sammalella. Välillä sisukset pitää uusia, mutta kestää useamman vuoden. Tuo sammalkassikin on upea. Onkohan siinä metalliverkko vai jonkinlainen risutuki sisällä?
Laukussa näytti olevan metalliverkko rakenteellisena tukena.
Satuinpa löytämään tämän sivun ja ajattelin laittaa näkyviin tämmöiset nallepojat, jotka on tehty 2008 ja tehdään siis verkkoa hyväksi käyttäne. Nallen sisällä ei ole mitään muuta kuin sammalta. Eikä sitä verkkoakaan oikein näy, koska se on vihreää.
Meriheinästä tekemäni koira.
Voi pientä, taitaa kaivata kunnon halia :).
Henkilö, jolle tämän tein, sanoi jotta kylmät väreet menee…mallina oli hänen chihunsa.
Risulinnusta vesilinnuksi! Iski niin kauhee inspis, että tää oli pakko tehdä just nyt.
Pohjana on siis kulahtanut risulintu ja lauttana on styroksia. Viikonlopun venetsialaisiin lintu saa vielä kynttilälyhtyjä kyytiinsä!